Podstawy psychologii [PS-3F-PPY]
Semestr zimowy 2024/2025
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Podstawy psychologii [PS-3F-PPY] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2024/2025 [2024Z]
(w trakcie)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 18 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Marcin Sękowski | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Campbell, J. B., Hall., C. S., Lindzey, G. (2006). Teorie osobowości. PWN. Pieter, J. (1974). Historia psychologii. PWN Selye, H. (1963). Stress życia. PZWL. Zimbardo, P., Gerrig, R. (2008). Psychologia i życie. PWN. Literatura poszerzająca: Hall, C., S., Lindzey, G., Campbell, J. B. (2006). Teorie osobowości. PWN. Freud, S. (2019). Poza zasadą przyjemności. Vis-á-Vis/Etiuda. Freud, A. (2012). Ego i mechanizmy obronne. PWN Skinner, B. F. (1978). Poza wolnością i godnością. PIW. Bandura, A. (2017). Teoria społecznego uczenia się. PWN. May, R. (1995). O istocie człowieka. Szkice z psychologii egzystencjalnej. Rebis. Rogers, C. (2002). O stawaniu się osobą. Rebis. Piaget, J., Inhelder, B. (1996). Psychologia dziecka . Siedmiogród. Bowlby, J. (2022). Przywiązanie. PWN. Sękowski, M. (2020). Trauma przywiązaniowa i dezorganizacja przywiązania. Mechanizmy, terapia i profilaktyka. W: A. Senejko, A. Czapiga (red.), Oswojenie traumy. Przegląd zagadnień (s. 99-124). Impuls. Sękowski, M. (2019). Postawa wobec śmierci w cyklu życia człowieka. Universitas. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
TREŚCI PROGRAMOWE Psychologia jako nauka; Podstawowe metody badawcze w psychologii; Główne psychologiczne człowieka. Behawioryzm; Główne psychologiczne człowieka. Psychoanaliza; Główne psychologiczne koncepcje człowieka. Psychologia humanistyczna i egzystencjalna; Główne psychologiczne koncepcje człowieka. Psychologia poznawcza; Psychologia procesów poznawczych; Przywiązanie; Osobowość: temperament, charakter, tożsamość, inteligencja, wartości; Psychologia rozwoju: zmiana i ciągłość w cyklu życia; Psychologia stresu; Emocje i motywacja; Psychologia śmierci; |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
wykład, studia przypadków, prezentacje multimedialne |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
NAKŁADY PRACY STUDENTA (wykład): Godziny kontaktowe: 15 godzin Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się: 20 godzin Łączna liczba godzin aktywności: 35 godzin SPOSÓB WERYFIKACJI EFEKTÓW UCZENIA SIĘ: Egzamin - test jednokrotnego wyboru obejmujący treści poruszane na wykładzie Kryteria oceniania: 3 - ponad 50% poprawnych odpowiedzi w teście (16-18 pkt) 3,5 - ponad 60% poprawnych odpowiedzi w teście (19-21 pkt) 4 - ponad 70% poprawnych odpowiedzi w teście (22-24 pkt) 4,5 - ponad 80% poprawnych odpowiedzi w teście (25-27 pkt) 5 - ponad 90% poprawnych odpowiedzi w teście (28-30 pkt) LICZBA PUNKTÓW ECTS: 3 |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa wykładowa I DZPS |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.