Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Seminarium dyplomowe magisterskie - 2 20-PY-MG2
Semestr letni 2019/2020
Seminarium, grupa nr 8

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Seminarium dyplomowe magisterskie - 2 20-PY-MG2
Zajęcia Semestr letni 2019/2020 (2019L) (w trakcie)
Seminarium (SEM), grupa nr 8 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy czwartek, 8:00 - 9:35
sala 3605
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 10
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Małgorzata Woźniak-Prus
Literatura:

1. Allen, J. G., Fonagy, P., Bateman, A. W. (2008). Mentalizowanie w praktyce klinicznej. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.

2. Białecka-Pikul, M. (2012). Narodziny i rozwój refleksji nad myśleniem. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.

3. Bo, S., Sharp, C., Fonagy, P., & Kongerslev, M. (2015). Hypermentalizing, Attachment, and Epistemic Trust in Adolescent BPD: Clinical Illustrations. Personal Disord. doi:10.1037/per0000161

4. Cierpiałkowska, L., Górska, D. (2016). Mentalizacja z perspektywy rozwojowej i klinicznej. Poznań: Wydawnictwo Naukowa UAM.

5. Dejko, K. (2015). Badanie zdolności do mentalizowania w procesie diagnozy psychiatrycznej i psychoterapeutycznej, Psychiatria Polska, 49(3): 575–584

6. Harasimczuk, J., Cieciuch, J. (2012). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA. Wydawnictwo Liberi Libri

7. Marszał, M. (2015). Mentalizacja w kontekście przywiązania. Zdolność do rozumienia siebie i innych u osób z osobowością borderline. Warszawa: Difin

Zakres tematów:

Temat seminarium - Zdolności mentalizacyjne u nastolatków i młodych dorosłych

Celem badań prowadzonych w ramach niniejszego seminarium będzie analiza zdolności mentalizacyjnych i ich korelatów u młodych dorosłych i adolescentów. Planowane jest zastosowanie narzędzi kwestionariuszowych umożliwiających ocenę trudności mentalizacyjnych w dwóch aspektach – hipomentalizacji i hipermentalizacji, co nie było do tej pory szeroko eksplorowane. W oparciu o dane pochodzące z wcześniejszych badań dotyczących korelatów zdolności mentalizacyjnych planowanie jest poszukiwanie związków zdolności mentalizacyjnych ze sprawnością funkcji wykonawczych, zdolnością do regulacji emocji, stylem przywiązania, strukturą osobowości borderline, radzeniem sobie ze stresem czy ogólnym poziomem zdrowia psychicznego. Wyniki proponowanych badań będą miały nie tylko znaczenie teoretyczne, ale mogą także być pomocne przy opracowywaniu programów wsparcia psychologicznego skierowanych do młodzieży czy młodych dorosłych.

Metody dydaktyczne:

W okresie zawieszenia zajęć stacjonarnych zajęcia odbywają się za pomocą platformy Teams we wtorki 17:10-18:40

https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3ad8977153a79b4fe880b2ede1db5dad13%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=ffc3e791-f3f9-4de4-8fb1-1b71f6dbdc91&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Studenci też są w stałym kontakcie mailowym z osobą prowadzącą zajęcia.

Metody i kryteria oceniania:

Podstawą zaliczenia jest:

a) aktywny udział w zajęciach

b) przygotowanie wstępnej wersji części teoretycznej i sformułowanie hipotez badawczych

Uwagi:

grupa seminaryjna IV DMPY- dr M. Woźniak-Prus

Do listy studentów mają dostęp koordynatorzy przedmiotu, uczestnicy oraz prowadzący grup. Jesteś uczestnikiem, zatem masz dostęp.

wyślij wiadomość do studentów tej grupy (przez USOSmail)

Lista jest pusta
Nazwisko Imiona Stan
Lista jest pusta
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.