Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Środowiskowe konteksty wychowania [PW-5F-SKW] Semestr zimowy 2024/2025
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Środowiskowe konteksty wychowania [PW-5F-SKW]
Zajęcia: Semestr zimowy 2024/2025 [2024Z] (zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 8:00 - 9:35
sala 4061 (aula D)
Budynek D jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 81
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Aleksandra Lukasek
Literatura:

Literatura · Dudziak Urszula (2002) „Wychowanie w klasie szkolnej”. WSIP

· Jarosz E, Wysocka E, (2020) Diagnoza psychopedagogiczna. Podstawowe problemy i rozwiązania, Żak

· Lukasek A, (2020) Niewidzialne dzieci w systemie zdalnej edukacji, prawo dziecka do nauki. próba analizy zjawiska w: State and society facing pandemic, doi: 10.13166/mng/100039

· Liszcz K. Dziecko z Fas w domu i szkole, Kraków 2011

· Kurzępa J. Młodzi , piękne i niedrodzy . Młodość w objęciach seksbiznesu. Rubikon Warszawa 2012

· Wykorzystywanie seksualne dzieci :terapia badania praktyka red. M. Sajkowska 2004 Warszawa FDN

· Przemoc w rodzinie. Jak przedszkole może pomóc dziecku, Lukasek A, (2019) w red. Szurowska B, Przedszkole w sytuacji trudnej , zdążyć z pomocą

· Przemoc w rodzinie -krzywdzenie małych dzieci ochrona , pomoc Lukasek A, (2019) w red .Szurowska B, Rodzina w sytuacji trudnej , zdążyć z pomocą cz. 1

· Mediacja szkolna: Zasady, procedury, kompetencje : szkolny ośrodek mediacji (2016).red. A. Lukasek, M. Bąkiewicz. – Warszawa : Conviventia,

· Słupek K. (2018), Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, Harmonia, Gdańsk

· Skuteczna praca wychowawcza nauczyciela z uczniem (2014)/ Aneta Paszkiewicz. – Warszawa : “Difin”,

· Wychowanie i wspieranie rozwoju małych dzieci w domu, żłobku i przedszkolu, (2017) red Mikler , Chwastek A, Difin

Literatura dodatkowa

· Jarosz-Bilińska A, Komunikacja, emocje, relacje, (2020) Karty pracy, WIR

· Kompetentny wychowawca (2001)/ [red. Jerzy Celiński-Mysław] ; Fundacja Bonum Educationis. – Siedlce : FBE,

· Lukasek A., Nauczyciel-wychowawca kreatorem mediacji w szkole Teacher – tutor as a creator of mediation at school EDUKACJA ustawiczna DOROSŁYCH 4/2014 s.302-307

· Opfer H. Kato tata Nie pamiętnik 2009

· Paszkiewicz A., Łobacz M. (2013), Uczeń o specjalnych potrzebach wychowawczych w klasie szkolnej

· Samo Życie Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w systemie edukacji w świetle nowych przepisów prawa oświatowego, (2017), ORE

Czasopisma

•Wychowanie w przedszkolu

•Problemy Opiekuńczo Wychowawcze (wybrane zagadnienia)

Zakres tematów:

Tematy wykład:

· Wprowadzenie do wykładu. Zapoznanie z celem przedmiotu, omówienie treści programowych, prezentacja efektów kształcenia, omówienie literatury przedmiotu, zapoznanie z formami i warunkami zaliczenia przedmiotu

· Dziecko w przestrzeni międzyludzkiej - Wychowanie z punktu widzenia dyskursu strukturalno-funkcjonalistycznego, humanistyczno-adaptacyjnego, konstruktywizmu społecznego i krytyczno-emancypacyjnego.

· Dziecka w mikrośrodowiskach wychowawczych. Zjawisko ekskluzji i inkluzji społecznej w środowisku wychowawczym dziecka

· Współpraca z rodzicami w przedszkolu i szkole.

· Komunikacja interpersonalna w przedszkolu i szkole (znaczenie mowy werbalnej i niewerbalnej, bariery i ułatwienie w komunikacji).

· Konflikt, rodzaje, kryterium, źródła powstawania konfliktu, następstwa, sposoby rozwiazywania konfliktów .

· Mediacja szkolna i rówieśnicza, cel , znaczenie zalety korzyści przeciwskazania warunki wprowadzania mediacji do placówki.

Metody dydaktyczne:

Wykład

Metody i kryteria oceniania:

Sposoby pomiaru efektów kształcenia realizowanych przez wykład

zaliczenie wykładu:

· Test

Uwagi:

grupa wykładowa II DMPW

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)