Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe magisterskie - 2 [20-PY-MG2] Semestr letni 2019/2020
Seminarium, grupa nr 8

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium dyplomowe magisterskie - 2 [20-PY-MG2]
Zajęcia: Semestr letni 2019/2020 [2019L] (zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 8 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 8:00 - 9:35
sala 3605
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 10
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Małgorzata Woźniak-Prus
Literatura:

1. Allen, J. G., Fonagy, P., Bateman, A. W. (2008). Mentalizowanie w praktyce klinicznej. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.

2. Białecka-Pikul, M. (2012). Narodziny i rozwój refleksji nad myśleniem. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.

3. Bo, S., Sharp, C., Fonagy, P., & Kongerslev, M. (2015). Hypermentalizing, Attachment, and Epistemic Trust in Adolescent BPD: Clinical Illustrations. Personal Disord. doi:10.1037/per0000161

4. Cierpiałkowska, L., Górska, D. (2016). Mentalizacja z perspektywy rozwojowej i klinicznej. Poznań: Wydawnictwo Naukowa UAM.

5. Dejko, K. (2015). Badanie zdolności do mentalizowania w procesie diagnozy psychiatrycznej i psychoterapeutycznej, Psychiatria Polska, 49(3): 575–584

6. Harasimczuk, J., Cieciuch, J. (2012). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA. Wydawnictwo Liberi Libri

7. Marszał, M. (2015). Mentalizacja w kontekście przywiązania. Zdolność do rozumienia siebie i innych u osób z osobowością borderline. Warszawa: Difin

Zakres tematów:

Temat seminarium - Zdolności mentalizacyjne u nastolatków i młodych dorosłych

Celem badań prowadzonych w ramach niniejszego seminarium będzie analiza zdolności mentalizacyjnych i ich korelatów u młodych dorosłych i adolescentów. Planowane jest zastosowanie narzędzi kwestionariuszowych umożliwiających ocenę trudności mentalizacyjnych w dwóch aspektach – hipomentalizacji i hipermentalizacji, co nie było do tej pory szeroko eksplorowane. W oparciu o dane pochodzące z wcześniejszych badań dotyczących korelatów zdolności mentalizacyjnych planowanie jest poszukiwanie związków zdolności mentalizacyjnych ze sprawnością funkcji wykonawczych, zdolnością do regulacji emocji, stylem przywiązania, strukturą osobowości borderline, radzeniem sobie ze stresem czy ogólnym poziomem zdrowia psychicznego. Wyniki proponowanych badań będą miały nie tylko znaczenie teoretyczne, ale mogą także być pomocne przy opracowywaniu programów wsparcia psychologicznego skierowanych do młodzieży czy młodych dorosłych.

Metody dydaktyczne:

W okresie zawieszenia zajęć stacjonarnych zajęcia odbywają się za pomocą platformy Teams we wtorki 17:10-18:40

https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3ad8977153a79b4fe880b2ede1db5dad13%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=ffc3e791-f3f9-4de4-8fb1-1b71f6dbdc91&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Studenci też są w stałym kontakcie mailowym z osobą prowadzącą zajęcia.

Metody i kryteria oceniania:

Podstawą zaliczenia jest:

a) aktywny udział w zajęciach

b) przygotowanie wstępnej wersji części teoretycznej i sformułowanie hipotez badawczych

Uwagi:

grupa seminaryjna IV DMPY- dr M. Woźniak-Prus

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)