Widzenie artystyczne - 1 [EP-2F-WIA1]
Semestr zimowy 2019/2020
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 1
Przedmiot: | Widzenie artystyczne - 1 [EP-2F-WIA1] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2019/2020 [2019Z]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
każdy wtorek, 9:50 - 11:25
sala 6402 Budynek Instytutu Edukacji Artystycznej - Spiska 16 jaki jest adres?
co druga środa (nieparzyste), 8:50 - 9:35
sala 6304/6305 Budynek Instytutu Edukacji Artystycznej - Spiska 16 jaki jest adres?
co druga środa (nieparzyste), 13:30 - 14:15
sala 6304/6305 Budynek Instytutu Edukacji Artystycznej - Spiska 16 jaki jest adres?
każdy czwartek, 11:40 - 13:15
sala 6204/6205 Budynek Instytutu Edukacji Artystycznej - Spiska 16 jaki jest adres?
każdy czwartek, 14:20 - 15:05
sala 6116 Budynek Instytutu Edukacji Artystycznej - Spiska 16 jaki jest adres?
co drugi piątek (parzyste), 11:40 - 13:15
sala 6002 Budynek Instytutu Edukacji Artystycznej - Spiska 16 jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 17 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Wiesław Bieńkuński, Agnieszka Rożnowska-Jasiewicz, Daniel Rumiancew, Marzanna Wróblewska, Maciej Zychowicz |
Literatura: |
Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa – Kraków 1978r. J. Werner, Podstawy Techn. Malarstwa i Grafiki. Wydawnictwo Arkady – Warszawa1975r. Roman Artymowski, Podręcznik Metod Grafiki Artystycznej. Wydawnictwo Artystyczne i Filmowe, Warszawa1984r. Ales Krojce, Techniki Sztuk Graficznych. Katalogi : Grafika Warszawska, Międzynarodowe Triennale Grafiki w Krakowie. |
Zakres tematów: |
OTWARCIE ZAMKNIĘCIE Nabywanie umiejętności posługiwania się warsztatem graficznym w celu umożliwienia przekazania swoich wizji i idei. Nabywanie umiejętności realizacji zamierzeń twórczych poprzez trafny dobór środków wyrazu artystycznego |
Metody dydaktyczne: |
niekoPracownia Grafiki Warsztatowej stwarza możliwości stosowania dowolnych technik grafiki artystycznej, umożliwia łączenie (programowo realizowanych) podstawowych technik druku: wypukłego, wklęsłego i płaskiego, stwarza możliwości stosowania technik niekonwencjonalnych. Zezwala na swobodę kreowanie myśli i idei. Swobodę która dopuszcza pewną dowolność w formułowaniu wypowiedzi twórczej. Rozwijanie umiejętności posługiwania się warsztatem graficznym, właściwy dobór środków warsztatowych jest zawsze inspirujący w sferze formalnej budowy dzieła, w nadaniu sensu dzieła artystycznego. Pracownia stwarza możliwość realizacji zmierzeń twórczych poprzez trafny dobór środków wyrazu, począwszy od analizy projektu do jego realizacji. Pogłębiając tym samym wiedzę odnośnie klasycznych i niekonwencjonalnych technik grafiki warsztatowej. Praca zdalna Środki wyrazu artystycznego w obszarze grafiki stwarzają wielorakie i możliwości stosowania dowolnych technik, oprócz możliwości łączenia (programowo realizowanych) podstawowych technik druku: wypukłego, wklęsłego i płaskiego, stwarzają również możliwości stosowania technik niekonwencjonalnych. Zezwalają na swobodne kreowanie myśli i idei. Swobodę która dopuszcza pewną dowolność w formułowaniu wypowiedzi twórczej. Rozwijają umiejętności posługiwania się warsztatem graficznym, właściwy dobór środków wyrazu jest zawsze inspirujący w sferze formalnej budowy dzieła, w nadaniu sensu wyrazu artystycznego. stwarzają możliwość realizacji zmierzeń twórczych, począwszy od analizy projektu do jego realizacji. Pogłębiając tym samym wiedzę odnośnie klasycznych i niekonwencjonalnych technik grafiki warsztatowej. Pobudzają kreatywność. |
Metody i kryteria oceniania: |
Tematyka prac dowolna, (z wykluczeniem obraźliwych pomysłów). W całym procesie dydaktycznym student dąży do nabycia umiejętności przekazywania swoich odczuć, myśli, idei za pomocą treści plastycznych przy zastosowaniu właściwego środka wyrazu. Zajęcia wzbogacone są dyskusją o tradycyjnym i współczesnym warsztacie graficznym. Ocena na podstawie wykonanych i zaprezentowanych prac graficznych |
Uwagi: |
gr ćwiczeniowa I DUEP 1 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.