Pedagogika zdrowia [WS-3F-PEZ]
Semestr zimowy 2022/2023
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Pedagogika zdrowia [WS-3F-PEZ] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2022/2023 [2022Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 25 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Joanna Pawłowska | ||||||||||||||||
Literatura: |
Obowiązkowa: Syrek E. (2019), Teoretyczne podstawy współczesnej pedagogiki zdrowia jako subdyscypliny pedagogiki, „Pedagogika społeczna”, nr 2, s. 9-23. Woynarowska B. (2017), Edukacja zdrowotna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. Uzupełniająca: Czapiński J., (2017), Psychologia szczęścia. Kto, kiedy, dlaczego kocha życie i co z tego wynika, czyli nowa odsłona teorii cebulowej, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa. Heszen I., Sęk H., (2007), Psychologia zdrowia, PWN, Warszawa Kowalska M., Niewiadomska E. (2021), Chorobowość i śmiertelność wewnątrzszpitalna z powodu COVID-19, w województwie śląskim w 2020 roku, Katowice. Słowniczek terminów epidemiologiocznych: http://www.przeglepidemiol.pzh.gov.pl/slowniczek-terminow-epidemiologicznych Sztompka P., (2016), Kapitał społeczny. Teoria przestrzeni międzyludzkiej, Wydawnictwo Znak, Kraków. Woynarowska B., (2007), Edukacja zdrowotna. Podręcznik akademicki, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa Zawadzka B., Łączek T. (2017), Pedagogika zdrowia w teorii i praktyce, Wydawnictwo UJK, Kielsce, (wybrane rozdziały: Beata Fedyn, Pedagogika zdrowia a edukacja zdrowotna; Barbara Woynarowska, Nowe koncepcje i strategie w edukacji zdrowotnej w Europies; Anna Kowalewska, Zdrowie i zagrożenia zdrowia a edukacja zdrowotna dzieci i młodzieży). |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Pedagogika zdrowia, profilaktyka i promocja zdrowia – podstawowe zagadnienia • Podstawowe zadania oraz cele pedagogiki zdrowia. Wychowanie zdrowotne, edukacja zdrowotna. • Metodyka edukacji zdrowotnej dzieci i młodzieży. • Uwarunkowania zdrowia • Holistyczny model zdrowia (zdrowia fizycznego, psychicznego, emocjonalnego, społecznego, duchowego i seksualnego). • Współczesne modele edukacji zdrowotnej • Społeczno-ekologiczny model zdrowia. • Definiowanie zdrowia – perspektywy poznawcze. Etyka w badaniach z zakresu edukacji zdrowotnej. |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody aktywizujące Praca w parach Praca w grupach dyskusja mini-wykłady |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność i aktywność na zajęciach – możliwa jest maksymalnie 1 nieusprawiedliwiona nieobecność. Wykonanie w zespole scenariusza zajęć z zakresu edukacji zdrowotnej, a następnie przeprowadzenie zajęć. |
||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa ćwiczeniowa dla DZWS - 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.