Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Badawczy projekt specjalnościowy - 1 PC-2F-PS1
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021
Ćwiczenia, grupa nr 5

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Badawczy projekt specjalnościowy - 1 PC-2F-PS1
Zajęcia Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021 (2020Zn) (zakończony)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 5 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 15:45 - 18:10
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 31
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Agnieszka Konieczna
Literatura:

Konecki K. T. (2005): Wizualna teoria ugruntowana. Rodziny kodowania wykorzystywane w analizie wizualnej, „Qualitative Sociology Review”, nr 3, s. 89–115

Konecki K. T. (2005): Wizualne wyobrażenia. Główne strategie badawcze w socjologii wizualnej a metodologia teorii ugruntowanej. „Qualitative Sociology Review”, nr 1, s. 42–63

Konecki K. T. (2010), W stronę socjologii jakościowej: badanie kultur, subkultur i światów społecznych, [w:] Kultury, subkultury i światy społeczne w badaniach jakościowych, J. Leoński, M. Fiternicka-Gorzko (red.). Szczecin: Wydawnictwo USz, s. 17–37

Kostera M., Krzyworzeka P. (2012): Etnografia. [w:] Badania jakościowe.

Podejścia i teorie. Tom 1, D. Jemielniak (red.). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 167–188

Nóżka M., Martini N. (2015): Metody mobilne i wizualne w praktyce badawczej. Zastosowanie fotospaceru w socjologicznych badaniach map mentalnych i zachowań terytorialnych ludzi. „Przegląd Socjologii Jakościowej”, nr 4, s. 34-50

Babbie, E. (2008). Podstawy badań społecznych. Warszawa: PWN

E. Soroko (2007): Poziom autonarracyjności wypowiedzi i użyteczność wybranych sposobów ich generowania: badania narracyjne (s. 130-134); technika wywiad pogłębiony (s. 152-154); technika wywiad narracyjno-biograficzny (s. 163-167); techniki wspierające wywiad (s. 152-167); kontakt badacz-osoba udzielająca wywiadu (s. 135-146, część II)

Zakres tematów:

Jakościowa i ilościowa perspektywa badawcza (możliwości zastosowania metodologii jakościowej i ilościowej w badaniach z zakresu specjalności/ możliwości i ograniczenia różnych perspektyw badawczych/łączenie perspektyw jakościowej i ilościowej w badaniach).

Obszary badań w zakresie studiowanej specjalności (analiza literatury przedmiotu).

Opracowanie projektu badawczego: przedmiot badań, cel, problemy badawcze, hipotezy badawcze, kryteria doboru grupy badawczej, metody techniki badawcze.

Metody dydaktyczne:

Analiza przykładów, dyskusje problemowe, projekty

Metody i kryteria oceniania:

Prace na ocenę:

(1) praca grupowa: analiza materiałów badawczych, prezentacja wyników analiz;

(2) praca indywidualna: opracowanie projektu badawczego, realizacja i prezentacja wyników

Uwagi:

gr.ćwiczeniowa I ZU/PC-EIWw 2-projekt

Nakład pracy studenta:

Ćwiczenia - 15 godz.

Przygotowanie do zajęć - 10 godz.

Przeprowadzenie badań - 10 godz.

Przygotowanie prezentacji - 10 godz.

ECTS - 2

Zajęcia zgodnie z planem na platformie Teams

kod dostępu - nulj96w

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.