Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Warsztaty umiejętności interpersonalnych - kontynuacja [PY-5F-WUK1] Semestr zimowy 2022/2023
Laboratorium/warsztaty, grupa nr 7

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Warsztaty umiejętności interpersonalnych - kontynuacja [PY-5F-WUK1]
Zajęcia: Semestr zimowy 2022/2023 [2022Z] (zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 7 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 9:50 - 11:25
sala 2221
Budynek biblioteczno-dydaktyczny B jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 14
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Krzysztof Grala
Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Briers, S. (2011). Pokonaj depresję, stres i lęk, czyli terapia poznawczo-behawioralna w praktyce. Wyd. Edgard, seria wyd.: Samo Sedno.

2. Ellis, A. i MacClaren, C. (2011). Terapia REBT racjonalno-emotywna: podręcznik. Gliwice : Wyd. Helion.

3. Ellis, A., Tafrate, R., Ch. (1999). Jak opanować złość, zanim ona opanuje ciebie? Poznań: Wyd.: Media Rodzina.

4. McKay, M., Wood, J. C. i Brantley, J. (2015). Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT) : praktyczne ćwiczenia rozwijające uważność, efektywność interpersonalną, regulację emocji i odporność na stres. Kraków : Wyd. UJ.

5. Hayes, S. C. i Smith, S. X. (2014). W pułapce myśli : jak skutecznie poradzić sobie z depresją, stresem i lękiem. Sopot : GWP.

6. McKay, M., Greenberg, M. J. i Fanning, P. (2022). Wybrakowani, bezwartościowi, wadliwi : zmień autodestrukcyjne przekonania dzięki technikom terapii schematów oraz ACT. Sopot: GWP.

7. Sikorski, W. (2014). Socjoterapia w praktyce psychopedagogicznej. Oficyna wydawnicza PWSZ Nysa, 2014.

Literatura uzupełniająca:

1. Aronson, E., Wilson, T., Akert, R. M. (1997). Psychologia społeczna: serce i umysł. Wyd. Poznań: Zysk i S-ka.

2. Faber A., Mazlish E. (2012). Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły. Poznań: Wyd.: Media Rodzina.

3. Haidt, J. (2014). Prawy umysł. Dlaczego dobrych ludzi dzieli religia i polityka? Sopot: Wyd. Smak Słowa.

4. Lilienfeld, S. O, Lynn, S. J., Ruscio, J. Beyerstein, B. L. (2011). Pięćdziesiąt wielkich mitów psychologii popularnej. Warszawa - Stare Groszki: Wyd. Cis.

Zakres tematów:

I. Zajęcia organizacyjne: wprowadzenie w tematykę zajęć, przedstawienie sylabusa, krótkie omówienie treści kolejnych zajęć, przedstawienie literatury przedmiotu. Sformułowanie kontraktu zajęć.

II. Radzenie sobie z trudnymi emocjami (techniki poznawcze, uważność, techniki behawioralne).

III. Warsztat kształtowania empatii i współczucia do siebie samego i innych.

IV. Warsztaty rozwijania w sobie wewnętrznej motywacji zadaniowej.

V. Warsztaty kształtowania pozytywnej samooceny i wspierania poczucia własnej wartości.

VI. Indywidualne sposoby i strategie radzenia sobie ze stresem.

VII. Indywidualne perspektywy temporalne.

VIII. Kształtowanie w sobie gotowości do spotkania z odmiennością.

Metody dydaktyczne:

Metody dydaktyczne: mini-wykład prowadzącego, prezentacja multimedialna prowadzącego, filmiki edukacyjne, burza mózgów, dyskusja dydaktyczna, ćwiczenia ruchowe.

Formy pracy: indywidualna, grupowa.

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie: zaliczenie bez oceny (zal.)

Podstawa zaliczenia: obecność i zaangażowanie w pracę na zajęciach.

Formy sprawdzania osiągnięć:

- rozmowa i dyskusja z uczestnikami zajęć,

- obserwowanie toku pracy uczestników na zajęciach,

- weryfikacja wytworów pracy uczestników.

Uwagi:

grupa warsztatowa dla I DMPY - 4A

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 6.8.1.0-4 (2023-02-27)