Metodyka kształcenia i wychowania uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną w szkole podstawowej - 2 [PC-5S-MNP2]
Semestr letni 2022/2023
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metodyka kształcenia i wychowania uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną w szkole podstawowej - 2 [PC-5S-MNP2] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2022/2023 [2022L]
(w trakcie)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 13 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Agnieszka Żabińska | ||||||||||||||||||
Literatura: |
1. Chłapowski, W., Smirnow, E. (red.). (1983). Nauczanie historii w szkole podstawowej specjalnej. Warszawa: WSiP. 2. Frydrychowska, L.(1982). Nauczanie języka polskiego w klasach 5-8 szkoły podstawowej specjalnej. Poradnik metodyczny. Warszawa: WSiP 3. Głodkowska, J. (1999). Poznanie ucznia szkoły specjalnej. Warszawa: WSiP 4. Głodkowska, J. (red.). (2011). Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ogólnodostępnej. Warszawa: APS 5. Małkowska, T. (1983). Nauczanie przyrody w szkole podstawowej specjalnej. Warszawa: WSiP. 6. Muszyńska, I., Kowaliszyn, K. (1992). Nauczanie języka polskiego w klasie 3 i 4 szkoły specjalnej. Warszawa: WSiP 7. Pasternak, E. (1991). Wybrane zagadnienia z metodyki nauczania w klasach wyższych szkoły podstawowej specjalnej dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim. Lublin: UMCS. 8. Pasternak, E. (1994). Materiały z metodyki kształcenia upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim w szkole specjalnej. Lublin: wyd. UMCS. 9. Sadowska, S. (red.). (2006). Nauczanie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Toruń: Akapit 10. Siwek, H.(1992). Możliwości matematyczne uczniów szkoły specjalnej. Warszawa: WSiP. 11. Smykowska, D. (2006). Materiały metodyczne do nauczania dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim. Kraków: Impuls 12. Stawowy-Wojnarowska ,I.(red.). (1990). Nauczanie w klasach 4-8 szkoły specjalnej. Warszawa: WSiP. 13. Tkaczyk, G., Serafin, T. (red.).(2001). Poradnik metodyczny dla nauczycieli kształcących uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych. Warszawa: MEN. 14. Węglińska, M.(2005). Jak przygotować się do lekcji? Wybór materiałów dydaktycznych. Kraków: Impuls. 15. Wyczesany J. (2005). Pedagogika upośledzonych umysłowo. Kraków: Impuls |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
- Planowanie procesu kształcenia i wychowania uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną na II etapie edukacji. - Wybrane zagadnienia z metodyki nauczania matematyki na II etapie edukacji. - Wybrane zagadnienia z metodyki nauczania historii na II etapie edukacji. - Wybrane zagadnienia z metodyki nauczania przyrody na II etapie edukacji. - Wybrane zagadnienia z metodyki nauczania muzyki na II etapie edukacji. - Wybrane zagadnienia z metodyki nauczania plastyki na II etapie edukacji. - Wybrane zagadnienia z metodyki nauczania zajęć komputerowych na II etapie edukacji. - Dostosowywanie procesu kształcenia i wychowania do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną na II etapie edukacji. - Kontrola i ocena wiadomości i umiejętności uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną na II etapie edukacji; wyniki sprawdzianów i egzaminów; ewaluacja programów nauczania. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
obserwacja, pogadanka, dyskusja wykład dyskusja praca z tekstem działania praktyczne metoda sytuacyjna |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
udział w zajęciach, kolokwium |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
NAKŁAD PRACY STUDENTÓW liczba godzin kontaktowych: warsztaty - 15 liczba godzin przygotowania się do zajęć, lektury - 10 liczba godzin przygotowania się do egzaminu - 10 sumaryczna liczba punktów ECTS - 2 grupa warsztatowa dla IV DMPC-ERI 1A |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.