Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Podstawy prakseologii PE-3S-PRK
Semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Podstawy prakseologii PE-3S-PRK
Zajęcia Semestr letni 2019/2020 (2019L) (w trakcie)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy wtorek, 9:50 - 11:25
sala 3235
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań:
2020-03-31 09:50 : 11:25 sala 3235
Budynek z aulami C
2020-04-07 09:50 : 10:35 sala 3235
Budynek z aulami C
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 16
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Ewa Jakimowska
Zakres tematów:

ZANJĘCIA ZDALNE:

17.03 2020 - Czyn złożony i jego rodzaje

1. Czyn prosty a czyn złożony

2. czyn złożony - definicja pojęcia

3. pasmo; akord i splot działań

24.03. 2020 DZIAŁANIA ZBIOROWE

1. Czyn jednopodmiotowy a wielopodmiotowy

2. pojęcie kooperacji

3. definicja kooperacji

4. kooperacja pozytywna

5. kooperacja negatywna

31.03.2020 PODSTAWOWE OCENY DZIAŁANIA. SKUTECZNOŚĆ

1. skuteczność jako podstawowa wartość prakseologii

2. definicja skuteczności

3 skuteczność a cel

4. cel jako idealne dzieło.

5. Ocena działań ze względu na cel

a. całkowita skuteczność–

b.częściowa skuteczność

c. „nadskuteczność”

d.nieskuteczność

e. przeciwskuteczność

f. neutralność,

07.03.20208. DYREKTYWY PRAXEOLOGICZNE.

1. Pojęcie dyrektywy prakseologicznej

2. dyrektywa - definicja

3. dyrektywa a ocena działania

4. Rodzaje dyrektyw

a. antycypacja

b. czysta inwigilacja

c. preparacja

d. potencjalizacja

e. machinalizacja

f. kunktacja

g. kumulacja działań

Metody dydaktyczne:

ZAJĘCIA ZDALNE

Z maila 16.03.2020:

Ewa Jakimowska <jakimowska@gmail.com>

Załączniki

pon., 16 mar, 22:49 (8 dni temu)

do informatykapedagogiki

Drodzy Państwo,

Do 25.03 są odwołane zajęcia stacjonarne na uczelni (na razie...). Jednocześnie jesteśmy zobowiązani do prowadzenia zajęć na odległość.

Dlatego prześlę Państwu 3 kolejne tematy wraz z ćwiczeniem, ktore będzie do zrobienia. Uzupełniłam ćwiczenie o przykłady, gdyż tak najlepiej - jak mi sie zdaje - można zrozumieć o co mi chodzi. (...)

Na koniec życzę Państwu zdrowia i - mimo wszystko - dobrego humoru. Mam nadzieję, że zabawne perypetie różnych osób, opisane w ćwiczeniach, chociaż trochę się do tego przyczynią☺

Proszę się więc dobrze bawić, wykonując zadania i - oczywiście - bdać o zdrowie i bezpieczeństwo.

pozdrawiam wszystkich i czekam na pierwsze ćwiczenia -

więc:

- czytają Państwo wnikliwie przekazane tematy

- dobierają się Państwo w grupy 2-osobowe

- posiłkując się wzajemną wymianą myśli (oczywiście na odległość), wykonują Państwo ćwiczenie, polegające na analizie opisanych dzialań wg. podanego przykładu

- zapisują Państwo uzgodnioną wersję w zwykłym dokumencie tekstowym

- podpisaną oboma nazwiskami w lewym górnym rogu wysylają mi Państwo

mailem zwrotnym w załączniku, określając temat maila jako "prakseologia".

- w sumie będą 3 ćwiczenia, po jednym do każdego z tematów.

- termin przysłania - do 25 marca.

Proszę wgryżć się w temat, bo potem dzie już bardzo mało czasu na zaliczenie.

Może też się zdarzyć, ze szkoła będzie zamknięta dłużej, a wtedy wystawię stopnie końcowe tylko na podstawie jakości wykonanych ćwiczeń.

