Malarstwo - 1 [EP-3F-MAL1]
Semestr zimowy 2019/2020
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 2
Przedmiot: | Malarstwo - 1 [EP-3F-MAL1] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2019/2020 [2019Z]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy czwartek, 15:20 - 17:55
sala 6402 Budynek Instytutu Edukacji Artystycznej - Spiska 16 jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 19 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Grzegorz Mroczkowski |
Literatura: |
Giżycki M.: Słownik kierunków, ruchów i kluczowych pojęć sztuki drugiej połowy XX wieku. Gdańsk 2002 - Gierowski St., Taranienko Zb.: Obszary abstrakcji. Warszawa 2008 - Czerni K.: Rezerwat sztuki. Tropami artystów polskich XX w.. Kraków 2000. - Rodziński S.: Dzieła Czasy Ludzie. Kraków 2007 - Juszczak W.: Wędrówka do źródeł. Gdańsk 2010 - Herbert Z. Węzeł gordyjski oraz inne pisma rozproszone 1948-1998 (także recenzje i publicystyka. Warszawa 2008 - Czapski J.: Patrząc. Kraków 2004 - Taranienko Zb.: Dialogi o sztuce. Warszawa 2004 - Stoichita V.: Ustanowienie obrazu. Gdańsk 2010 - czasopisma z dziedziny sztuki i katalogi dostępne w Księgozbiorze podręcznym IEA. |
Zakres tematów: |
ćwiczenia oparte na studium natury stawiające problemy budowy obrazu realizowane z uwzględnieniem poziomu i nabytych wcześniej umiejętności poszczególnych studentów (w semestrze I). - Ćwiczenia rozwijające świadomości artystyczną i umiejętność doboru środków wyrazu, poprzez studium natury (martwa natura, studium modela) - ćwiczenia z określonym tematem, traktujące studium natury jako pretekst i inspirację w realizacji konkretnego zadania. - Ćwiczenia klauzurowe na zadany temat (umiejętność warsztatowa a wyobraźnia) - Ćwiczenia wzbogacone o interpretację natury precyzujące zakres tematyki przyszłego dyplomu - Prace domowe na zdane tematy aktywujące indywidualne cechy postaw artystycznych - Szkicownik prowadzony systematycznie |
Metody dydaktyczne: |
Podstawową metodą kształcenia jest korekta. - korekty indywidualne podczas realizacji ćwiczeń - korekty podczas przeglądów okresowych i semestralnych - dyskusje na temat inspiracji, koncepcji, projektów i ich realizacji obejmujące również sferę szeroko pojętej kultury powinny być pomocne w podjęciu tematu pracy dyplomowej. - korekty i indywidualne rozmowy dotyczące zainteresowań studenta, jego widzenia świata. - wskazówki warsztatowe mają na celu dobór techniki i zastosowanie malarskich środków wyrazu tak by trafnie wyrażały koncepcję - stawiane zadania służą podsumowaniu doświadczeń, są dostosowane indywidualnie do osobowości studenta przygotowującego się do realizację pracy dyplomowej. - wymagana autoprezentacje poparta argumentacją . |
Metody i kryteria oceniania: |
-Pozytywna ocena prac prezentowanaych podczas przeglądów. -Ocena aktywności studenta podczas zajęć w pracowni przy realizacji zadania. -Komunikatywność autoprezentacji projektu. - Ocena spójności założeń intelektualnych z emocjonalnym przekazem realizowanych zadań. -Ocena umiejętnościumiejętność wybrania i użycia medium do realizowanego projektu. -Ocena aktywności przy realizacji zadania. - Samodzielność kreacji i twórcze rozwinięcie w porozumieniu z prowadzącym przedmiot. - Umiejętność wybrania i użycia medium do realizowanego projektu -Obowiązkowa obecność na zajęciach (25% nieobecności na zajęciach stanowi podstawę do nie zaliczenia przedmiotu) |
Uwagi: |
gr warsztatowa I DZEP 2 Punkty ECTS - 3 Godziny kontaktowe - 45 godzin. Przygotowanie się do zajęć - 5 godzin Przygotowanie sie do egzaminu - 10 godzin Przygotowanie prezentacji - 5 godzin Inne godziny kontaktowe - 10 godzin |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.