Projekt badawczy specjalnościowy - 2 [PE-2F-PB2]
Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 5
Przedmiot: | Projekt badawczy specjalnościowy - 2 [PE-2F-PB2] | ||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021 [2020Ln]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 5 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
(sala nieznana)
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
(sala nieznana) |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 25 | ||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||
Prowadzący: | Jan Jelinek | ||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych Literatura uzupełniając: Rubacha K. Metodologia badań nad edukacją Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych Góralski A., Metody badań pedagogicznych w zarysie Zaczyński W., Praca badawcza nauczyciela |
||||||||||||
Zakres tematów: |
Bloki tematyczne 1. Działanie projektowe – wprowadzenie teoretyczne. Istota projektu badawczego w naukach społecznych. Specyfika projektów o tematyce edukacyjnej. 2. Struktura projektu – temat badawczy (inspiracje), przedmiot badań, cel badawczy, pytanie badawcze, identyfikacja zmiennych i wskaźników. 3. Zespoły projektowe – ustalenie składu i wyłonienie kierowników. Wybór tematyki projektu (wspólny temat dla wszystkich zespołów). 4. Praca zespołów nad treścią projektu badawczego. Konsultacje. 5. Przedstawienie projektów badawczych. Dwa etapy: (1) przedstawienie suchych wyników (schematy, wykresy, tabele), przygotowanie danych „dla ludzi” (plakat lub poster z ikonografiką) |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia praktyczne wykorzystujące różne metody badawcze. Praca własna studenta nad przygotowaniem projektu badawczego oraz opracowanie zadań związanych z realizacją badań w obszarze pedagogiki. |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę będą składać się: 1. ocena procesu pracy zespołowej nad projektem badawczym. W tym: kwerenda literatury i wybór obszaru badań. 2. ocena efektu pracy zespołowej nad projektem badawczym - Sprawozdanie z badań (opracowanie naukowe) - Prezentacja przeprowadzonych badań - Poster (plakat naukowy) |
||||||||||||
Uwagi: |
gr.warsztatowa I ZU/PE-PDP 2 Link do zespołu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a31093d93911449f6979a444be34c0cd2%40thread.tacv2/conversations?groupId=876204a6-297b-4bee-ba04-e6a68d8b98d0&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.