Metodyka wychowania przedszkolnego dziecka z wadą słuchu [PC-2S-MWP]
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metodyka wychowania przedszkolnego dziecka z wadą słuchu [PC-2S-MWP] | ||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021 [2020Zn]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 15:45 - 18:10
(sala nieznana)
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 15:45 - 18:10
(sala nieznana) |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 31 | ||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||
Prowadzący: | Małgorzata Kupisiewicz | ||||||||||||
Literatura: |
Podstawa Programowa wychowania przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 sierpnia 2012r. Eckert U. Przygotowanie dziecka z wadą słuchu do nauki szkolnej , Warszawa, 1982. Gałkowski T. , Stawowy-Wojnarowska I. Wychowanie dzieci głuchych w przedszkolu, Warszawa, 1990. Kamińska K. Nauka czytania dzieci w wieku przedszkolnym, Wyd. WSiP Warszawa, 2005 Klim-Klimaszewska A. Pedagogika przedszkolna. Nowa podstawa programowa. Wyd. Nowa Era, 2012 Kosmalowa J.,O maluchach, zuchach i średniakach, które niesłyszą lub niedosłyszą. Mini poradnik dla nauczycieli i wychowawców przedszkoli, 2000 Barłóg K.,Dziecko z dysfunkcją narządu słuchu w przedszkolu ogólnodostępnym [w:] K. Barłóg, E. Kensy, A. Mach, M. Rorat, M. Zaborniak-Sobczak, Wczesne wspomaganie rozwoju i edukacja dzieci zagrożonych niepełnosprawnością i niepełnosprawnych w wieku przedszkolnym, Wydawnictwo Mitel, Rzeszów 2011. Minczakiewicz E.M., Zabawa w rozwoju poznawczym i emocjonalno-społecznym dzieci o zróżnicowanych potrzebach i możliwościach, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2006. Smółka L., Zabawa w grupie integracyjnej, [w:] K. Duraj-Nowakowska, B. Muchacka (red.), Funkcje zabaw w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, Wydawnictwo Naukowe WSP, Kraków 1998. Trześniowski R., Zabawy i gry ruchowe, WSiP, Warszawa 1995. Olczykowska D. Wskazówki metodyczne do pracy z dzieckiem z wadą słuchu w przedszkolu i szkole masowej Poradnik, LOGO-MED, Opole 2002r. Góralówna M. B. Hołyńska B., Rehabilitacja małych dzieci z wadą słuchu, PZWL, Warszawa 1993 Csanyi Y.,1994,Słuchowo - werbalne wychowanie dzieci z uszkodzonym narządem słuchu, WSIP, Warszawa |
||||||||||||
Zakres tematów: |
- Diagnoza funkcjonalna dziecka z wadą słuchu w przedszkolu. - Obszary aktywności dziecka z wadą słuchu w przedszkolu. - Cele i zadania zabaw realizowanych z dziećmi z wadą słuchu w przedszkolu z punktu widzenia ich potrzeb rozwojowych i rewalidacyjnych. - Globalne czytanie w wychowaniu dzieci z wadą słuchu. - Kształtowania orientacji przestrzennej u dzieci z wadą słuchu w wieku przedszkolnym - Przygotowanie dziecka z wadą słuchu do nauki czytania i pisania. - Konstruowanie Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego dla dziecka z wadą słuchu, - Rodzaje ćwiczeń wstępnych i ich znaczenie w procesie rewalidacji. - Opracowanie konspektów zajęć przedszkolnych dla dzieci z wadą słuchu (realizacja celów rewalidacyjnych). |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
wykład online, prezentacje multimedialne, filmy dydaktyczne |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
egzamin ustny online, opracowanie scenariusza zajęć dla dzieci z wadą słuchu w wieku przedszkolnym |
||||||||||||
Uwagi: |
,https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ae0aa2f2f2669479aa7d529c53474f968%40thread.tacv2/conversations?groupId=48870ae2-1272-471e-a2b0-8988835859ba&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.