Metodyka edukacji społeczno-przyrodniczej w przedszkolu i klasach I-III [PW-5F-MES]
Semestr zimowy 2024/2025
Ćwiczenia,
grupa nr 4
Przedmiot: | Metodyka edukacji społeczno-przyrodniczej w przedszkolu i klasach I-III [PW-5F-MES] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2024/2025 [2024Z]
(w trakcie)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 19 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Maria Pielichowska | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Zintegrowana Platforma Edukacyjna - linki do przykładowych rozwiązań dydaktycznych na MSTeams jak wyżej dodatkowo, w kanale grupy na teamsach |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Projektowanie rozwiązań dydaktyczno-wychowawczych w edukacji przedszkolnej i wczesnej szkolnej w zakresie edukacji przyrodniczej, z uwzględnieniem integracji treści z różnych obszarów wiedzy i kompetencji małego i młodego człowieka. Ewaluacji projektowanych i podejmowanych/realizowanych przez studenta (przyszłego nauczyciela) zadań w obszarze realizowanego przedmiotu metodyka edukacji przyrodniczej. Podejmowanie aktywnych działań w obszarze zajęć outdoorowych, laboratoryjno-doświadczalnych z zakresu edukacji przyrodniczej, tutoringu rówieśniczego, współpracy zespołowej – planistycznej/ konstruktorskiej/odpowiedzialnej i bezpiecznej, rozwijanie refleksyjności i „plastyczności” w podejściu do projektowanych działań, w pracy nauczyciela edukacji wczesnej. Zorientowanie w procesie poznawczym i sprawczym (projektowym) również na indywidualizację podejścia w działaniu/pracy z przedszkolakiem/uczniem. Uczenie się poprzez podejmowane, własne, działania poznawcze, projektowanie i z uwzględnieniem klasycznych pomocy i narzędzi do pracy nauczyciela oraz najnowszych rozwiązań multimedialnych, cyfrowych, IT. Rozwijanie kompetencji poznawczych społecznych i osobistych uczestnika zajęć |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
aktywizujące - praca zespołowa, wykorzystywanie pomocy takich jak lupa, kompas, lornetka, zegary meteorologiczne, mapy do pracy w terenie metoda projektów edukacyjnych wykorzystywanie rozwiązań IT w projektowaniu zajęć w terenie, wykorzystywanie narzędzi multimedialnych |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Wszystkie działania projektowe i wykonawcze mają charakter działań realizowanych w grupach zadaniowych. Student jest oceniany zarówno jako autor działań własnych, jak również poprzez końcowy efekt współpracy w obrębie całego zespołu (grupy zadaniowej). Ocenie podlegają przydzielone studentom projekty zadań, omówione na pierwszym spotkaniu. Dodatkowe szczegóły, informacje, wytyczne zostają przedstawione grupom ćwiczebnym w zamkniętej grupie na MSTeams. Egzaminem są przeprowadzone przez studentów, wcześniej zaprojektowane zadania w działaniu, podczas kolejnych, wyznaczonych datami realizacji spotkań. Przeprowadzone zadania zostają omówione na forum grupy na koniec zajęć. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa ćwiczeniowa IV DMPW 4 3 pkt ECTS- 80-90h 45 godzin kontaktowych 45 godzin praca nad zadaniami indywidualnymi i zespołowymi, zapoznanie się z literaturą przedmiotu i warunkującymi zaliczenie egzaminacyjne zrealizowanego założenia projektowego i jego ewaluację. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.