Język angielski II – B2, poziom średnio-zaawansowany wyższy [51-0F-ANG2-B2]
Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022
Lektorat,
grupa nr 8
Przedmiot: | Język angielski II – B2, poziom średnio-zaawansowany wyższy [51-0F-ANG2-B2] | ||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022 [2021Ln]
(zakończony)
Lektorat [LEK], grupa nr 8 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Termin i miejsce:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 15:45 - 18:10
sala 1069 Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres? |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 19 | ||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||
Prowadzący: | Dorota Kożuchowska | ||||||||||||
Literatura: |
Zajęcia odbywają się w oparciu o: 1. materiały podstawowe - podręcznik i książka ćwiczeń Roadmap B2 plus, wyd. Pearson; 2. materiały dodatkowe - Grammarway, wyd. Express Publishing, English Grammar in Use, wyd. Cambridge, My GrammarLab, wyd. Pearson, English Vocabulary in Use, wyd. Cambridge, Psychology Vocabulary in Use, wyd. Poltext; 3. Internet - www.engvid.com, en.islcollective.com, breakingnewsenglish.com, OneStopEnglish (Macmillan), ćwiczenia na platformie APS e-learning oraz ePanel Pearson; 4. materiały własne nauczyciela (ćwiczenia leksykalne, gramatyczne oraz tekstowe) |
||||||||||||
Zakres tematów: |
Rozdział 1a Słownictwo - formy spędzania czasu wolnego: - dyskusja na temat rozmów czynności wykonywanych w czasie wolnym uzasadnianie opinii i preferencji, przekonywanie rozmówców do podjęcia różnych aktywności, - rozumienie tekstu słuchanego, wyszukiwanie określonych informacji, rozmowa na temat treści, wyrażanie i uzasadnianie opinii, stosowanie strategii komunikacyjnych - domyślanie się znaczenia nieznanych słów z kontekstu, - ćwiczenia leksykalne Gramatyka - cleft sentences - zdania rozszczepione: - ćwiczenia gramatyczne - formułowanie zdań rozszczepionych, - rozumienie tekstu słuchanego, - rozmowa o formach spędzania czasu wolnego, przekonywanie rozmówcy do zrobienia czegoś, wyrażanie opinii, wątpliwości i pewności. Rozdział 1b Słownictwo - pomaganie: - rozmowa na temat potrzeb osób, doświadczeń związanych z pomaganiem, uzasadnianie opinii, wyrażanie pewności, przypuszczenia, wątpliwości, - rozumienie tekstu pisanego, wyszukiwanie określonych informacji, wyrażanie opinii na temat treści, - stosowanie strategii komunikacyjnych - domyślanie się znaczenia nieznanych słów z kontekstu, - ćwiczenia leksykalne - pomaganie. Gramatyka - czasy Past Simple, Past Continuous, Past Perfect, Past Perfect Continuous, - ćwiczenia gramatyczne - czasy przeszłe, - rozumienie tekstu słuchanego - wyszukiwanie określonych informacji, - rozmowa na temat wydarzeń z przeszłości, relacjonowanie wydarzeń, wyrażanie i uzasadnianie opinii, wyrażanie emocji. Rozdział 1c Słownictwo - praca i związane z nią czynności: - rozmowa na temat ilustracji - opis czynności, wyrażanie pewności, przypuszczenia, wątpliwości, wyrażanie i uzasadnianie opinii, - rozumienie tekstu pisanego, wyszukiwanie określonych informacji, -rozmowa na temat irytujących aspektów pracy/studiowania i sposobów radzenia sobie z nimi, - uzasadnianie opinii i preferencji, wyrażanie pewności, przypuszczenia, wątpliwości, - ćwiczenia leksykalne - praca i związane z nią czynności. Słownictwo - wyrażenia określające przesadę: - rozumienie tekstu słuchanego, wyszukiwanie określonych informacji, - ćwiczenia leksykalne - wyrażenia określające przesadę, - rozmowa o rzeczach irytujących, wyrażanie i uzasadnianie opinii. Rozdział 1d Słownictwo - kłótnie i spory, rozmowa na temat sporów na fotografiach, uzasadnianie opinii, wyrażanie wątpliwości, pewności i przypuszczenia.: - wyrażanie i uzasadnianie opinii na temat zdrowego stylu życia, - ćwiczenia leksykalne - kłótnie i spory, - rozumienie tekstu słuchanego, wyszukiwanie określonych informacji, - stosowanie strategii komunikacyjnych - negocjowanie rozwiązań sporów, proponowanie, przyjmowanie lub odrzucanie propozycji. Powtórzenie i utrwalenie wiadomości i umiejętności z Rozdziału 1. Rozdział 2a Słownictwo - urazy i choroby, zdrowie: - rozmowa na temat urazów i chorób osób na fotografiach, uzasadnianie opinii, wyrażanie pewności, przypuszczenia, wątpliwości, - rozumienie tekstu pisanego, wyszukiwanie określonych informacji, - rozumienie tekstu słuchanego, wyszukiwanie określonych informacji, - stosowanie strategii komunikacyjnych - domyślanie się znaczenia nieznanych słów z kontekstu, - ćwiczenia leksykalne - urazy i choroby, - przekazywanie w języku obcym informacji zawartych w tekście obcojęzycznym. Gramatyka - wyrażanie przyszłości w czasach przeszłych; - rozumienie tekstu słuchanego - wyszukiwanie określonych informacji, - ćwiczenia gramatyczne - konstrukcje was/were going to, was/were just about to do sth, was/were about to do, - relacjonowanie wydarzeń z przeszłości. Rozdział 2b Słownictwo - dobroczynność: - rozmowa na temat pomagania innym i organizacji dobroczynnych, wyrażanie i uzasadnianie opinii, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości, opowiadanie o doświadczeniu, - ćwiczenia leksykalne - czyn społeczny, - rozumienie tekstu pisanego - wyszukiwanie określonych informacji, wyrażanie pewności, przypuszczenia na temat treści tekstu, - rozumienie tekstu słuchanego - wyszukiwanie określonych informacji. Gramatyka - porównania: - ćwiczenia gramatyczne - konstrukcja the...the...., - rozumienie tekstu słuchanego - wyszukiwanie określonych informacji, - rozmowa na temat organizacji charytatywnej, jej funkcjonowaniu i celach, przekazywanie informacji, uzasadnianie opinii i preferencji, wyrażanie pewności. Rozdział 2c Słownictwo - rewitalizacja: - rozmowa na temat miejsc na fotografiach, ich użycia w przeszłości i teraz oraz problemów związanych z rewitalizację budynków, uzasadnianie opinii, wyrażenia pewności, przypuszczenia i wątpliwości, - rozumienie tekstu pisanego, wyrażanie opinii na temat treści, wyszukiwanie konkretnych informacji, - stosowanie strategii komunikacyjnych - domyślanie się znaczenia słów z kontekstu, -ćwiczenia leksykalne - miejsca w mieście, rewitalizacja przestrzeni publicznej. Gramatyka - pytania zawierające przeczenie: - rozmowa na temat przestarzałych urządzeń, budynków, których nie można rewitalizować czy zburzyć, upadającego przemysłu, zaniedbanych terenów w okolicy, - rozumienie tekstu słuchanego, wyszukiwanie określonych informacji, - ćwiczenia leksykalne - pytania zawierające przeczenia, - rozmowa o miejscach przedstawionych na fotografiach, uzasadnianie opinii i preferencji, wyrażanie pewności, wątpliwości, przypuszczenia. Powtórzenie wiadomości - rozdział 2. Utrwalenie wiadomości rozdział 1 i 2. |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
1. Metoda komunikacyjna - przygotowanie studentów do komunikacji językowej i samodzielnego używania języka (praca w parach i grupach), 2. Metoda podająca - wyjaśnienie, mini-wykład pogadanka, 3. Metoda problemowa - burza mózgów, dyskusja dydaktyczna, wykład problemowy, 4. Metoda praktyczna - ćwiczenia przedmiotowe, 5. Multimedialne techniki nauczania - ćwiczenia na platformie e-learningowej, samodzielna praca w oparciu o lekcje video. 6. Techniki egzaminacyjne ułatwiające rozumienie tekstu oraz materiałów audio. 7. Możliwość zgłaszania pytań i uwag poprzez kontakt mailowy oraz wyjaśnianie kwestii problematycznych związanych z zagadnieniami kursu za pośrednictwem aplikacji Teams w trakcie konsultacji. 8. Zajęcia prowadzone stacjonarnie lub w trybie synchronicznym z wykorzystaniem MS Teams. |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
W trakcie toku nauki student poddawany jest systematycznej ocenie osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się. Sposoby oceniania to: • testy sprawdzające stopień opanowania słownictwa, gramatyki, umiejętności słuchania i czytania w języku obcym; • ukończenie wskazanych kursów na platformie e-learning APS z wynikiem min.70% • aktywność podczas zajęć (praca domowe, karty pracy, dłuższe wypowiedzi na określony wcześniej temat) • elementem niezbędnym do uzyskania zaliczenia jest również frekwencja |
||||||||||||
Uwagi: |
gr. lektoratowa z j. ang. I ZM/PC, I ZM/PY- mgr D. Kożuchowska |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.