Nie chciałabym też, aby zaliczenie przedmiotu się opóźniło.

Proszę się więc przyłożyć.

wa Jakimowska <jakimowska@gmail.com>

Załączniki

00:35 (20 godzin temu)

@ mail, 26. 03.2020:

do informatykapedagogiki

Drodzy Państwo,

Dziękuję za wszystkie ćwiczenia - wyszły nieźle, zważywszy, że materiał mieli Państwo przerobić na własny rachunek. Porównałam teksty między sobą i cieszy mnie samodzielność ich wykonania w grupach. Mam nadzieję, że ćwiczenia były "rozrywkowe" i polepszyły Państwu choć trochę humor w tym dziwnym czasie.

Mam następujące uwagi:

1. Bardzo proszę wyraźnie zaznaczać za każdym razem KTO jest autorem dokumentu. Proszę o nazwiska na początku ćwiczeń - czasem trudno mi je znaleźć.

2. Proszę wyraźnie oddzielać ćwiczenia, tak by się nie zlewały ze sobą.

3 Osoba:

66292. nie oddała mi tej partii ćwiczeń, co nie wróży dobrze. Proszę o kontakt.

Dzisiaj wysyłam Państwu drugą - i już ostatnią - partię materiału do samodzielnego przerobienia.

Myślę, że kwestie związane ze skutecznością działań nie sprawią problemu.

Trudniejsze sa dyrektywy, ale sądząc po wynikach ostatnich ćwiczeń dadzą Państwo radę!

W dwóch dokumentach są do zrobienia 4 ćwiczenia:

1 dokument dot skuteczności działań:

ćwiczenie1 - dot. opisu własnego sukcesu (jest to jedyna okazja, aby się jakimś pochwalić! :) - wykonujemy INDYWIDUALNIE, choć przysyłamy w jednym dokumencie: najpierw opis sukcesu osoby X z grupy, potem opis sukcesu osoby Y z grupy. Proszę się wzajemnie konsultować co do poprawności opisu - ocena będzie wspólna za wszystkie ćwiczenia razem. Zaznaczam, że nie musi być to jakiś niezwykły sukces: to pojęcie subiektywne: coś, co chcieli Państwo zrobić i - udało się!

ćwiczenie2 - dotyczy przytoczonego tekstu, chyba nie sprawi trudności. Wykonujemy wspólnie w grupie

2 dokument dot. dyrektyw prakseologicznych:

ćwiczenie1 - dotyczy tekstu, wykonujemy wspólnie, proszę się dobrze zastanowić i dopasować poszczególne dyrektywy do historii

ćwiczenie2 - Wspólnie wymyślamy historie ilustrujące poszczególne dyrektywy. Proszę puścić wodze fantazji i dobrze się bawić!!! Będę zwracać uwagę na trafność ilustracji.

Chciałabym otrzymać prace do 5 kwietnia, tak, aby sprawdzić i w terminie wystawić oceny (7.04) Myślę, ze jest to także w Państwa interesie.

Pozdrawiam wszystkich serdecznie

Proszę na siebie uważać -

Ewa Jakimowska

2 załączniki

Metody i kryteria oceniania:

ZAJĘCIA ZDALNE: z maila 16.03.2020:

Co będę oceniać?

- zrozumienie tematu wyrażające się w poprawnym wykonaniu ćwiczeń (wg. podanego przykładu). Proszę się więc wzajemnie sprawdzać w parach ćwiczeniowych, bo ocena jest taka sama dla obu osób.

- oryginalność wyboru: jeśli ćwiczenia będa odpisywane/kopiowane od innych osób - nie wpłynie to dobrze na ocenę. Proszę wybierać z tekstu własne przykłady (fragmenty) do analizy.

Uwagi:

gr ćwiczeniowa I DZPE-PIZ

kontakt z grupą przez maila: informatykapedagogiki@wp.pl

zwrotnie na mojego maila;

jakimowska@gmail.com

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.