Podstawy edukacji integracyjnej i włączającej [PC-5F-PIW]
Semestr zimowy 2022/2023
Ćwiczenia,
grupa nr 8
Przedmiot: | Podstawy edukacji integracyjnej i włączającej [PC-5F-PIW] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2022/2023 [2022Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 8 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 13 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Magda Lejzerowicz | ||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Integracja i inkluzja – podobieństwa i różnice. 2. Przyczyny odejścia pedagogiki od modelu segregacyjnego. 3. Edukacja integracyjna – rys historyczny. 4. Edukacja włączająca – rys historyczny. 5. Edukacja integracyjna i włączająca w świetle prawa międzynarodowego. 6. Edukacja integracyjna i włączająca w ustawodawstwie Rzeczypospolitej Polskiej. 7. Pedagogika Reggio jako przedszkolny model edukacji włączającej. 8. Pedagogika Marii Montessori jako model edukacji włączającej. 9. Pedagogika waldorfska jako model edukacji włączającej. 10. Integracja i włączenie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w polskim systemie oświaty. 11. Integracja i włączenie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim w polskim systemie oświaty. 12. Integracja i włączenie uczniów ze spektrum autyzmu w polskim systemie oświaty. 13. Integracja i włączenie uczniów ociemniałych i niewidomych w polskim systemie oświaty. 14. Integracja i włączenie uczniów niesłyszących i niedosłyszących w polskim systemie oświaty. Kultura osób głuchych i stygmatyzacja osób zaimplantowanych przez osoby głuche. 15. Integracja i włączenie uczniów głuchoniewidomych w polskim systemie oświaty. 16. Integracja i włączenie uczniów z niepełnosprawnością ruchową w polskim systemie oświaty. 17. Integracja i włączenie uczniów z zaburzeniami odżywiania (anoreksja, bulimia) w polskim systemie oświaty. 18. Integracja i włączenie uczniów zagrożonych niedostosowaniem społecznym w polskim systemie oświaty. 19. Integracja i włączenie uczniów zagrożonych używaniem substancji psychoaktywnych/uzależniających w polskim systemie oświaty. 20. Integracja i włączenie uczniów odmiennych somatycznie w polskim systemie oświaty. 21. Integracja i włączenie uczniów przewlekle chorych somatycznie (np. białaczka, mukowiscydoza, cukrzyca typu I) w polskim systemie oświaty. 22. Integracja i włączenie uczniów zagrożonych niedostosowaniem społecznym w polskim systemie oświaty. 23. Integracja i włączenie uczniów z zaburzeniami psychotycznymi (np. schizofrenia) i zaburzeniami nastroju (np. depresja, ChAD) w polskim systemie oświaty. 24. Integracja i włączenie uczniów wybitnie uzdolnionych. 25. Strategie przeciwdziałania dyskryminacji. 26. Stygmatyzacja osób z niepełnosprawnościami – stereotyp, stygmat i piętno. 27. Kształcenie kadry nauczycielskiej w Polsce dla edukacji włączającej. 28. Typy szkół realizujących edukację włączającą i ich charakterystyka – model segregacyjny, integracyjny i włączający. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
praca indywidualna, praca grupowa, dyskusja, metoda projektowa |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Pomiar efektów kształcenia: przygotowanie prezentacji na jeden z zaproponowanych tematów (zob. zakładka "zakres tematów). |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa ćwiczeniowa dla II DMPC 8 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.