Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Uczeń nieprzystosowany społecznie i zagrożony nieprzystosowaniem społecznym w szkole [00-FF-UNZ] Semestr letni 2023/2024
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Uczeń nieprzystosowany społecznie i zagrożony nieprzystosowaniem społecznym w szkole [00-FF-UNZ]
Zajęcia: Semestr letni 2023/2024 [2023L] (w trakcie)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 8:00 - 9:35
sala 3235
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Data i miejsceProwadzący
2024-05-28 08:00 : 09:35 sala 3235
Budynek z aulami C
2024-06-04 08:00 : 09:35 sala 3235
Budynek z aulami C
2024-06-11 08:00 : 09:35 sala 3235
Budynek z aulami C
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 26
Limit miejsc: 27
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Hubert Iwanicki
Literatura:

Ostrowska, K. (2008). Psychologia resocjalizacyjna. Warszawa: Fraszka Edukacyjna.

Siemionow, J. ( 2011) Niedostosowanie społeczne nieletnich: Działania, zmiana, efektywność. Warszawa: Difin.

Strykowska, J. (2005). Niedostosowanie społeczne dzieci w wieku szkolnym. Problemy. Diagnoza. Profilaktyka. Gniezno.

Konopnicki, J. (1971). Niedostosowanie społeczne. Warszawa: PWN.

Kruszewski, K. (red.) (1991). Sztuka nauczania. Czynności nauczyciela. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Lipkowski, O. (1971). Wychowanie dzieci społecznie niedostosowanych. Warszawa: PZWS

Pospiszyl, K. (1973). Psychologiczna analiza wadliwych postaw społecznych młodzieży. Warszawa: PWN.

Szecówka, A. (2007). Kształcenie resocjalizujące. w: B. Urban, J. Stanik (red.), Resocjalizacja. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Śledzianowski, J. (2004). Uzależnienia wśród dzieci i młodzieży szkolnej. Kielce: Wydawnictwo AŚ.

Zakres tematów:

1. Nieprzystosowanie społeczne i zagrożenie nieprzystosowaniem społecznym: różnice w istocie pojęć, etiologia procesów.

2. Uczeń agresywny i przejawiający zachowania opozycyjno-buntownicze.

3. Przemoc wśród uczniów.

4. Konflikty w klasie, szkole.

5. Uczeń izolujący się i apatyczny.

6. Uczeń z zaburzeniami pamięci i zaburzeniami koncentracji uwagi.

7. Uczeń wagarujący.

8. Uczeń z zburzeniami lękowymi i depresją.

9. Uczeń odrzucony przez grupę.

10. Uczeń z problemem uzależnienia.

11. Trudności wychowawcze i adaptacyjne wynikające ze zmiany środowiska życia ucznia.

12. Istota kształtowania postaw prospołecznych wychowanie do wartości i odpowiedzialności.

Metody dydaktyczne:

prezentacje, dyskusja, pogadanka, praca w grupie, pokaz, dyskusja dydaktyczna, praca z książką, film, metoda przypadków, metoda sytuacyjna

Metody i kryteria oceniania:

- aktywność podczas zajęć

- obecność studenta/studentki podczas ćwiczeń

- ocena przyswojonej wiedzy przekazywanej w trakcie zajęć

- ocena przygotowanego i zaprezentowanego przez studenta/studentki tematu podczas zajęć

Uwagi:

fakultet dla V DMPC (ERI,TEA)

Godziny kontaktowe 30

przygotowanie do zajęć 5

przygotowanie prezentacji 5

zapoznanie się z literaturą 5

Punkty ECTS 1

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)