Warsztaty umiejętności interpersonalnych - kontynuacja [PY-5F-WUK1]
Semestr zimowy 2022/2023
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 7
Przedmiot: | Warsztaty umiejętności interpersonalnych - kontynuacja [PY-5F-WUK1] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2022/2023 [2022Z]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 7 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 14 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Krzysztof Grala | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Briers, S. (2011). Pokonaj depresję, stres i lęk, czyli terapia poznawczo-behawioralna w praktyce. Wyd. Edgard, seria wyd.: Samo Sedno. 2. Ellis, A. i MacClaren, C. (2011). Terapia REBT racjonalno-emotywna: podręcznik. Gliwice : Wyd. Helion. 3. Ellis, A., Tafrate, R., Ch. (1999). Jak opanować złość, zanim ona opanuje ciebie? Poznań: Wyd.: Media Rodzina. 4. McKay, M., Wood, J. C. i Brantley, J. (2015). Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT) : praktyczne ćwiczenia rozwijające uważność, efektywność interpersonalną, regulację emocji i odporność na stres. Kraków : Wyd. UJ. 5. Hayes, S. C. i Smith, S. X. (2014). W pułapce myśli : jak skutecznie poradzić sobie z depresją, stresem i lękiem. Sopot : GWP. 6. McKay, M., Greenberg, M. J. i Fanning, P. (2022). Wybrakowani, bezwartościowi, wadliwi : zmień autodestrukcyjne przekonania dzięki technikom terapii schematów oraz ACT. Sopot: GWP. 7. Sikorski, W. (2014). Socjoterapia w praktyce psychopedagogicznej. Oficyna wydawnicza PWSZ Nysa, 2014. Literatura uzupełniająca: 1. Aronson, E., Wilson, T., Akert, R. M. (1997). Psychologia społeczna: serce i umysł. Wyd. Poznań: Zysk i S-ka. 2. Faber A., Mazlish E. (2012). Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły. Poznań: Wyd.: Media Rodzina. 3. Haidt, J. (2014). Prawy umysł. Dlaczego dobrych ludzi dzieli religia i polityka? Sopot: Wyd. Smak Słowa. 4. Lilienfeld, S. O, Lynn, S. J., Ruscio, J. Beyerstein, B. L. (2011). Pięćdziesiąt wielkich mitów psychologii popularnej. Warszawa - Stare Groszki: Wyd. Cis. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
I. Zajęcia organizacyjne: wprowadzenie w tematykę zajęć, przedstawienie sylabusa, krótkie omówienie treści kolejnych zajęć, przedstawienie literatury przedmiotu. Sformułowanie kontraktu zajęć. II. Radzenie sobie z trudnymi emocjami (techniki poznawcze, uważność, techniki behawioralne). III. Warsztat kształtowania empatii i współczucia do siebie samego i innych. IV. Warsztaty rozwijania w sobie wewnętrznej motywacji zadaniowej. V. Warsztaty kształtowania pozytywnej samooceny i wspierania poczucia własnej wartości. VI. Indywidualne sposoby i strategie radzenia sobie ze stresem. VII. Indywidualne perspektywy temporalne. VIII. Kształtowanie w sobie gotowości do spotkania z odmiennością. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody dydaktyczne: mini-wykład prowadzącego, prezentacja multimedialna prowadzącego, filmiki edukacyjne, burza mózgów, dyskusja dydaktyczna, ćwiczenia ruchowe. Formy pracy: indywidualna, grupowa. |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie: zaliczenie bez oceny (zal.) Podstawa zaliczenia: obecność i zaangażowanie w pracę na zajęciach. Formy sprawdzania osiągnięć: - rozmowa i dyskusja z uczestnikami zajęć, - obserwowanie toku pracy uczestników na zajęciach, - weryfikacja wytworów pracy uczestników. |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa warsztatowa dla I DMPY - 4A |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.