Język angielski II – B2, poziom średnio-zaawansowany wyższy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 51-0F-ANG2-B2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język angielski II – B2, poziom średnio-zaawansowany wyższy |
Jednostka: | Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych |
Grupy: |
Obowiązkowy język obcy (1 do wyboru) dla I r. sem. letni (studia niestac. I stopnia i jednolite mgr) Obowiązkowy język obcy (1 do wyboru) dla I roku sem. letni (studia stacj. I stopnia i jednolite mgr) |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia : - Testy cząstkowe - Testy zaliczeniowe - Odpowiedzi ustne - Ćwiczenia na platformie internetowej - Ocena aktywności studenta w trakcie zajęć (ćwiczenia z podręcznika, pisemne prace domowe, wypowiedzi i udział w dyskusji w trakcie zajęć). - Egzamin końcowy ustny i pisemny |
Pełny opis: |
Zajęcia mają na celu rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 3-4 podręcznika podstawowego (English File, Upper Intermediate, OUP). Zakres leksykalny obejmuje: słownictwo związane z podróżami, przemieszczaniem się, ochroną środowiska, pogodą, podejmowaniem ryzyka.czasy przeszłe, wyrażenia przysłówkowe, czasy przyszłe dokonane, zdania watunkowe typu 0 i 1. Materiał gramatyczny: Doskonalone będą wypowiedzi pisemne i ustne związane w ww tematyką oraz tematyką poruszaną na zajęciach. W trakcie zajęć omawiane będą dłuższe artykuły z prasy fachowej wraz z towarzyszącymi im różnorodnymi ćwiczeniami mającymi na celu doskonalenie umiejętności językowych w zakresie rozumienia tekstów. Rozwijanie struktur gramatycznych związanych z czasami gramatycznymi, formowaniem pytań pośrednich i bezpośrednich, stopniowaniem i modyfikowaniem przymiotników, stroną bierną, czasownikami modalnymi , formą czasownika, oraz zdaniami warunkowymi. |
Literatura: |
Podręcznik obowiązkowy: English File (OUP) oraz Materiały własne wykładowcy do wyboru m.im z: Internet Grammarway – wyd. Express Publishing English Vocabulary In Use by Murphy, wyd. Cambridge English Grammar In Use by Murphy, wyd. Cambridge English Matters British Journal of Special Education British Journal of Clinical Psychology American Journal of Mental Retardation Psychologies |
Metody i kryteria oceniania: |
- metoda komunikacyjna - przygotowanie studentów do komunikacji językowej i samodzielnego używania języka - praca w parach i grupach - multimedialne techniki nauczania strategie bezpośrednie (pamięciowe, kojarzeniowe i kompensacyjne), pośrednie oraz społeczne (współpraca interpersonalna) - ćwiczenia na Platformie Internetowej CLIP, rozwijające umiejętności czytania, słuchania i pisania nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe: ćwiczenia 30 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektury - 5 Przygotowanie się do egzaminu - 13 Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji - 2 Praca przy pomocy platformy internetowej – 5 Sumaryczna liczba punktów ECTS – 2. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Grabińska | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Dąbruś, Alicja Fiałek, Olena Galczewska, Elżbieta Grabińska, Bogumiła Jędrzejowska-Ulrych, Dorota Kożuchowska, Agnieszka Rączka, Dorota Trefoń-Bykowska, Beata Wiśniewska, Małgorzata Wyszyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia : - Testy cząstkowe - Testy zaliczeniowe - Odpowiedzi ustne - Ćwiczenia na platformie internetowej - Ocena aktywności studenta w trakcie zajęć (ćwiczenia z podręcznika, pisemne prace domowe, wypowiedzi i udział w dyskusji w trakcie zajęć). - Egzamin końcowy ustny i pisemny |
|
Pełny opis: |
Zajęcia mają na celu rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 3-4 podręcznika podstawowego (English File, Upper Intermediate, OUP). Zakres leksykalny obejmuje: słownictwo związane z podróżami, przemieszczaniem się, ochroną środowiska, pogodą, podejmowaniem ryzyka.czasy przeszłe, wyrażenia przysłówkowe, czasy przyszłe dokonane, zdania watunkowe typu 0 i 1. Materiał gramatyczny: Doskonalone będą wypowiedzi pisemne i ustne związane w ww tematyką oraz tematyką poruszaną na zajęciach. W trakcie zajęć omawiane będą dłuższe artykuły z prasy fachowej wraz z towarzyszącymi im różnorodnymi ćwiczeniami mającymi na celu doskonalenie umiejętności językowych w zakresie rozumienia tekstów. Rozwijanie struktur gramatycznych związanych z czasami gramatycznymi, formowaniem pytań pośrednich i bezpośrednich, stopniowaniem i modyfikowaniem przymiotników, stroną bierną, czasownikami modalnymi , formą czasownika, oraz zdaniami warunkowymi. |
