Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dydaktyka specjalna [10-2F-DYS] Semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Dydaktyka specjalna [10-2F-DYS]
Zajęcia: Semestr letni 2019/2020 [2019L] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 1
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Barbara Trochimiak
Literatura:

Literatura

1. Kubiczek B., Metody aktywizujące. Jak nauczyć uczniów uczenia się.

2. Vopel K.W. Gry i zabawy interakcyjne dla dzieci i młodzieży, Kielce, Jedność; cz. 1,2,3,4; (s.5 – 16).

3. Chałas K. , Metoda projektów i jej egzemplifikacja w praktyce, Warszawa,

4. Goźlińska E., Jak skonstruować grę dydaktyczną, WSiP, Warszawa

5. Haring N.G., Schiefelbusch R.L. (red.), Nauczanie specjalne, PWN, Warszawa, rozdział 10 pt. Podsumowanie: Szkoła Super

6. Nathan H. Azrin i Viktoria A. Besalel, Jak stosować praktykę pozytywną, autokorekcję i hiperkorekcję, S. Striefel, Jak uczyć przez modelowanie i imitację

7. Semenowicz H., Freinet w Polsce, WSiP, Warszawa, Kłosińska T. , Droga do twórczości. Wdrażanie technik Celestyna Freineta, Kraków, Impuls.

8. Kapica G. Rozrywki umysłowe w nauczaniu początkowym, Warszawa

9. Buzan, B. Buzan, Mapy twoich myśli, Wydawnictwo RAVI, ŁÓDŹ

Zakres tematów:

ĆWICZENIA:

1.Metoda projektów (historia, rodzaje, wymiar dydaktyczny metody, walory wychowawcze metody projektów). Opracowanie projektu.

2.Gry interakcyjne – jako sposób budowania pozytywnych relacji w zespole (zasady gier, cechy charakterystyczne, cele gier interakcyjnych, etapy wprowadzania, walory gier interakcyjnych). Konstruowanie gier interakcyjnych.

3.Gry i zabawy dydaktyczne (rodzaje gier, etapy wprowadzania gier dydaktycznych, sposoby konstruowania, gry i zabawy w nauczaniu początkowym). Konstruowanie przykładowych gier dydaktycznych.

4.Aspekt wychowawczy (praktyka pozytywna, autokorekcja, hiperkorekcja, modelowanie).

5.Metody aktywizujące (metody wspierające rozwój grupy, techniki asertywne, metody i techniki uczenia się, metody i techniki rozwiązywania problemów).

6.Mind mapping. Konstruowanie przykładowych map myśli.

7.Techniki Freineta – rozwijanie twórczego myślenia uczniów. Przygotowanie przykładowych pomocy dydaktycznych.

8. Metoda baśniowych spotkań. Konstruowanie scenariuszy.

Metody dydaktyczne:

Metody kształcenia:

- metody aktywizujące,

- praca z tekstem źródłowym.

- edukacja z wykorzystaniem przesłanych materiałów dydaktycznych, zadań do wykonania, zagadnień/pytań do samodzielnej analizy.

Metody i kryteria oceniania:

Sposób pomiaru efektów kształcenia: cząstkowe prace prace zaliczeniowe

Uwagi:

PRZEDMIOT REALIZOWANY WARUNKOWO PRZEZ JEDNĄ STUDENTKĘ.

Zadania studentki:

- zgłaszanie się na konsultacje w czasie dyżurów wykładowcy,

- konsultacje e-mailowe na adres: btrochimiak@aps.edu.pl,

- przedstawianie zadań cząstkowych wg przesłanego harmonogramu,

- napisanie egzaminu w postaci testu wielokrotnego wyboru.

Informacje dodatkowe

Realizacja przedmiotu zakończyła się przed okresem edukacji zdalnej.

Studentka przedstawiła wymagane prace, napisała egzamin.

Test egzaminacyjny został przekazany do zbioru testów z Dydaktyki specjalnej, zarchiwizowanych w sekretariacie Instytutu Pedagogiki Specjalnej.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 6.8.1.0-4 (2023-02-27)