Doradztwo kariery
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PE-3S-DOK1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Doradztwo kariery |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 5 sem. PE, eduk. dorosłych i coaching kariery zawodowej, (3-l) niestacjonarne I st. Obowiązkowe dla 5 sem. PE, eduk. dorosłych i coaching kariery zawodowej, (3-l) stacjonarne I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
5.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: Standaryzacja kwalifikacji i kompetencji zawodowych. Podstawowe mechanizmy i wskaźniki rynku pracy. Doradztwo zawodowe i doradztwo kariery. Klasyfikacje teorii rozwoju zawodowego i wyboru zawodu. Teorie cechy i czynnika. Teorie psychodynamiczne. Teorie rozwojowe. Teorie poznawczo-społeczne. Doradztwo kariery w Wielkiej Brytanii. Dyrektywne doradztwo kariery w Niemczech. Specyfika doradztwa kariery we Francji i Włoszech. System doradztwa kariery w Polsce. Klasyfikacja metod wykorzystywanych w procesie doradztwa karierowego. Metody pracy z grupą. Metody doradztwa karierowego we współpracy z indywidualnym klientem. Niezbędność systemowych zmian w polskim doradztwie karier. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Posiada strukturalną wiedzę dotyczącą różnych koncepcji rozwoju kariery zawodowej. Posiada usystematyzowaną wiedzę na temat technik stosowanych w diagnozie zawodowej. Zna podstawowe metody i techniki niezbędne w planowaniu kariery. Ma pełną wiedzę dotyczącą polskiego systemu doradztwa kariery. Posiada podstawową wiedzę o systemach doradztwa karier w gospodarczo rozwiniętych krajach UE. Ma wiedzę o uczestnikach działalności doradczej. Umiejętności Potrafi dokonać krytycznej analizy sytuacji na rynku pracy. Jasno i zrozumiale potrafi wykazać różnice pomiędzy doradztwem kariery a doradztwem zawodowym. Potrafi przekonywująco pokazać i uzasadnić różnice systemowe w doradztwie karier w Polsce i lepiej rozwiniętych krajach UE. Kompetencje społeczne Ma przekonanie osensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym; jest gotowy/a do podejmowania wyzwań zawodowych i rozumie ich społeczne znaczenie. Wykazuje wrażliwość i gotowość działania na rzecz interesu publicznego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
WYK
PT CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jarosław Michalski | |
Prowadzący grup: | Marlena Zaborniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.