Metodyka kształcenia i wychowania uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną kl. IV-VI w szkole podstawowej [10-2S-MNG1]
Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metodyka kształcenia i wychowania uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną kl. IV-VI w szkole podstawowej [10-2S-MNG1] | ||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021 [2020Ln]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
(sala nieznana)
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
(sala nieznana) |
||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||
Liczba osób w grupie: | 32 | ||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||
Prowadzący: | Agnieszka Żabińska | ||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1. Chrzanowska, I. (1997). Z badań nad ocenianiem uczniów szkół podstawowych dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim. Warszawa: Wyd. WSPS. 2. Jadczak, M. (red.). (2001). Interaktywne metody nauczania z przykładowymi konspektami. Toruń: Wydawnictwo BEA-BLEJA s.c. 3. Kosakowski, Cz. (red.). (2001). Nauczanie i wychowanie osób lekko upośledzonych umysłowo. Toruń: Wydaw. Edukacyjne „Akapit”. 4. Majewicz, P., Mikrut, A. (red.). (2008). Kompetencje pedagoga w kontekście teorii i praktyki edukacji specjalnej. Gliwice – Kraków: „Impuls”. 5. Pacholska, M., Kozak, A., Blich, Koralewska, G. (2001). Ścieżki edukacyjne dla klas IV-VI. Poznań: Arka. 6. Podstawa programowa kształcenia ogólnego i przedmiotowego. 7. Stawowy-Wojnarowska, I. (1990). (red.). Nauczanie w klasach 4-8 szkoły specjalnej. Warszawa: WSiP. 8. Taraszkiewicz M. (2002). Jak uczyć lepiej? czyli refleksyjny praktyk w działaniu. Warszawa: CODN. Literatura uzupełniająca: 1. Tkaczyk, G., Serafin, T.(red.). (2001). Poradnik metodyczny dla nauczycieli kształcących uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych. Warszawa: Ministerstwo Edukacji Narodowej. |
||||||||||
Zakres tematów: |
Treści wykładów: 1. Cele i treści kształcenia i wychowania uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną na II etapie edukacji. 2. Zasady kształcenia i uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną na II etapie edukacji. 3. Metody i formy kształcenia uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną na II etapie edukacji. 4. Dostosowywanie procesu kształcenia i wychowania do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną na II etapie edukacji. 5. Kontrola i ocena wiadomości i umiejętności uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną w klasach IV - VI; wyniki sprawdzianów i egzaminów; ewaluacja programów nauczania 6. Kompetencje nauczyciela do pracy w klasach starszych w szkole specjalnej. |
||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody: - wykład - praca z tekstem |
||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
- egzamin końcowy (pisemny): pytania zamknięte i/lub otwarte w aplikacji Forms - kolokwium pisemne (test wielokrotnego wyboru) w aplikacji Forms |
||||||||||
Uwagi: |
gr.wykładowa III ZZ/PC-ERI-PI Link do zespołu w aplikacji TEams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a2d8719aef8984120ba0893e37b0ac0e0%40thread.tacv2/conversations?groupId=40c71999-aa62-4051-91d4-cda0d17c62c4&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.