Metodologie badań społecznych [SC-2F-MBS1]
Semestr zimowy 2024/2025
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metodologie badań społecznych [SC-2F-MBS1] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2024/2025 [2024Z]
(w trakcie)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
Liczba osób w grupie: | 18 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Mateusz Bieńkowski |
Literatura: |
• G. Riemann, F. Schütze, „Trajektoria” jako podstawowa koncepcja teoretyczna w analizach cierpienia i bezładnych procesów społecznych, w: K. Kaźmierska (red.) Metoda biograficzna w socjologii. Antologia tekstów. Nomos. Kraków 2012, s. 389-415 (przedruk z „Kultura i społeczeństwo” 1992, t.39) • Krzywicki Ludwik. 1933. Pamiętniki bezrobotnych. Warszawa: Instytut Gospodarstwa Społecznego. • Prochera P., Lutostański M.J. Jak zrozumieć konsumenta w: Lutostański, Łebkowska, Protasiuk Badanie rynku. Warszawa: Wydawnictwo PWN • Archanowicz-Kudelska A. Rynek badawczy, organizacja pracy agencji badawczej i zarządzanie projektami badawczymi w: Lutostański, Łebkowska, Protasiuk Badanie rynku. Warszawa: Wydawnictwo Kaja Kaźmierczak (red.). (2012). Metoda biograficzna w socjologii. Antologia tekstów. Kraków: Zakład Wydawniczy Nomos. • Gorączka A., Czajka A. 2021. Badania shopperowe w: Lutostański, Łebkowska, Protasiuk Badanie rynku. Warszawa: Wydawnictwo PWN • Kowalski J., Pawłowska B., Omiecińska. 2020. Badania neuromarketingowe w: Lutostański, Łebkowska, Protasiuk Badanie rynku. Warszawa: Wydawnictwo PWN • Maison D., Affeltowicz D. 2021. Co psychologia może wnieść do biznesu? Badania konsumenckie towarzyszące wprowadzaniu nowego produktu na rynek w: Przegląd Psychologiczny, 2021, tom 64, Nr 2. 53–71. • Pokrzywa Anna. 2020. E-sąsiedztwo. Nowa arena miejskich wspólnot lokalnych. W: Lewenstein Barbara, Dudkiewicz Magdalena oraz Winiarska Aleksandra (red.) Miejskie wspólnoty, Wydawnictwo Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego. |
Zakres tematów: |
Metoda biograficzna Analiza dyskursu Badania focusowe Badania online Badania marketingowe |
Metody dydaktyczne: |
dyskusje tematyczne, badania terenowe, praca grupowa praca z tekstem . |
Metody i kryteria oceniania: |
• Obecność • Prezentacja • Aktywność podczas zajęć • Wykonanie prac projektowych |
Uwagi: |
grupa ćwiczeniowa I DUSC B1 (po kierunku socjologia) Metody kształcenia: dyskusja, praca w zespołach, praca z książką (prezentacje lektur), dyskusje tematyczne, burza mózgów, konsultacje projektów badawczych |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.