Doradztwo kariery [PE-3S-DOK1]
Semestr zimowy 2024/2025
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Doradztwo kariery [PE-3S-DOK1] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2024/2025 [2024Z]
(w trakcie)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 12 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Marlena Zaborniak |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Bańka A. (2004) : Rozwój i zastosowanie teorii psychologicznych we współczesnym doradztwie karier w kontekście integracji transkulturowej // Chowanna t. 2 s. 9-32 Mrozek M. (2009). Praca z klientem dorosłym : Warszawa : Kraj. Ośr. Wspier. Eduk. Zaw. i Ustawicznej. Piorunek M. (2016). Kariera według młodych, czyli nowy paradygmat kariery na dysonansowym rynku pracy. Studia Edukacyjne nr 38, pp. 83-95. Pisula D. (2010). ABC doradcy zawodowego. Rozmowa doradcza. Warszawa: KOWEZiU. Wolan – Nowakowska, M. (2018). Przygotowanie młodzieży niedostosowanej społecznie do procesu usamodzielnienia na przykładzie działalności Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego Księży Orionistów. Edukacja Zawodowa i Ustawiczna, 3, 419-433. Literatura uzupełniająca: Wolan – Nowakowska, M. (2007). Kierowanie karierą zawodową a sztuka osiągania zadowolenia w życiu. Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska, Sectio D, Medicina, Vol. LXII, Suppl. XVIII, N. 9, s.142--146. Kargulowa A. (2009). Poradnictwo wobec kultury indywidualizmu // Teraźniejszość, Człowiek, Edukacja. nr 2 s. [7]-18 |
Zakres tematów: |
1, 2. Kariera i rozwój zawodowy – pojęcia/ etapy/ uwarunkowania. 3, 4. Specyficzne trudności rozwoju kariery na poszczególnych etapach życia 5,6. Kariera jako proces. 7, 8. Ścieżka kariery. 9, 10. Indywidualna i grupowa forma doradcza. 11, 12. Doradca – kompetencje i metody pracy w indywidualnym poradnictwie 13, 14. Rozmowa doradcza – cele i etapy 15, 16 . Zastosowanie genogramu w doradztwie zawodowym i coachingu kariery 17, 18. Wartości i zainteresowania zawodowe 19. Diagnoza zainteresowań, preferencji i predyspozycji zawodowych. 20, 21. Autoprezentacja 22, 23. Przedsiębiorczość 24, 25. Zawody i kompetencje przyszłości 26, 27, 28, 29. Rynek pracy i nowoczesne formy zatrudnienia 30. Rynek pracy dla Ukraińców |
Metody dydaktyczne: |
ćwiczenia praktyczne - indywidualne i grupowe |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena przygotowania i aktywności studentów podczas zajęć Punktacja • Obecność i aktywność podczas zajęć 50 pkt (max) • Prezentacja tematu 50 pkt (max) • Zadanie grupowe SYSTEM DORADZTWA 30 pkt (max) • Zadanie grupowe AKCJA-INTEGRACJA 30 pkt (max) |
Uwagi: |
grupa ćwiczeniowa III DZPE EDC NAKŁAD PRACY : - godziny kontaktowe - 30h - godziny przeznaczone na samodzielną pracę studenta - 4h - samodzielna lektura tekstów - 5h - przygotowanie się do kolokwium - 6h 2 Punkty ECTS: |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.