Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Projekt badawczy specjalnościowy - 2

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PE-2F-PB2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Projekt badawczy specjalnościowy - 2
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ:

Cel 4: Zapewnić wszystkim edukację wysokiej jakości oraz promować uczenie się przez całe życie

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

Poszerzenie wiedzy z zakresu przedmiotu projektu. Dopracowanie i zrealizowanie koncepcji badań. Organizacja i przeprowadzenie badań (teoretycznych lub w terenie) według wskazań uszczegółowionych dla określonej specjalności w cyklu kształcenia. Opracowanie osiągniętych wyników badań formułowanie wniosków, prezentacja na forum grupy. Analiza SWOT badań zespołowych i refleksja nad uzyskanymi kompetencjami.

Efekty uczenia się:

Wiedza

- Ma pogłębioną wiedzę na temat procedury postępowania badawczego.

Umiejętności

- Potrafi, wykorzystując wiedzę z zakresu studiowanej specjalności, opracowywać i realizować projekty badawcze.

- Potrafi wydobywać i precyzować problemy dotyczące obszaru studiowanej specjalności oraz projektować ich eksplorację poznawczą w trakcie badań zespołowych.

- Potrafi czynnie uczestniczyć w badaniach zespołowych w charakterze współtwórcy postępowania badawczego i realizatora powierzonych mu zadań szczegółowych

Kompetencje społeczne

- Ma pogłębioną świadomość poziom u swojej wiedzy z zakresu metodologii badań nauk społecznych, rozumie potrzebę wiedzy i umiejętności rozwoju w tym zakresie

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-17 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Andrzejewska, Monika Kupiec, Joanna Łukasiewicz-Wieleba, Marek Siwicki, Jolanta Wiśniewska
Prowadzący grup: Józefa Bałachowicz, Monika Kupiec, Joanna Łukasiewicz-Wieleba, Joanna Rabiega-Wiśniewska, Marek Siwicki, Jolanta Wiśniewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

INFORMACJE DLA GRUPY ZAJĘCIOWEJ dr Moniki Kupiec: z dn.12.03.2020 do 30.04.2020. zajęcia dla grupy w aplikacji TEAMS w formie dyskusji (umieszczanie postów); obowiązkowa znajomość udostępnionej mailowo/ w zakładce PLIKI (foldery zajęciowe) literatury i odpowiedzi na pytania kierunkujące jej analizę; wykonanie zadań projektowych wg przydziału. Z dn. 4.05.- 4.06.2020. faza samodzielnej pracy nad projektem badawczym w parze wg harmonogramu. Kontakt mailowy oraz czat/ audio/ video w grupie w aplikacji TEAMS wg potrzeb studentek, preferowane - terminy obowiązkowych dyżurów tj. środa godz.17.00-19.00. lub/i terminy zajęć stacjonarnych. Prezentacja wyników/efektów i otrzymanie oceny w ustalonym z prowadzącym terminie od 28.05.-30.06.2020.

INFORMACJE DLA GRUPY ZAJĘCIOWEJ prof. Józefy Bałachowicz: od dnia 16.03.20202 do 6.04.20202 zajęcia grupy w formie zdalnej, kontakty za pomocą poczty w domenie APS; potwierdzenie wcześniej ustalonej tematyki pracy w grupach, harmonogramu wykonania projektu i możliwości realizacji. Wsparcie w postaci literatury, przekazanie PDF i linków dostępu, w zależności od potrzeb grupy. Zajęcia 20.04.20202 w grupie zajęciowej w aplikacji Teams w formie dyskusji; propozycje modyfikacji badań w związku z sytuacją epidemiologiczną. Zajęcia 27.04. - kontakt z przedstawicielami grup, które muszą wprowadzić modyfikację i akceptacja propozycji studenckich. Zajęcia 4.05. 2020 w grupie zajęciowej w aplikacji Teams w formie dyskusji; akceptacja sposobów wykonania harmonogramu po modyfikacji. W okresie 11.05.2020 - 22.05.2020 wykonanie projektów w grupach, kontakt mailowy w domenie APS. 1.- 8.06.2020 zajęcia z prezentacją projektów (zajęcia stacjonarne lub w grupie zajęciowej w aplikacji Teams).

Uwagi:

Zajęcia dra Marka Siwickiego

W związku z sytuacją epidemiologiczną, realizujemy zajęcia zdalnie. Spotykamy się w godzinach rzeczywistych CO PIATEK O GODZINIE 10.00 na profilu dr Marek Siwicki i kanale projekt badawczy specjalnościowy. Tam też zamieszczone też będą wszelkie materiały kierowane do uczestników zajęć -także prezentacje ale i pliki PDF artykułów, książek czy tekstów do zapoznania się czy stanowiących podstawę przygotowania się do zajęć, także prac będących podstawą uzyskania oceny. Podstawą uzyskania oceny dostatecznej jest udział we wszystkich zajęciach – jedna nieobecność usprawiedliwiona. Ocena dobra to jedna praca pisemna, bardzo dobra – dwie prace pisemne.

