Superwizja w pracy socjalnej [PS-3F-SUS]
Semestr zimowy 2024/2025
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Superwizja w pracy socjalnej [PS-3F-SUS] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2024/2025 [2024Z]
(w trakcie)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 10 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Katarzyna Stanek | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Łuczyńska M., Olech A., (2013), Wprowadzenie do superwizji pracy socjalnej, Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich, Warszawa 2013. https://docplayer.pl/2668129-Wprowadzenie-do-superwizji-pracy-socjalnej-marta-luczynska-anna-olech.html Gilbert M. C., Evans K., (2004), Superwizja w psychoterapii, GWP, Gdańsk 2004. Goldsmith J., Clone K., (2001), Jak rozwiązywać konflikty w pracy, Amber, Warszawa 2001. Henderson P., Holloway J., Millar A., (2014), Superwizja w praktyce. Jak zostać superwizorem w zawodach nakierowanych na wspieranie i pomaganie, Wydawnictwo CRZL, Warszawa 2014.; file:///C:/Users/KATARZ~1/AppData/Local/Temp/28_Superwizja.pdf Mańkowska B., (2020), Superwizja. Jak chronić się przed wypaleniem zawodowym i utratą zdrowia, Wydawnictwo Wolwers Kluwer, Warszawa 2020. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
I. Wprowadzenie do pracy superwizora. 1.1. Umiejętności pracownika socjalnego w kontekście pracy socjalnej 1.2. Samoświadomość jako podstawa analizy pracy pracownika socjalnego w obszarze superwizji. II. Komunikacja interpersonalna i ryzyka komunikacji asymetrycznej w superwizji 2.1. Definicja pojęcia 2.2. Cztery kategorie trudności w porozumiewaniu się 2.3. Komunikacja asymetryczna jako katalizator czterech kategorii trudności w porozumiewaniu się III. Style relacji 3.1. Fundamenty relacji 3.2. Dawanie i uzyskiwanie informacji zwrotnej 3.3. Praca z procesami nieświadomymi IV. Konflikt i jego rozwiązanie w relacjach superwizyjnych 4.1. Pojęcie znaczeniowe „konfliktu” 4.2. Typy konfliktów 4.3. Mocne i słabe strony konfliktu 4.4. Superwizja w sytuacjach konfliktowych V. Rozwiazywanie problemów w procesie superwizji VI. Wprowadzenie do etyki superwizyjnej 6.1. Obszar etyczny superwizja: kontraktowanie, legalność, potrzeby zaangażowanych stron 6.2. Dylematy etyczne w superwizji. VII. Formy organizacji superwizji 7.1. Sesja superwizyjna 7.2. Elementy procesu superwizyjnego VIII. Prowadzenie sesji superwizyjnej |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
metody podające: miniwykład, pokaz, metody aktywizujące: dyskusja, praca w grupach, zadania indywidualne, |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia jest: (1) obecność na zajęciach (85%) (2) aktywność na zajęciach (3) praca w grupie (4) poprawne wykonanie ćwiczeń i zadań podczas zajeć |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa ćwiczeniowa III DZPS |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.