Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka zajęć stymulacyjno-kompensacyjnych z dzieckiem z wadą słuchu [SP-MSK] Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metodyka zajęć stymulacyjno-kompensacyjnych z dzieckiem z wadą słuchu [SP-MSK]
Zajęcia: Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020 [2019Ln] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 19
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Katarzyna Wereszka
Literatura:

Bystrzanowska T. /1969/ „Audiologia kliniczna”

Csanyi Y. /1994/ Słuchowo – werbalne wychowanie dzieci z uszkodzonym narządem słuchu. WSiP. W-wa

Hoffman B. /1979/ Rewalidacja niesłyszących. PWN, W-wa

Löwe A. /1995/ Wychowanie słuchowe. Historia – metody – możliwości. PWN, W-wa

Kulczycka E./2004/ Wychowanie słuchowo-werbalne dzieci z wadą słuchu w wieku przedszkolnym, wyd.APS, Warszawa

Młynarska M., Smereka T. /1992/ Psychostymulacyjna metoda kształtowania i rozwoju mowy i myślenia dzieci z wadą słuchu. UG. Zakład Logopedii, Gdańsk

Wereszka K. (2016): Słyszę i słucham – jak rozwija się słyszenie małego dziecka. W: R. Piotrowicz, M. Walkiewicz - Kurtak (red.). Wybrane obszary wspomagania rozwoju dziecka. Warszawa, Wyd. Akademii Pedagogiki Specjalnej,(s.171-194)

Zakres tematów:

Konsekwencje ubytku słuchu dla rozwoju mowy

Metody wczesnej stymulacji słuchowej w pracy z dzieckiem z wadą słuchu.

Metody wspomagania rozwoju dziecka z wadą słuchu

Organizacja pracy rewalidacyjnej. Cele, metody, formy, środki dydaktyczne.

Wychowanie słuchowe dziecka z wadą słuchu

Konstruowanie scenariuszy zajęć prowadzonych wybraną metodą

Metody dydaktyczne:

Metody kształcenia: podająca, problemowa , aktywizująca

Metody i kryteria oceniania:

Godziny kontaktowe: 15

Przygotowanie do zajęć: 15 godz.

Przygotowanie projektu zajęć: 15 godz.

Przygotowanie do zaliczenia: 15 godz.

Uwagi:

ćwiczeniowa dla WIP-19

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)