Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metody ekspresji muzyczno-ruchowej [PC-5F-MEM] Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metody ekspresji muzyczno-ruchowej [PC-5F-MEM]
Zajęcia: Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021 [2020Ln] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
(sala nieznana)
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 22
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Adam Pietruszka
Literatura:

Kalendarz muzyczny w przedszkolu - Urszula Smoczyńska

Teoria uczenia się muzyki. Niemowlęta i małe dzieci. - Edwin E. Gordon

Laworowska R.: Muzyka i ruch. WSiP. Warszawa 1988

3. Gierczak A.: Ekspresja ruchowa na lekcjach muzyki. „ Nauczanie Początkowe” ZNP. Kielce 1993/94 (1-2)

Z uwagi na pandemię zaleca się korzystanie z sieci internet.

Przykładowy link:

https://www.youtube.com/watch?v=S5TFdKc6TB4

Zakres tematów:

1. Zabawy muzyczno - ruchowe

2. Aktywne słuchanie muzyki metodą Batti Strauss

3. Ćwiczenia ruchowe wg. Weroniki Shrnborne

3. Piosenki przedszkolne i dla klas 1-3

4. Edytor nutowy Musescore

5. Arcydzieła muzyki światowej

6. Budowanie konspektu zajęć muzycznych

7. Opisy utworów muzycznych

8. Metoda Tomatisa

Metody dydaktyczne:

Metody kształcenia:

Rozmowa, ćwiczenia, wykład

opis programu komputerowego Musescore

Materiały internetowe ; ćwiczenia wg metody Battie Strauss

oraz ruchu rozwijającego Weroniki Shernborne

Metody i kryteria oceniania:

1. Przygotowanie i opis ćwiczenia związanego z aktywnym słuchaniem metodą Battie Strauss

2. Przygotowanie ćwiczenia ruchowego wg Metody Weroniki Shernborne

3. Przygotowanie i prezentacja konspektu zajęć muzyczno - ruchowych.

4. kontrola obecności na zajęciach

Uwagi:

gr. ćwiczeniowa I ZM/PC - 2

Link do zespołu na MTeams

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aa13cefb2a3e04c00ac6bbba767a0187e%40thread.tacv2/conversations?groupId=e6f92ad1-b23b-46ef-acc4-3836450c74b7&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)