Projekt socjalny w pracy opiekuńczo-wychowawczej [PE-3S-PSW]
Semestr letni 2023/2024
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 2
Przedmiot: | Projekt socjalny w pracy opiekuńczo-wychowawczej [PE-3S-PSW] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2023/2024 [2023L]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 22 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Katarzyna Stanek |
Literatura: |
Literatura podstawowa D. Wolska-Prylińska, Projekt socjalny w kształceniu i działaniu społecznym, Katowice 2010 E. Kantowicz, Elementy teorii i praktyki pracy socjalnej, wyd. Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Olsztyn 2001 Literatura uzupełniająca P. Pietras, M. Szmit, Zarządzanie projektami. Wybrane metody i techniki, Łódź 2003. G. Wronowski, Jak skutecznie napisać projekt socjalny?, Warszawa 2006 |
Zakres tematów: |
1) Przedstawienie wymagań dotyczących treści programowych przedmiotu, doświadczeń w realizacji projektów, perspektywy przyszłości projektów i myślenia projektowego; 2) Projekt socjalny. Czym jest i czego może dotyczyć. Projekt socjalny jako odpowiedź na problemy społeczne. Współczesne problemy społeczne; 3-4) Projekt socjalny - rodzaje, etapy, metody i techniki tworzenia projektów socjalnych; 5) Prezentacja przykładowych projektów socjalnych wraz z omówieniem problemów społecznych, do których odnosi się projekt, etapów, dokumentacji, etc.; 6) Określenie tematu projektu (wraz z uzasadnieniem podjętego tematu oraz problemu społecznego dostrzeganego przez sudentka/kę) 7-10) Praca nad projektem socjalnym – spotkania w grupach zadaniowych, omawianie problemów, bieżąca ocena pracy. 11-13) Prezentacje i ocena projektów socjalnych. 14) Twórcze myślenie i kreatywne działanie na rzecz środowiska społecznego. 15) Wyzwania w obszarze pracy projektowej. Analiza doświadczeń. |
Metody dydaktyczne: |
Metody podające: mini wykład aktywizujący; Metody poszukujące: problemowe (metoda problemowa i sytuacyjna), ćwiczeniowo-praktyczne (metoda ćwiczeniowa, metoda projektu, studium przypadku) oraz dyskusji (dyskusja nt. case work, dyskusja problemowa) Metody eksponujące: prezentacja wyników pracy; |
Metody i kryteria oceniania: |
1) Obecność: obowiązkowa obecność 88% zajęć 2) Aktywność podczas zajeć: udział w dyskusji, przygotowanie do zajeć; 3) Zaliczenie: Egzamin: I etap: część pisemna testowa (odnosząca się do kwestii teoretycznych); II etap: część praktyczna: prezentacja projektu. |
Uwagi: |
grupa warsztatowa III DZPE POW 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.