Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Warsztat wychowawczy pedagoga [PC-5F-WWP] Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Warsztat wychowawczy pedagoga [PC-5F-WWP]
Zajęcia: Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022 [2021Zn] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
sala 3413
Budynek z aulami C jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
sala 3526/3527
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 32
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Beata Szurowska
Literatura:

Elliott J., Place M., Dzieci i młodzież w kłopocie. Poradnik nie tylko dla psychologów", Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 2000

Faber A., Mazlish E., Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły, Media Rodzina, Poznań 1995

Gordon T., Wychowanie bez porażek, PAX, Warszawa 1991

Grzesiuk L. Trzebińska E., Jak ludzie porozumiewają się, Nasza Księgarnia, Warszawa, 1997

Hauk D., Łagodzenie konfliktów w szkole i w pracy z młodzieżą, Wyd. JEDNOŚĆ, Kielce 2002

Kędzior- Niczyporuk E., Wprowadzenie do pedagogiki zabawy, Wydawnictwo „Klanza”, Lublin 1998

Jak żyć z ludźmi (umiejętności interpersonalne). Program profilaktyczny dla młodzieży Wydawca: Agencja Informacji Użytkowej na zlecenie Ministerstwa Edukacji Narodowej, Warszawa

Kutrzyk – Jurków I., Chorążka A., Wychowywać, ale jak? Przewodnik dla nauczyciela – wychowawcy, Difin, Warszawa 2005

Mój zawód – moja praca – moja przyszłość. Perspektywy osób z niepełnosprawnością, B. Jachimczak, B. Olszewska, D. Podgórska – Jachnik, Wydawnictwo Naukowe WSP, Łódź 2011

Poradnik wychowawcy, red. M. Pomianowska, Wyd. Dr J. Raabe, Warszawa 2000

Śliwerski B., Myśleć jak pedagog, GWP, Sopot 2010

Śliwerski B., Program wychowawczy szkoły. WSiP, Warszawa 2001

Święcicka J., Ja i grupa. Trening dla uczniów, Difin, Warszawa 2007

Zakres tematów:

Pedagog w placówce oświatowej - aspekt wychowawczy, zadania i funkcje.

- Wybrane metody wychowawcze – założenia teoretyczne, metodyczne i ich skuteczność w sytuacji wybranych trudności wychowawczych.

- Praca nauczyciela z grupą rówieśniczą – zasady budowania klimatu współpracy.

- Granice i mierniki oddziaływań wychowawczych.

- Błędy wychowawcze.

- Współpraca rodziny i szkoły – formy współpracy z rodziną w zakresie rozwiązywania problemów:

• Różnorodne formy współpracy z rodzicami (spotkanie inaugurujące współpracę, zajęcia adaptacyjne, informator dla rodziców, zajęcia integracyjne, zebrania, zajęcia otwarte, uroczystości, spotkania z ekspertem),

• Indywidualne formy współdziałania nauczycieli i rodziców: konsultacje pedagogiczne, wizyty domowe, korespondencja,

• Postawy i zachowania rodziców utrudniające współpracę oraz sposoby ich przezwyciężania: unikanie współpracy, zaniedbywanie spraw dziecka, nadopiekuńczość, rodzice skłóceni ze sobą, wrogość, agresywność, kłótliwość.

- Projektowanie zajęć wychowawczych dla zróżnicowanych grup uczniów.

Metody dydaktyczne:

Informacyjne (wyjaśnianie, narracja, opis, wykład z prezentacją interaktywną), heurystyczne (problemowe, dyskusji, dialogu), metoda projektu.

Metody i kryteria oceniania:

Ocena na podstawie pracy i aktywności studenta podczas zajęć, ocena przygotowanych prac zaliczeniowych, ocena współpracy w grupie (zaangażowanie, umiejętność rozwiązywania problemów, prezentacja, umiejętność krytycznego i refleksyjnego podejścia do opracowywanego tematu.

Uwagi:

gr.ćwiczeniowa III ZM/PC-ERI

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0 (2024-04-29)