Socjologia edukacji [SC-2S-SOE1]
Semestr zimowy 2024/2025
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Socjologia edukacji [SC-2S-SOE1] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2024/2025 [2024Z]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 16 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Agata Żbikowska | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Mróz J., Wójcik M., Pyżalski J. (2022) Bullying – prześladowanie rówieśnicze. Prawdy i mity na temat zjawiska; [w:] Dziecko Krzywdzone. Teoria, badania, praktyka Vol. 21 Nr 4 Smak M., Walczak D. (2015), POZYCJA SPOŁECZNO-ZAWODOWA NAUCZYCIELI Wasilewska O. (red.) (2023), Młodzi w demokracji. Wyniki Międzynarodowego Badania Kompetencji Obywatelskich ICCS 2022 Parsons T. (1959) The School Class As A Social System Some of Its Functions in American Society, Harvard. Educational Review, 29, Pp. 297-318 Zemło, M. (1996) Ukryty program szkoły, STUDIA SOCJOLOGICZNE, 1 (140) Crenshaw, K.; Gotanda, N.; Peller G.; Thomas, K, (red.) (1995). Critical Race Theory: The Key Writings that Formed the Movement. New York: The New Press Bourdieu, P. (2005). Dystynkcja. Społeczna krytyka władzy sądzenia. Wydawnictwo Scholar. Lareau, A. (2003). Unequal Childhoods. Class, Race, and Family Life, With an Update a Decade Later. University of California Press. Ariès, P. (2011). Historia dzieciństwa. Wydawnictwo Aletheia. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Historia edukacji Socjologia wychowania a socjologia edukacji Orientacje teoretyczne w badaniach edukacji Społeczne cele i zadania edukacji Szkoła jako organizacja Nierówności edukacyjne Uwarunkowania sukcesu edukacyjnego Uwarunkowania socjalizacji rodzinnej i szkolnej Rola kapitału społecznego i kulturowego w szkole Status zawodowy nauczyciela Uwarunkowania pracy nauczyciela Relacje nauczyciel-uczeń Aktywność i samorządność uczniów Partycypacja i sprawczość w edukacji Edukacja obywatelska w praktyce |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Wykład Wykład problemowy Pogadanka Film |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin w postaci analizy SWOT różnych typów szkół. |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa wykładowa II DUSC SZS |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.