Projekt badawczy specjalnościowy - 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PE-2F-PB2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Projekt badawczy specjalnościowy - 2 |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ: | Cel 4: Zapewnić wszystkim edukację wysokiej jakości oraz promować uczenie się przez całe życie |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Poszerzenie wiedzy z zakresu przedmiotu projektu. Dopracowanie i zrealizowanie koncepcji badań. Organizacja i przeprowadzenie badań (teoretycznych lub w terenie) według wskazań uszczegółowionych dla określonej specjalności w cyklu kształcenia. Opracowanie osiągniętych wyników badań formułowanie wniosków, prezentacja na forum grupy. Analiza SWOT badań zespołowych i refleksja nad uzyskanymi kompetencjami. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza - Ma pogłębioną wiedzę na temat procedury postępowania badawczego. Umiejętności - Potrafi, wykorzystując wiedzę z zakresu studiowanej specjalności, opracowywać i realizować projekty badawcze. - Potrafi wydobywać i precyzować problemy dotyczące obszaru studiowanej specjalności oraz projektować ich eksplorację poznawczą w trakcie badań zespołowych. - Potrafi czynnie uczestniczyć w badaniach zespołowych w charakterze współtwórcy postępowania badawczego i realizatora powierzonych mu zadań szczegółowych Kompetencje społeczne - Ma pogłębioną świadomość poziom u swojej wiedzy z zakresu metodologii badań nauk społecznych, rozumie potrzebę wiedzy i umiejętności rozwoju w tym zakresie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN LAB
LAB
LAB
WT LAB
LAB
ŚR LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Józef Bednarek, Justyna Bluszcz, Joanna Łukasiewicz-Wieleba, Anna Mikler-Chwastek, Beata Rola | |
Prowadzący grup: | Anna Andrzejewska, Józef Bednarek, Ewa Duda, Agnieszka Kolek, Joanna Łukasiewicz-Wieleba, Anna Mikler-Chwastek, Beata Rola | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Pełny opis: | ||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa Mikler-Chwastek A. (2020), Samodzielność dwulatków w kontekście umiejętności odczytywania oczekiwań dorosłych, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa. Białecka-Pikul M. (2002), Co dzieci wiedzą o umyśle i myśleniu, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków. Białecka-Pikul M. (2011), Teoria umysłu z perspektywy badań nad narracją, w: Psychologia narracyjna, E. Dryll, A. Cierpka (red.), Wydawnictwo Eneteia, Warszawa. Literatura uzupełniająca: Gopnik A., Meltzoff A.N., Kuhhl P.K. (2004), Naukowiec w kołysce. Czego o umyśle uczą nas małe dzieci, Wydawnictwo Media Rodzina, Poznań. Schaffer H. R. (2006), Psychologia rozwojowa, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków. |
|
Uwagi: |
gr.warsztatowa I ZU/PE-PDP 3 ECTS 3 zajęcia: 15 godzin przygotowanie do opracowania narzędzia badawczego: 25 godzin przygotowanie do prowadzenia badania dziecka: 25 godzin przeprowadzenie badania: 10 godzin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
N LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Justyna Bluszcz, Monika Czyżewska, Barbara Gierszon, Anna Górka-Strzałkowska, Jan Jelinek | |
Prowadzący grup: | Jolanta Bożyk, Ewa Duda, Jan Jelinek, Anna Witkowska-Tomaszewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN LAB
LAB
WT ŚR LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Józef Bednarek, Sylwia Galanciak, Anna Mikler-Chwastek, Adam Solak | |
Prowadzący grup: | Józef Bednarek, Aneta Jegier, Agnieszka Kolek, Adam Solak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Pełny opis: |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
N LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Czajkowska, Monika Czyżewska, Anna Mikler-Chwastek, Adam Solak, Franciszek Szlosek, Anna Witkowska-Tomaszewska | |
Prowadzący grup: | Monika Czyżewska, Anna Mikler-Chwastek, Adam Solak, Urszula Szuścik, Anna Witkowska-Tomaszewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Józef Bednarek, Dorota Jankowska, Joanna Moleda, Adam Solak, Maciej Tanaś | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - ocena postępów realizacji projektu (uzasadnienie doboru metod i narzędzi badawczych, doboru próby badawczej) - ocena projektu (prezentacja projektu, ocena pracy i zaangażowania poszczególnych członkin/ów projektu) |
|
Pełny opis: |
1. Poszerzenie wiedzy z zakresu przedmiotu projektu (prezentacja kwerendy, uzasadnienie doboru paradygmatu). 2. Dopracowanie i zrealizowanie koncepcji badań. Organizacja i przeprowadzenie badań (teoretycznych lub w terenie) według wskazań uszczegółowionych dla określonej specjalności w cyklu kształcenia. 3. Opracowanie osiągniętych wyników badań formułowanie wniosków (cząstkowe prezentacje, dyskusja w grupie) 4. Prezentacja na forum grupy. Analiza SWOT badań zespołowych i refleksja nad uzyskanymi kompetencjami. |
|
Literatura: |
Zakres literatury podany w grupach zajęciowych |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA - analiza dokumentów (raporty, doniesienia z badań), - dyskusja dydaktyczna, - metoda projektów - praca w zespołach, NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności) Godziny kontaktowe (warsztat, konsultacje): 15 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektury: 20 godz. Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę (prezentacja): 10 godz. Przygotowanie pracy projektowej (założenia, konstrukt metodol., narzędzia badawcze, dyskusja wyników): 30 godz Sumaryczna liczba punktów ECTS 3 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Marta Wiatr | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.