Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Seminarium dyplomowe magisterskie - 2 PC-2F-MR2
Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021
Seminarium, grupa nr 20

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Seminarium dyplomowe magisterskie - 2 PC-2F-MR2
Zajęcia Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021 (2020Ln) (zakończony)
Seminarium (SEM), grupa nr 20 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 8:00 - 10:25
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 11
Limit miejsc: 12
Prowadzący: Magdalena Wałachowska
Literatura:

Bereźnicki, F. (2008). Prace magisterskie z pedagogiki. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. (IBUK Libra)

Flick, U. (2011). Projektowanie badania jakościowego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. (IBUK Libra)

Jemielniak, D. (red.) (2012). Badania jakościowe. Metody i narzędzia. T. 2. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. (IBUK Libra)

Jemielniak, D. (red.) (2012). Badania jakościowe. Podejścia i teorie. T. 1. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. (IBUK Libra)

Łobocki, M. (1999). Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. (IBUK Libra)

Łobocki, M. (2010). Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. (IBUK Libra)

Muszyński, H. (2018). Metodologiczne vademecum badacza pedagoga. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM. (IBUK Libra)

Węglińska, M. (2013). Jak pisać pracę magisterską? Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. (IBUK Libra)

Zakres tematów:

1. Projektowanie badania jakościowego: wybór tematu, schemat postępowania badawczego, dobór próby badawczej, podstawowe podejścia metodologiczne w badaniach jakościowych, jakość badań, dylematy etyczne badań jakościowych.

2. Założenia metodologiczne badań własnych. Typologia badań pedagogicznych. Struktura rozdziału metodologicznego. Pojęcia: cel badań, problematyka badań. Klasyfikacje metod i technik badawczych. Znaczenie organizacji przebiegu badań oraz charakterystyki terenu badań i badanej populacji.

3. Studium indywidualnych przypadków. Badanie jakościowe: cechy, cele badań, problemy badawcze, dobór próby w badaniach jakościowych. Typy studium przypadków. Projektowanie badania z użyciem studium przypadków. Stosowane techniki i narzędzia badawcze. Wzorce analizy danych empirycznych. Struktura raportu z badań.

4. Metoda monografii pedagogicznej. Metoda biograficzna a metoda monografii pedagogicznej. Cele i warunki zastosowania. Stosowane techniki i narzędzia badawcze. Struktura raportu z badań.

5. Metoda sondażu diagnostycznego. Przedmiot badań. Cechy poprawności pytań kwestionariuszowych i ich rodzaje. Budowa kwestionariusza ankiety. Wymagania i przebieg badania ankietowego. Odmiany badań ankietowych. Błędy w badaniach sondażowych.

Metody dydaktyczne:

Metody dydaktyczne: prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy, rozmowa kierowana, zadania praktyczne, konsultacje indywidualne (aplikacja Teams)

Metody i kryteria oceniania:

Celem seminarium dyplomowego magisterskiego w semestrze drugim jest:

- ocena merytoryczna i korekta formalna całości Rozdziału 1 teoretycznego (27.03.),

- ocena stopnia zaawansowania treści Rozdziału 2 teoretycznego (17.04.),

- ocena merytoryczna i korekta formalna całości Rozdziału 2 teoretycznego (15.05.),

- prezentacja harmonogramu badań własnych / konspekt założeń metodologicznych badań własnych (29.05.).

Uwaga:

- pierwszym warunkiem uzyskania zaliczenia z seminarium jest przedstawienie "Rozdziału 1" i "Rozdziału 2" w całości (około 40-50 stron tekstu). Rozdziały powinny zostać opatrzone w: stronę tytułową pracy, spis treści oraz bibliografię,

- drugim warunkiem uzyskania zaliczenia z seminarium jest przedstawienie konspektu założeń metodologicznych badań własnych z wyszczególnionymi: celem badań; problemami badawczymi; koncepcją metod, technik i narzędzi badawczych; organizacją przebiegu badań; charakterystyką terenu badań i badanej populacji.

Materiały do sprawdzenia należy przesyłać na adres mailowy: mwalachowska@aps.edu.pl

Uwagi:

grupa seminaryjna dla I ZU/PC - dr M.Wałachowska

Link do zespołu grupy seminaryjnej (MS Teams):

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a9584caa45f1c471ba024d774b75f4eab%40thread.tacv2/conversations?groupId=3b97632e-b89c-4988-abb8-38ed3a6b65aa&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Kontakt z wykładowcą:

Dyżur (aplikacja Teams) - wtorek g. 11.30-12.30; środa g. 9.30-10.30

13.03. g. 10.30-11.30; 08.05. g. 10.30-11.30

Adres mailowy: mwalachowska@aps.edu.pl

Uwaga: Jeśli nie odpowiadają Państwu terminy ustalonych dyżurów, można umówić się na dogodny termin pisząc na adres mailowy.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.