|
Literatura: |
Podręcznik obowiązkowy: English File (OUP) oraz Materiały własne wykładowcy do wyboru m.im z: Internet Grammarway – wyd. Express Publishing English Vocabulary In Use by Murphy, wyd. Cambridge English Grammar In Use by Murphy, wyd. Cambridge English Matters British Journal of Special Education British Journal of Clinical Psychology American Journal of Mental Retardation Psychologies |
|
Uwagi: |
W okresie pandemii zajęcia zostały zawieszone a zajęcia lektoratowe z języków obcych mogą prowadzone są przez wykładowców za pomocą różnych aplikacji np. Skype, Messenger , Teams. W kontaktach ze studentami używana jest również poczta elektroniczna lub kontakt przez Usos. Sposób prowadzenia zajęć zależy od wykładowcy. Poniżej dane do podstawowego kontaktu z wykładowcą, który poinformuję szczegółowo o sposobie prowadzenia zajęć z daną grupą, oraz przekaże materiały do pracy własnej. Kierownik studium mgr Elżbieta Grabińska: egrabinska@aps.edu.pl mgr Małgorzata Dąbruś : mdabrus@aps.edu.pl mgr Alicja Fiałek : afialek@aps.edu.pl mgr Olena Galczewska : ogalczewska@gmail.com mgr Bogumiła Jędrzejowska Ulrych : bulrych@aps.edu.pl mgr Dorota Kożuchowska : dkozuchowska@aps.edu.pl mgr Dorota Trefoń Bykowska: dorota.bykowska@gmail.com mgr Anna Treger : anna.treger@gmail.com mgr Agnieszka Rączka: araczka@aps.edu.pl mgr Grażyna Smakulska : gsmakulska@aps.edu.pl mgr Beata Wiśniewska : bwisniewska@aps.edu.pl mgr Małgorzata Wyszyńska mwyszynska@aps.edu.pl mgr Oksana Velyka : ovelyka@aps.edu.pl mgr Aleksandra Zwierzchowska Wójcik bzwierzchowska@aps.edu.pl |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-29 - 2020-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Lektorat, 25 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Dąbruś, Olena Galczewska, Elżbieta Grabińska, Jolanta Olpińska, Dorota Trefoń-Bykowska, Monika Wójcik, Małgorzata Wyszyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Grabińska | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Dąbruś, Alicja Fiałek, Olena Galczewska, Elżbieta Grabińska, Dorota Kożuchowska, Dorota Trefoń-Bykowska, Beata Wiśniewska, Małgorzata Wyszyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Lektorat, 25 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Alicja Fiałek, Jolanta Olpińska, Sylwia Stepanenko, Dorota Trefoń-Bykowska, Anna Treger, Beata Wiśniewska, Monika Wójcik, Małgorzata Wyszyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Grabińska | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Dąbruś, Alicja Fiałek, Olena Galczewska, Elżbieta Grabińska, Dorota Kożuchowska, Agnieszka Rączka, Dorota Trefoń-Bykowska, Beata Wiśniewska, Małgorzata Wyszyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
![]() |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Lektorat, 25 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Grabińska | |
Prowadzący grup: | Olena Galczewska, Dorota Kożuchowska, Sylwia Stepanenko, Dorota Trefoń-Bykowska, Monika Wójcik, Małgorzata Wyszyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (w trakcie)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Grabińska | |
Prowadzący grup: | Alicja Fiałek, Olena Galczewska, Elżbieta Grabińska, Dorota Kożuchowska, Agnieszka Rączka, Dorota Trefoń-Bykowska, Małgorzata Wyszyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (w trakcie)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Lektorat, 25 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Sylwia Stepanenko, Anieszka Szklarek-Kleszczonek, Dorota Trefoń-Bykowska, Anna Treger, Beata Wiśniewska, Monika Wójcik, Małgorzata Wyszyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.