Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zagrożenia mediów cyfrowych [PE-3S-ZMC] Semestr zimowy 2022/2023
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Zagrożenia mediów cyfrowych [PE-3S-ZMC]
Zajęcia: Semestr zimowy 2022/2023 [2022Z] (w trakcie)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 9:50 - 11:25
sala 2222
Budynek biblioteczno-dydaktyczny B jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 10
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Józef Bednarek
Literatura:

Literatura obowiązkowa

1.Andrzejewska A., Dzieci i młodzież w sieci zagrożeń realnych i wirtualnych, Difin, Warszawa, 2014

2.Tanaś M., Galanciak S.(red.), Cyberprzestrzeń - Człowiek - Edukacja, Cyfrowa przestrzeń kształcenia, Wyd. Impuls, APS, NASK, Kraków, 2015

3.Bednarek J. , Andrzejewska A. (red.), Cyberprzestrzeń - Człowiek – Edukacja. Dylematy społeczności cyfrowej, Wydawnictwo Impuls, APS i NASK, Kraków,2015

4. Bednarek J., Andrzejewska A., Cyberprzestrzeń - Człowiek – Edukacja. Rodzic, nauczyciel, dziecko w przestrzeni wirtualnej Wydawnictwo Impuls, APS i NASK, Kraków, 2018

Literatura uzupełniająca:

1. Jaszczak A., Poczucie uzależnienia od Internetu a poczucie kontroli u adolescentów, [w:] Szmigielska B., (red.), Psychologiczne konteksty Internetu, Wydawnictwo WAM, Kraków, 2009

2. Kaliszewska K., Nadmierne używanie Internetu, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań, 2007

3. Tanaś M., O potrzebie pedagogicznej refleksji nad kulturą i językiem mediów, [w:] M. Tanaś, Kultura i język mediów, (red.), Impuls, Kraków, 2007

4. Andrzejewska A., Bednarek J., Ćmiel S., Człowiek w świecie rzeczywistym i wirtualnym. Nowy wymiar zagrożeń w świecie realnym i wirtualnym, Wyd. WSGE, Józefów 2013

5. Szpunar M., Kultura cyfrowego narcyzmu, Wyd. AGH, Kraków 2016.

6. Najnowsze artykuły zawarte w czasopismach naukowych związanych z przedmiotem analiz

Zakres tematów:

1. Zagrożenia cyberprzestrzeni i świata wirtualnego wyzwaniem dla środowiska oświatowo-wychowawczego.

2. Zagrożenia dotyczące tożsamości jednostki i obrazem własnego "Ja".

3. Zagrożenia związane z wybranymi uzależnieniami (uzależnienia behawioralne).

4. Zagrożenia związane z agresją i autoagresją i przemocą w przestrzeni cyfrowej.

5. Zagrożenia związane z wybranymi zachowaniami w cyberprzestrzeni (m. in. seksting, hazard, pornografia, pedofilia, wyłudzanie danych).

6. Psychoprofilaktyka w kontekście zagrożeń cyberprzestrzeni

7. Edukacja medialna jako czynnik protektywny dzieci i młodzieży w przestrzeni wirtualnej.

Metody dydaktyczne:

wykład aktywizujący,

- dyskusja dydaktyczna,

- praca w zespołach,

- analiza przypadków,

Metody i kryteria oceniania:

Aktywność na zajęciach

Udział w dyskusji

Ocena przygotowanej prezentacji w grupach

Uwagi:

grupa ćwiczeniowa dla III DZPE - EME

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 6.8.1.0-1 (2023-01-18)