Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Projekt badawczy specjalnościowy - 2

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PE-2F-PB2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Projekt badawczy specjalnościowy - 2
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ:

Cel 4: Zapewnić wszystkim edukację wysokiej jakości oraz promować uczenie się przez całe życie

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

Poszerzenie wiedzy z zakresu przedmiotu projektu. Dopracowanie i zrealizowanie koncepcji badań. Organizacja i przeprowadzenie badań (teoretycznych lub w terenie) według wskazań uszczegółowionych dla określonej specjalności w cyklu kształcenia. Opracowanie osiągniętych wyników badań formułowanie wniosków, prezentacja na forum grupy. Analiza SWOT badań zespołowych i refleksja nad uzyskanymi kompetencjami.

Efekty uczenia się:

Wiedza

- Ma pogłębioną wiedzę na temat procedury postępowania badawczego.

Umiejętności

- Potrafi, wykorzystując wiedzę z zakresu studiowanej specjalności, opracowywać i realizować projekty badawcze.

- Potrafi wydobywać i precyzować problemy dotyczące obszaru studiowanej specjalności oraz projektować ich eksplorację poznawczą w trakcie badań zespołowych.

- Potrafi czynnie uczestniczyć w badaniach zespołowych w charakterze współtwórcy postępowania badawczego i realizatora powierzonych mu zadań szczegółowych

Kompetencje społeczne

- Ma pogłębioną świadomość poziom u swojej wiedzy z zakresu metodologii badań nauk społecznych, rozumie potrzebę wiedzy i umiejętności rozwoju w tym zakresie

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Józef Bednarek, Justyna Bluszcz, Joanna Łukasiewicz-Wieleba, Anna Mikler-Chwastek, Beata Rola
Prowadzący grup: Anna Andrzejewska, Józef Bednarek, Ewa Duda, Agnieszka Kolek, Joanna Łukasiewicz-Wieleba, Anna Mikler-Chwastek, Beata Rola
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:
Literatura:

Literatura obowiązkowa

Mikler-Chwastek A. (2020), Samodzielność dwulatków w kontekście umiejętności odczytywania oczekiwań dorosłych, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa.

Białecka-Pikul M. (2002), Co dzieci wiedzą o umyśle i myśleniu, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.

Białecka-Pikul M. (2011), Teoria umysłu z perspektywy badań nad narracją, w: Psychologia narracyjna, E. Dryll, A. Cierpka (red.), Wydawnictwo Eneteia, Warszawa.

Literatura uzupełniająca:

Gopnik A., Meltzoff A.N., Kuhhl P.K. (2004), Naukowiec w kołysce. Czego o umyśle uczą nas małe dzieci, Wydawnictwo Media Rodzina, Poznań.

Schaffer H. R. (2006), Psychologia rozwojowa, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.

Uwagi:

gr.warsztatowa I ZU/PE-PDP 3

ECTS 3

zajęcia: 15 godzin

przygotowanie do opracowania narzędzia badawczego: 25 godzin

przygotowanie do prowadzenia badania dziecka: 25 godzin

przeprowadzenie badania: 10 godzin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Justyna Bluszcz, Monika Czyżewska, Barbara Gierszon, Anna Górka-Strzałkowska, Jan Jelinek
Prowadzący grup: Jolanta Bożyk, Ewa Duda, Jan Jelinek, Anna Witkowska-Tomaszewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Józef Bednarek, Sylwia Galanciak, Anna Mikler-Chwastek, Adam Solak
Prowadzący grup: Józef Bednarek, Aneta Jegier, Agnieszka Kolek, Adam Solak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Czajkowska, Monika Czyżewska, Anna Mikler-Chwastek, Adam Solak, Franciszek Szlosek, Anna Witkowska-Tomaszewska
Prowadzący grup: Monika Czyżewska, Anna Mikler-Chwastek, Adam Solak, Urszula Szuścik, Anna Witkowska-Tomaszewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Józef Bednarek, Dorota Jankowska, Joanna Moleda, Adam Solak, Maciej Tanaś
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- ocena postępów realizacji projektu (uzasadnienie doboru metod i narzędzi badawczych, doboru próby badawczej)

- ocena projektu (prezentacja projektu, ocena pracy i zaangażowania poszczególnych członkin/ów projektu)

Pełny opis:

1. Poszerzenie wiedzy z zakresu przedmiotu projektu (prezentacja kwerendy, uzasadnienie doboru paradygmatu).

2. Dopracowanie i zrealizowanie koncepcji badań. Organizacja i przeprowadzenie badań (teoretycznych lub w terenie) według wskazań uszczegółowionych dla określonej specjalności w cyklu kształcenia.

3. Opracowanie osiągniętych wyników badań formułowanie wniosków (cząstkowe prezentacje, dyskusja w grupie)

4. Prezentacja na forum grupy. Analiza SWOT badań zespołowych i refleksja nad uzyskanymi kompetencjami.

Literatura:

Zakres literatury podany w grupach zajęciowych

Uwagi:

METODY KSZTAŁCENIA

- analiza dokumentów (raporty, doniesienia z badań),

- dyskusja dydaktyczna,

- metoda projektów

- praca w zespołach,

NAKŁAD PRACY STUDENTA

FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności)

Godziny kontaktowe (warsztat, konsultacje): 15 godz.

Przygotowanie się do zajęć, lektury: 20 godz.

Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę (prezentacja): 10 godz.

Przygotowanie pracy projektowej (założenia, konstrukt metodol., narzędzia badawcze, dyskusja wyników): 30 godz

Sumaryczna liczba punktów ECTS 3

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Marta Wiatr
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)