Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka kształcenia i wychowania uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną kl. IV-VI w szkole podstawowej [10-2S-MNG1] Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metodyka kształcenia i wychowania uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną kl. IV-VI w szkole podstawowej [10-2S-MNG1]
Zajęcia: Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021 [2020Ln] (zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
(sala nieznana)
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 32
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Agnieszka Żabińska
Literatura:

Literatura obowiązkowa: 

1. Chrzanowska, I. (1997). Z badań nad ocenianiem uczniów szkół podstawowych dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim. Warszawa: Wyd. WSPS.

2. Jadczak, M. (red.). (2001). Interaktywne metody nauczania z przykładowymi konspektami. Toruń: Wydawnictwo BEA-BLEJA s.c.

3. Kosakowski, Cz. (red.). (2001). Nauczanie i wychowanie osób lekko upośledzonych umysłowo. Toruń: Wydaw. Edukacyjne „Akapit”.

4. Majewicz, P., Mikrut, A. (red.). (2008). Kompetencje pedagoga w kontekście teorii i praktyki edukacji specjalnej. Gliwice – Kraków: „Impuls”.

5. Pacholska, M., Kozak, A., Blich, Koralewska, G. (2001). Ścieżki edukacyjne dla klas IV-VI. Poznań: Arka.

6. Podstawa programowa kształcenia ogólnego i przedmiotowego.

7. Stawowy-Wojnarowska, I. (1990). (red.). Nauczanie w klasach 4-8 szkoły specjalnej. Warszawa: WSiP.

8. Taraszkiewicz M. (2002). Jak uczyć lepiej? czyli refleksyjny praktyk w działaniu. Warszawa: CODN.

Literatura uzupełniająca:

1. Tkaczyk, G., Serafin, T.(red.). (2001). Poradnik metodyczny dla nauczycieli kształcących uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych. Warszawa: Ministerstwo Edukacji Narodowej.

Zakres tematów:

Treści wykładów:

1. Cele i treści kształcenia i wychowania uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną na II etapie edukacji.

2. Zasady kształcenia i uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną na II etapie edukacji.

3. Metody i formy kształcenia uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną na II etapie edukacji.

4. Dostosowywanie procesu kształcenia i wychowania do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną na II etapie edukacji.

5. Kontrola i ocena wiadomości i umiejętności uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną w klasach IV - VI; wyniki sprawdzianów i egzaminów; ewaluacja programów nauczania

6. Kompetencje nauczyciela do pracy w klasach starszych w szkole specjalnej.

Metody dydaktyczne:

Metody:

- wykład

- praca z tekstem

Metody i kryteria oceniania:

- egzamin końcowy (pisemny): pytania zamknięte i/lub otwarte w aplikacji Forms

- kolokwium pisemne (test wielokrotnego wyboru) w aplikacji Forms

Uwagi:

gr.wykładowa III ZZ/PC-ERI-PI

Link do zespołu w aplikacji TEams:

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a2d8719aef8984120ba0893e37b0ac0e0%40thread.tacv2/conversations?groupId=40c71999-aa62-4051-91d4-cda0d17c62c4&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0 (2024-04-29)