Projekt badawczy specjalnościowy - 2 [10-4F-PB2]
Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Projekt badawczy specjalnościowy - 2 [10-4F-PB2] |
Zajęcia: |
Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020 [2019Ln]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 1 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Jan Jelinek |
Strona domowa grupy: | http://dzieciecafizyka.pl/ |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Flick U., Jakość w badaniach jakościowych. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011. Babbie, E. (2008) Podstawy badań społecznych, PWN Warszawa Pilch, T. (2010). Zasady badań pedagogicznych : strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak Łobocki, M. (2011). Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls. Literatura uzupełniająca: Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007. Yin R. K., Studium przypadku w badaniach naukowych. Projektowanie i metody. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2015. Denzin, N. (2009). Metody badań jakościowych, T. 1 i 2. Warszawa: PWN. Zdanowicz-Kucharska, K. (2015). Zabawa, rozmowa, a może rysunek – nauczycielskie badania świata dziecka. Forum Oświatowe, 27(2), 193–207. Zwiernik, J. (2012). Podejście mozaikowe w badaniu doświadczania przez dzieci życia codziennego w instytucjach wczesnej opieki i edukacji. Przegląd Badań Edukacyjnych, 15, 88–89. Literatura przedmiotu zgodna z zainteresowaniami i potrzebami studentów oraz przygotowywanym projektem badawczym |
Zakres tematów: |
1. Pola badawcze studiowanej specjalności – kwerenda literatury i wybór obszaru badań. 2. Jakościowa i ilościowa perspektywa badawcza (możliwości zastosowania metodologii jakościowej i ilościowej w badaniach z zakresu specjalności/ możliwości i ograniczenia różnych perspektyw badawczych/łączenie perspektyw jakościowej i ilościowej w badaniach). 3. Działanie projektowe – wprowadzenie teoretyczne. Istota projektu badawczego w naukach społecznych. Specyfika projektów o tematyce edukacyjnej. Praca w zespołach projektowych. 4. Struktura projektu – temat badawczy (inspiracje), wybór orientacji badawczej, przedmiot i cel badań, problem i pytania badawcze. Kryteria doboru grupy badawczej, metody techniki badawcze stosowane w projekcie. 5. Praca zespołowa nad konstrukcją projektu badawczego. |
Metody dydaktyczne: |
W ramach zajęć: - samodzielna i zespołowa kwerenda literatury i dyskusja; - poszukujące metody pracy (uszczegółowione dla określonej specjalności w cyklu kształcenia). Organizacja zespołów i grupowe opracowywanie projektów. Prezentacje dotyczące wybranych metod i technik badań pedagogicznych, wykonane przez studentów. |
Uwagi: |
FORMA AKTYWNOŚCI: Godziny kontaktowe: 30 godz. Kwerenda literatury: 10 godzin Praca zespołowa nad projektem: 15 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.