Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka wychowania przedszkolnego dziecka z wadą słuchu [PC-2S-MWP] Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metodyka wychowania przedszkolnego dziecka z wadą słuchu [PC-2S-MWP]
Zajęcia: Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021 [2020Zn] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 15:45 - 18:10
(sala nieznana)
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 15:45 - 18:10
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 31
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Małgorzata Kupisiewicz
Literatura:

Podstawa Programowa wychowania przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 sierpnia 2012r.

Eckert U. Przygotowanie dziecka z wadą słuchu do nauki szkolnej , Warszawa, 1982.

Gałkowski T. , Stawowy-Wojnarowska I. Wychowanie dzieci głuchych w przedszkolu, Warszawa, 1990.

Kamińska K. Nauka czytania dzieci w wieku przedszkolnym, Wyd. WSiP Warszawa, 2005

Klim-Klimaszewska A. Pedagogika przedszkolna. Nowa podstawa programowa. Wyd. Nowa Era, 2012

Kosmalowa J.,O maluchach, zuchach i średniakach, które niesłyszą lub niedosłyszą. Mini poradnik dla nauczycieli i wychowawców przedszkoli, 2000

Barłóg K.,Dziecko z dysfunkcją narządu słuchu w przedszkolu ogólnodostępnym [w:] K. Barłóg, E. Kensy, A. Mach, M. Rorat, M. Zaborniak-Sobczak, Wczesne wspomaganie rozwoju i edukacja dzieci zagrożonych niepełnosprawnością i niepełnosprawnych w wieku przedszkolnym, Wydawnictwo Mitel, Rzeszów 2011.

Minczakiewicz E.M., Zabawa w rozwoju poznawczym i emocjonalno-społecznym dzieci o zróżnicowanych potrzebach i możliwościach, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2006.

Smółka L., Zabawa w grupie integracyjnej, [w:] K. Duraj-Nowakowska, B. Muchacka (red.), Funkcje zabaw w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, Wydawnictwo Naukowe WSP, Kraków 1998.

Trześniowski R., Zabawy i gry ruchowe, WSiP, Warszawa 1995.

Olczykowska D. Wskazówki metodyczne do pracy z dzieckiem z wadą słuchu w przedszkolu i szkole masowej Poradnik, LOGO-MED, Opole 2002r.

Góralówna M. B. Hołyńska B., Rehabilitacja małych dzieci z wadą słuchu, PZWL, Warszawa 1993

Csanyi Y.,1994,Słuchowo - werbalne wychowanie dzieci z uszkodzonym narządem słuchu, WSIP, Warszawa

Zakres tematów:

- Diagnoza funkcjonalna dziecka z wadą słuchu w przedszkolu.

- Obszary aktywności dziecka z wadą słuchu w przedszkolu.

- Cele i zadania zabaw realizowanych z dziećmi z wadą słuchu w przedszkolu z punktu widzenia ich potrzeb rozwojowych i rewalidacyjnych.

- Globalne czytanie w wychowaniu dzieci z wadą słuchu.

- Kształtowania orientacji przestrzennej u dzieci z wadą słuchu w wieku przedszkolnym

- Przygotowanie dziecka z wadą słuchu do nauki czytania i pisania.

- Konstruowanie Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego dla dziecka z wadą słuchu,

- Rodzaje ćwiczeń wstępnych i ich znaczenie w procesie rewalidacji.

- Opracowanie konspektów zajęć przedszkolnych dla dzieci z wadą słuchu (realizacja celów rewalidacyjnych).

Metody dydaktyczne:

wykład online, prezentacje multimedialne, filmy dydaktyczne

Metody i kryteria oceniania:

egzamin ustny online, opracowanie scenariusza zajęć dla dzieci z wadą słuchu w wieku przedszkolnym

Uwagi:

,https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ae0aa2f2f2669479aa7d529c53474f968%40thread.tacv2/conversations?groupId=48870ae2-1272-471e-a2b0-8988835859ba&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)