Poniżej kod kanału oraz link do grupy na Microsoft TEAMS

3u6v0ua

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a4cc5b88510c3473b814b3cdbb37b5424%40thread.tacv2/conversations?groupId=5fb312aa-ccef-4be2-a23b-de8c08700f22&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-29 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Czyżewska, Ewa Lewandowska, Marta Wiatr, Jolanta Wiśniewska
Prowadzący grup: Monika Czyżewska, Krystyna Heland-Kurzak, Małgorzata Kwiatkowska-Góralczyk, Maria Staworzyńska-Grządziel, Jolanta Wiśniewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Uwagi:

INFORMACJE DLA GRUPY ZAJĘCIOWEJ dr Jolanty Wiśniewskiej:

W okresie obowiązywania trybu pracy zdalnej ćwiczenia odbywają się w trybie on-line z wykorzystaniem kontaktu mailowego (korespondencja na adres prywatny wykładowcy) oraz poprzez konsultacje telefoniczne. Każda z grup zobowiązana jest do systematycznego kontaktu (traktowane jako obecność na zajęciach). Zajęcia nie odbywają się synchronicznie, ponieważ każda z grup realizuje inną problematykę badawczą.

Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest sprawozdanie ze zrealizowanego projektu badawczego. Do oceny zostaną wzięte pod uwagę następujące elementy: koncepcja badawcza, narzędzie badawcze, analiza wyników badawczych.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Józef Bednarek, Justyna Bluszcz, Joanna Łukasiewicz-Wieleba, Anna Mikler-Chwastek, Beata Rola
Prowadzący grup: Anna Andrzejewska, Józef Bednarek, Ewa Duda, Agnieszka Kolek, Joanna Łukasiewicz-Wieleba, Anna Mikler-Chwastek, Beata Rola
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:
Literatura:

Literatura obowiązkowa

Mikler-Chwastek A. (2020), Samodzielność dwulatków w kontekście umiejętności odczytywania oczekiwań dorosłych, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa.

Białecka-Pikul M. (2002), Co dzieci wiedzą o umyśle i myśleniu, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.

Białecka-Pikul M. (2011), Teoria umysłu z perspektywy badań nad narracją, w: Psychologia narracyjna, E. Dryll, A. Cierpka (red.), Wydawnictwo Eneteia, Warszawa.

Literatura uzupełniająca:

Gopnik A., Meltzoff A.N., Kuhhl P.K. (2004), Naukowiec w kołysce. Czego o umyśle uczą nas małe dzieci, Wydawnictwo Media Rodzina, Poznań.

Schaffer H. R. (2006), Psychologia rozwojowa, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.

Uwagi:

gr.warsztatowa I ZU/PE-PDP 3

ECTS 3

zajęcia: 15 godzin

przygotowanie do opracowania narzędzia badawczego: 25 godzin

przygotowanie do prowadzenia badania dziecka: 25 godzin

przeprowadzenie badania: 10 godzin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Justyna Bluszcz, Monika Czyżewska, Barbara Gierszon, Anna Górka-Strzałkowska, Jan Jelinek
Prowadzący grup: Jolanta Bożyk, Ewa Duda, Jan Jelinek, Anna Witkowska-Tomaszewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Józef Bednarek, Sylwia Galanciak, Anna Mikler-Chwastek, Adam Solak
Prowadzący grup: Józef Bednarek, Aneta Jegier, Agnieszka Kolek, Adam Solak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Czajkowska, Monika Czyżewska, Anna Mikler-Chwastek, Adam Solak, Franciszek Szlosek, Anna Witkowska-Tomaszewska
Prowadzący grup: Monika Czyżewska, Anna Mikler-Chwastek, Adam Solak, Urszula Szuścik, Anna Witkowska-Tomaszewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Józef Bednarek, Dorota Jankowska, Joanna Moleda, Adam Solak, Maciej Tanaś
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- ocena postępów realizacji projektu (uzasadnienie doboru metod i narzędzi badawczych, doboru próby badawczej)

- ocena projektu (prezentacja projektu, ocena pracy i zaangażowania poszczególnych członkin/ów projektu)

Pełny opis:

1. Poszerzenie wiedzy z zakresu przedmiotu projektu (prezentacja kwerendy, uzasadnienie doboru paradygmatu).

2. Dopracowanie i zrealizowanie koncepcji badań. Organizacja i przeprowadzenie badań (teoretycznych lub w terenie) według wskazań uszczegółowionych dla określonej specjalności w cyklu kształcenia.

3. Opracowanie osiągniętych wyników badań formułowanie wniosków (cząstkowe prezentacje, dyskusja w grupie)

4. Prezentacja na forum grupy. Analiza SWOT badań zespołowych i refleksja nad uzyskanymi kompetencjami.

Literatura:

Zakres literatury podany w grupach zajęciowych

Uwagi:

METODY KSZTAŁCENIA

- analiza dokumentów (raporty, doniesienia z badań),

- dyskusja dydaktyczna,

- metoda projektów

- praca w zespołach,

NAKŁAD PRACY STUDENTA

FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności)

Godziny kontaktowe (warsztat, konsultacje): 15 godz.

Przygotowanie się do zajęć, lektury: 20 godz.

Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę (prezentacja): 10 godz.

Przygotowanie pracy projektowej (założenia, konstrukt metodol., narzędzia badawcze, dyskusja wyników): 30 godz

Sumaryczna liczba punktów ECTS 3

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Marta Wiatr
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)