Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Socjologia edukacji [SC-2S-SOE1] Semestr zimowy 2024/2025
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Socjologia edukacji [SC-2S-SOE1]
Zajęcia: Semestr zimowy 2024/2025 [2024Z] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 9:50 - 11:25
sala 3605
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 16
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Agata Żbikowska
Literatura:

Kordasiewicz A. Sadura P. (red.) 2014. EDUKACJA OBYWATELSKA W DZIAŁANIU, Wydawnictwo Naukowe Scholar

- Benjamin Barber, Edukacja obywatelska w świecie radykalnej nierówności, technologii cyfrowych i globalnej współzależności, 173 – 197 [w:] Edukacja obywatelska w działaniu.

Dzierzgowski J., Sobotka A., Ułomne governance – wycofywanie się państwa na przykładzie systemu oświaty w Polsce, 353-373, [w:] Państwo w praktyce. Style działania.

Dziedziczak-Foltyn A., Gońda M., (2019) Instrumentalizacja i kapitalizacja edukacji w postawach wielkomiejskich młodych dorosłych, [w:] PSJ Tom XV Numer 4

Marta Zahorska, Uczniowie źli i bardzo źli

Yisrael Rich, Elli P. Schachter,] (2012) High school identity climate and student identity development, Contemporary Educational Psychology, Volume 37, Issue 3, p.218-228

Góralska, R., & Kosiorek, M. (2021). The (un)presence of emotions in teacher education. A critical analysis of the academic curriculum discourse in Poland. Przegląd Badań Edukacyjnych (Educational Studies Review), 2(35).

Deci, E. L., Ryan, R. M.(2000). Self-determination theory and the facilitation of intrinsic motivation, social development, and well-being. American Psychologist, 55(1), 68–78

Quadlin N. (2020), From Major Preferences to Major Choices: Gender and Logics of Major Choice

Jonczy-Adamska M. (2013). Edukacja antydyskryminacyjna a ukryty program nauczania. Słowo i obraz, s. 53-65.

Korzeniowski, Ł., (2023) Krótki przewodnik po prawach ucznia, czyli wprowadzenie do raportu, 15-34, [w:] Prawa ucznia w Polsce

Potulicka, E. (2011), Teoretyczne podstawy neoliberalizmu a jego praktyka, Przegląd pedagogiczny

Fenwick T., Edwards R. (2010), Knowledge, innovation and knowing in practice, Actor–Network Theory in Education, str. 24-40, Routledge

Zakres tematów:

Nierówności społeczne

Reprodukcja pozycji społecznej

Aspiracje a szanse edukacyjne

Szkoła wobec nierówności

Wyzwania wobec szkoły

Czego uczy polska szkoła?

Zarządzanie edukacją

Uwarunkowania pracy nauczycieli

Relacje uczeń-nauczyciel

Idealna szkoła? Klimat szkoły a rozwój tożsamości

Płeć a osiągnięcia uczniów

Płeć w podręcznikach

Ukryty program szkoły

Przemoc w szkole - bullying, prześladowania i inne

Rasizm w edukacji amerykańskiej

Edukacja obywatelska i prawa ucznia

Partycypacja i sprawczość w edukacji

Formy samorządności uczniów

Szkolnictwo wyższe i jego wyzwania

Szanse absolwentów na rynku pracy

Metody dydaktyczne:

Dyskusja, dyskusja w grupach, warsztaty typu World Cafe, oglądanie filmów, praca metodą problemową, omówienie studiów przypadku, praca z tekstem, przygotowanie omówień tekstu w postaci prezentacji, przygotowanie omówień tekstu w formie pisemnej, analiza tekstu

Metody i kryteria oceniania:

Ocena przygotowanej analizy tekstu

Udział w warsztatach

Uwagi:

grupa ćwiczeniowa II DUSC SZS

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)