Język angielski I – B2, poziom średnio-zaawansowany wyższy [51-0F-ANG1-B2]
Semestr zimowy 2020/2021
Lektorat,
grupa nr 6
Przedmiot: | Język angielski I – B2, poziom średnio-zaawansowany wyższy [51-0F-ANG1-B2] | ||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/2021 [2020Z]
(zakończony)
Lektorat [LEK], grupa nr 6 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każda środa, 16:40 - 18:10
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 18 | ||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Beata Wiśniewska | ||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Podręcznik: Roadmap B2+ with Online Practice (My English Lab) Pearson. Materiały własne wykładowcy - autorskie ćwiczenia na słownictwo, gramatykę, komunikację. Internet: strony ELT. Artykuły prasowe. |
||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Słownictwo: zajęcia wykonywane w czasie wolnym, hobby – zwroty idiomatyczne i potoczne. Uzupełnianie stwierdzeń, dyskusja w grupach. Kształcenie rozumienia ze słuchu: wydobywanie informacji szczegółowej z dialogów. Ćwiczenia na mówienie: przekonywanie do nowych aktywności. Prezentacja gramatyczna i ćwiczenia: cleft sentences. Przekształcanie zdań z użyciem konstrukcji What… and The thing…. Ćwiczenia typu personalisation: tworzenie wypowiedzi pisemnej o swoich zainteresowaniach oraz jej ustna prezentacja. Nauka pisania raportu: wykorzystanie informacji ustnej, użycie argumentów za i przeciw oraz wyciąganie wniosków w wypowiedzi pisemnej. Narracja w opowiadaniu i użycie czasów przeszłych: past simple, past perfect, past continuous, past perfect continuous - prezentacja i ćwiczenia gramatyczne. Trenowanie form czasowników nieregularnych. Rozwijanie słownictwa o tematyce: helping people, giving encouragement. Ćwiczenia na rozumienie tekstu – artykuł pt. ‘The bystander effect’. Uzupełnianie zdań z zastosowaniem czasów przeszłych - narrative tenses. Kształcenie umiejętności słuchania: odpowiedzi na pytania. Ćwiczenia na mówienie: opowiadanie zdarzeń i anegdot oraz reagowanie . Rozwijanie rozumienia ze słuchu: informal discussions, użycie pytań retorycznych w rozmowie nieoficjalnej . Różne sposoby wyrażania przesady : exaggeration: repetitions, comparisons, metaphors - prezentacja I ćwiczenia. Analiza ankiety: uzupełnianie informacji i dyskusja. Czytanie i mówienie o drażniącym zachowaniu w pracy. Wzbogacanie słownictwa o tematyce at work. Ćwiczenie rozumienia ze słuchu – klasyfikowanie wypowiedzi, uzupełnianie zdań. Użycie przedrostków i przyrostków do tworzenia przeciwieństw - negatives. Rozwijanie rozumienia tekstu czytanego ‘Eating al desko’ (newspaper and magazine articles) - porównywanie opinii, rozpoznawanie w tekście podobieństw i różnic w poglądach, identyfikowanie informacji prawdziwej i fałszywej. Ćwiczenia zużyciem potocznych zwrotów i wyrażeń w negocjacjach i sporach (seeking compromise, expressing annoyance, apologising, dealing with anger). Rozpoznawanie sytuacji, parafrazowanie pytań i dyskusja w grupach. Ćwiczenia na słuchanie: resolving a dispute. Uzupełnianie zdań, odpowiedzi na pytania, zdania fałszywe i prawdziwe, odgrywanie ról w rozmowach o konfliktach. Materiały dodatkowe: ćwiczenia językowe z Workbook’a: kształcenie i rozwijanie słownictwa, rozumienia ze słuchu, rozumienia tekstu, kształcenie form pisemnych, ćwiczenia gramatyczne. |
||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Na czas edukacji zdalnej prowadzenie pracy i monitorowanie zadań przez studentów na platformie MS Teams: krótkie wykłady, udostępnianie studentom i omawianie online w czasie rzeczywistym prezentacji gramatycznych w Power Point, prezentacja słownictwa, materiałów elektronicznych, materiałów typu photocopiable do opracowania. Wspólne odsłuchiwanie i omawianie treści typu listening comprehension, czytanie tekstów oraz odpowiadanie na pytania, prawda/fałsz, dyskusja w grupach. Krótkie wypowiedzi studentów i prezentacje audio na zadane tematy. |
||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Na czas edukacji zdalnej oceniane są: aktywny udział w zajęciach, zabieranie głosu (audio lub chat), zadania pisemne, testy i zadania MS Forms oraz praca na platformie e-learning APS. |
||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
lektorat I rok link do zespołu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aacd464b453724b5b8dc7f64bd784793f%40thread.tacv2/conversations?groupId=9df1a46b-c862-4cd6-9e95-6964ad5546d3&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.