Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Socjologia edukacji [SC-2S-SOE1] Semestr zimowy 2024/2025
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Socjologia edukacji [SC-2S-SOE1]
Zajęcia: Semestr zimowy 2024/2025 [2024Z] (zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 9:50 - 11:25
sala 3605
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 16
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Agata Żbikowska
Literatura:

Mróz J., Wójcik M., Pyżalski J. (2022) Bullying – prześladowanie rówieśnicze. Prawdy i mity na temat zjawiska; [w:] Dziecko Krzywdzone. Teoria, badania, praktyka Vol. 21 Nr 4

Smak M., Walczak D. (2015), POZYCJA SPOŁECZNO-ZAWODOWA NAUCZYCIELI

Wasilewska O. (red.) (2023), Młodzi w demokracji. Wyniki Międzynarodowego Badania Kompetencji Obywatelskich ICCS 2022

Parsons T. (1959) The School Class As A Social System Some of Its Functions in American Society, Harvard. Educational Review, 29, Pp. 297-318

Zemło, M. (1996) Ukryty program szkoły, STUDIA SOCJOLOGICZNE, 1 (140)

Crenshaw, K.; Gotanda, N.; Peller G.; Thomas, K, (red.) (1995). Critical Race Theory: The Key Writings that Formed the Movement. New York: The New Press

Bourdieu, P. (2005). Dystynkcja. Społeczna krytyka władzy sądzenia. Wydawnictwo Scholar.

Lareau, A. (2003). Unequal Childhoods. Class, Race, and Family Life, With an Update a Decade Later. University of California Press.

Ariès, P. (2011). Historia dzieciństwa. Wydawnictwo Aletheia.

Zakres tematów:

Historia edukacji

Socjologia wychowania a socjologia edukacji

Orientacje teoretyczne w badaniach edukacji

Społeczne cele i zadania edukacji

Szkoła jako organizacja

Nierówności edukacyjne

Uwarunkowania sukcesu edukacyjnego

Uwarunkowania socjalizacji rodzinnej i szkolnej

Rola kapitału społecznego i kulturowego w szkole

Status zawodowy nauczyciela

Uwarunkowania pracy nauczyciela

Relacje nauczyciel-uczeń

Aktywność i samorządność uczniów

Partycypacja i sprawczość w edukacji

Edukacja obywatelska w praktyce

Metody dydaktyczne:

Wykład

Wykład problemowy

Pogadanka

Film

Metody i kryteria oceniania:

Egzamin w postaci analizy SWOT różnych typów szkół.

Uwagi:

grupa wykładowa II DUSC SZS

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)