Seminarium dyplomowe magisterskie - 3 [PC-2F-MR3]
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022
Seminarium,
grupa nr 18
Przedmiot: | Seminarium dyplomowe magisterskie - 3 [PC-2F-MR3] | ||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022 [2021Zn]
(zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 18 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Termin i miejsce:
|
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 8:00 - 10:25
(sala nieznana) |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 11 | ||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||
Prowadzący: | Magdalena Wałachowska | ||||||||||||
Literatura: |
Angrosino, M. (2010). Badania etnograficzne i obserwacyjne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. (IBUK Libra) Banks, M. (2009). Materiały wizualne w badaniach jakościowych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. (IBUK Libra) Bereźnicki, F. (2008). Prace magisterskie z pedagogiki. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. (IBUK Libra) Flick, U. (2012). Projektowanie badania jakościowego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. (IBUK Libra) Gibbs, G. (2015). Analizowanie danych jakościowych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. (IBUK Libra) Jemielniak, D. (red.) (2012). Badania jakościowe. Metody i narzędzia. T. 2. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. (IBUK Libra) Jemielniak, D. (red.) (2012). Badania jakościowe. Podejścia i teorie. T. 1. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. (IBUK Libra) Kozinets, R. V. (2012). Netnografia. Badania etnograficzne online. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Kvale, S. (2012). Prowadzenie wywiadów. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. (IBUK Libra) Łobocki, M. (1999). Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. (IBUK Libra) Łobocki, M. (2010). Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków: Wydawnictwo Impuls. (IBUK Libra) Muszyński, H. (2018). Metodologiczne vademecum badacza pedagoga. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM. (IBUK Libra) Pilch, T., Bauman, T. (2010). Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”. Rapley, T. (2020). Analiza konwersacji, dyskursu i dokumentów. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Silverman, D. (2012). Interpretacja danych jakościowych. Warszawa: Wydawnictwo PWN. (IBUK Libra) Skałbania, B. (2011). Diagnostyka pedagogiczna. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. (IBUK Libra) Węglińska, M. (2013). Jak pisać pracę magisterską? Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. (IBUK Libra) |
||||||||||||
Zakres tematów: |
Seminarium 1 (03.10.) Metoda badań: studium przypadku. Ocena stanu zaawansowania pracy dyplomowej: Rozdział 1 - część teoretyczna Seminarium 2 (07.11.) Metoda badań: sondaż diagnostyczny. Ocena stanu zaawansowania pracy dyplomowej: Rozdział 2 - część teoretyczna Seminarium 3 (28.11.) Technika badań: wywiad. Ocena stanu zaawansowania pracy dyplomowej: Rozdział 3 - założenia metodologiczne badań własnych Seminarium 4 (23.01.) Techniki badań: obserwacja i analiza dokumentów. Ocena zaawansowania pracy dyplomowej: badania własne / dobór próby badawczej / zastosowanie narzędzi badawczych na pilotażowej próbie badawczej Seminarium 5 (13.02.) Narzędzia badawcze - konstrukcja i zastosowanie. Ocena zaawansowania pracy dyplomowej: badania własne / wywiad / obserwacja / gromadzenie dokumentów na właściwej próbie badawczej |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody dydaktyczne: - prezentacja nauczyciela - konsultacje indywidualne |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria zaliczenia seminarium: - aktywna obecność podczas wszystkich zajęć, - systematyczna realizacja kolejnych etapów postępowania badawczego i sukcesywne opracowywanie raportu z badań: część teoretyczna pracy (Rozdziały 1 i 2 - termin: 10-11.2021 r.); część metodologiczna pracy (Rozdział 3 - termin: 11-12.2021 r.); realizacja badań w terenie z użyciem własnych lub gotowych narzędzi badawczych (termin: 01-02.2022 r.). Seminarium odbywa się w trybie stacjonarnym zgodnie z planem zajęć. Dodatkowymi narzędziami komunikacji elektronicznej są: - aplikacja MS Teams (Pliki/Materiały z zajęć: miejsce zamieszczania materiałów dydaktycznych z zajęć oraz materiałów przydatnych podczas pisania pracy dyplomowej) Link do kanału grupy seminaryjnej na MS Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a9584caa45f1c471ba024d774b75f4eab%40thread.tacv2/conversations?groupId=3b97632e-b89c-4988-abb8-38ed3a6b65aa&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 - poczta Outlook w domenie APS (indywidualny kontakt promotora ze studentami). Uwaga: Uczestnicy seminarium przekazują pełne rozdziały prac dyplomowych do sprawdzenia, pisząc na adres: mwalachowska@aps.edu.pl. Materiał do sprawdzenia powinien zawierać: stronę tytułową pracy dyplomowej, tekst rozdziału o objętości 20-25 stron, bibliografię sporządzoną według standardów APA. Nakład pracy studenta: godziny kontaktowe (wykłady) - 15 godzin przygotowanie się do zajęć - 30 godzin przygotowanie się do zaliczenia - 105 godzin sumaryczna liczba godzin - 150 Liczba punktów - 6 ECTS |
||||||||||||
Uwagi: |
gr. seminaryjna II ZU/PC - dr M. Wałachowska Link do kanału grupy seminaryjnej na MS Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a9584caa45f1c471ba024d774b75f4eab%40thread.tacv2/conversations?groupId=3b97632e-b89c-4988-abb8-38ed3a6b65aa&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Kontakt z wykładowcą: mwalachowska@aps.edu.pl |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.