Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Stress and Burnout in the Teaching Profession [00-0F-SBT] Semestr letni 2023/2024
Konwersatorium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Stress and Burnout in the Teaching Profession [00-0F-SBT]
Zajęcia: Semestr letni 2023/2024 [2023L] (w trakcie)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 8:00 - 9:35
sala 1206
Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 11
Limit miejsc: 15
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Katarzyna Stanek
Literatura:

A.-S. Antoniou, A. Ploumpi, M. Ntall,Occupational Stress and Professional Burnout in Teachers of Primary and Secondary Education: The Role of Coping Strategies, Psychology 2013. Vol.4, No.3A, 349-355.

Ch.Maslach, M. P. Leiter, (2010). Pokonać wypalenie zawodowe. Sześć strategii poprawienia relacji z pracą, Warszawa: Oficyna a Wolters Kluwer.

Ch. Maslach. (2004). Wypalenie - w perspektywie wielowymiarowej, Wypalenie zawodowe. Przyczyny i zapobieganie, H. Sęk (red.). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 13-31.

A.Pines. (2004). Wypalenie - w perspektywie egzystencjalnej, Wypalenie zawodowe. Przyczyny i zapobieganie, H. Sęk (red.). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 32-57..

H. Sęk, Wypalenie zawodowe u nauczycieli. Uwarunkowania i możliwości zapobiegania, Wypalenie zawodowe. Przyczyny i zapobieganie, H. Sęk (red.). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 149167.

S. Tucholska (2009), Wypalenie zawodowe u nauczycieli,. psychologiczna analiza zjawiska i jego osobowościowych uwarunkowań, Lublin: Wydawnictwo KUL.

V.Tūtlys, G. Gedvilienė, R. Didžiuliene, The Influence of Teacher Professional Burnout on Professional Satisfaction in Professional Career Development, DOI: 10.15804/tner.2021.63.1.18.

Zakres tematów:

1. Stres jako przyczyna wypalenia zawodowego. Pojęcia dotyczące stresu. Czynniki stresujące w pracy zawodowej. Konsekwencje stresu zawodowego. Determinanty stresu i wypalenia zawodowego w zawodzie nauczyciela.

2. Style radzenia sobie ze stresem.

3. Koncepcje wypalenia zawodowego (m.in. C. Maslach, A.M. Pines, C.Cherniss, H. Sęk).

4. Wypalenie. Przyczyny i tło. Wskaźniki wypalenia zawodowego.

5. Poczucie koherencji i wypalenie zawodowe. 6. Jak rozpoznać wypalenie zawodowe i jak mu zapobiegać?

7. Modele zapobiegania wypaleniu zawodowemu. Programy profilaktyczne przeciwdziałające wypaleniu zawodowemu. Nadzór. Grupy wsparcia. Samopomoc.

Metody dydaktyczne:

wykład aktywizujący studenta, dyskusja,

Metody i kryteria oceniania:

Obecność, aktywny udział w dyskusji, praca pisemna nad własnymi strategiami radzenia sobie ze stresem.

Uwagi:

konwersatorium w jęz. obcym I DUPE

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-3 (2024-06-10)