Metodyka zajęć stymulacyjno-kompensacyjnych z dzieckiem z wadą słuchu [SP-MSK]
Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metodyka zajęć stymulacyjno-kompensacyjnych z dzieckiem z wadą słuchu [SP-MSK] |
Zajęcia: |
Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020 [2019Ln]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 19 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Katarzyna Wereszka |
Literatura: |
Bystrzanowska T. /1969/ „Audiologia kliniczna” Csanyi Y. /1994/ Słuchowo – werbalne wychowanie dzieci z uszkodzonym narządem słuchu. WSiP. W-wa Hoffman B. /1979/ Rewalidacja niesłyszących. PWN, W-wa Löwe A. /1995/ Wychowanie słuchowe. Historia – metody – możliwości. PWN, W-wa Kulczycka E./2004/ Wychowanie słuchowo-werbalne dzieci z wadą słuchu w wieku przedszkolnym, wyd.APS, Warszawa Młynarska M., Smereka T. /1992/ Psychostymulacyjna metoda kształtowania i rozwoju mowy i myślenia dzieci z wadą słuchu. UG. Zakład Logopedii, Gdańsk Wereszka K. (2016): Słyszę i słucham – jak rozwija się słyszenie małego dziecka. W: R. Piotrowicz, M. Walkiewicz - Kurtak (red.). Wybrane obszary wspomagania rozwoju dziecka. Warszawa, Wyd. Akademii Pedagogiki Specjalnej,(s.171-194) |
Zakres tematów: |
Konsekwencje ubytku słuchu dla rozwoju mowy Metody wczesnej stymulacji słuchowej w pracy z dzieckiem z wadą słuchu. Metody wspomagania rozwoju dziecka z wadą słuchu Organizacja pracy rewalidacyjnej. Cele, metody, formy, środki dydaktyczne. Wychowanie słuchowe dziecka z wadą słuchu Konstruowanie scenariuszy zajęć prowadzonych wybraną metodą |
Metody dydaktyczne: |
Metody kształcenia: podająca, problemowa , aktywizująca |
Metody i kryteria oceniania: |
Godziny kontaktowe: 15 Przygotowanie do zajęć: 15 godz. Przygotowanie projektu zajęć: 15 godz. Przygotowanie do zaliczenia: 15 godz. |
Uwagi: |
ćwiczeniowa dla WIP-19 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.