Pedagogika społeczna [10-1F-PSP2]
Semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 10
Przedmiot: | Pedagogika społeczna [10-1F-PSP2] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/2020 [2019L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 10 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 19 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Anna Górka-Strzałkowska |
Literatura: |
E. Marynowicz-Hetka, Wprowadzenie w problematykę – wymiary pedagogiki społecznej (humanistyczny, społeczno-kulturowy, aksjologiczny), [w:] E. Marynowicz-Hetka, Pedagogika społeczna t.1, PWN, Warszawa, 2007, S. Kawula, Pedagogika społeczna i jej miejsce wśród nauk pedagogicznych [w:] S. Kawula (red.), Pedagogika społeczna. Dokonania-aktualność-perspektywy, Wyd. A. Marszałek, Toruń, 2007, M. Cichosz, Kształtowanie się dyscypliny – główne nurty polskiej pedagogiki społecznej w ujęciu historycznym, [w:] E. Marynowicz-Hetka, Pedagogika społeczna t.2, PWN, Warszawa, 2007, W. Ciszkowski, Ewolucja zadań polskiej pedagogiki społecznej (w:) S. Kawula (red.), Pedagogika społeczna. Dokonania-aktualność-perspektywy, Wyd. A. Marszałek, Toruń 2007, H. Radlińska, Egzamin z pedagogiki społecznej [w:] W. Theiss (oprac.) Radlińska, Wiedza Powszechna, Warszawa, 1984, H. Radlińska., Postawa wychowawcy wobec środowiska, społecznej [w:] W. Theiss (oprac.) Radlińska, Wiedza Powszechna, Warszawa, 1984, S. Kawula, Pedagogika społeczna u ujęciu Aleksandra Kamińskiego, [w:] S. Kawula (red.), Pedagogika społeczna. Dokonania-aktualność-perspektywy, Wyd. A. Marszałek, Toruń 2007, T. Szkudlarek, Miejsce, przemieszczenie, tożsamość, [w:] J. P. Hudzik, J. Mizińska (red.), Pamięć, miejsce, obecność. Współczesne refleksje nad kulturą i ich implikacje pedagogiczne, Wydawnictwo UMCS, Lublin, 1997, S. Kawula, Daleka i bliska perspektywa socjalizacji dziecka [w:] S. Kawula (red.), Pedagogika społeczna – dokonania-aktualność-perspektywy, Wyd. A. Marszałek, Toruń, 2007, M. Winiarski, Środowisko lokalne - pojęcia struktura, znaczenie wychowawcze [w:] S. Kawula (red.), Pedagogika społeczna – dokonania-aktualność-perspektywy, Wyd. A. Marszałek, Toruń 2007, S. Kawula, Środowisko życia a środowisko wychowawcze człowieka, [w:] S. Kawula (red.), Pedagogika społeczna – dokonania-aktualność-perspektywy, Wyd. A. Marszałek, Toruń 2007, T. Pilch, Środowisko lokalne - struktura, funkcje, przemiany, [w:] Pilch T., Lepalczyk I., Pedagogika społeczna, Żak, Warszawa, 2003, T. Pilch, Grupa rówieśnicza jako środowisko wychowawcze, [w:] Pilch T., Lepalczyk I., Pedagogika społeczna, Żak, Warszawa, 2003, A. Szczurek-Boruta, Lokalne środowisko życiai kształtowanie tożsamości otwartejw perspektywie edukacji międzykulturowe, Pedagogika społeczna, 3/2016, M. Auge, Nie-miejsce. Wprowadzenie do antropologii hipernowoczesności, PWN, Warszawa, 2010, M. Wiatr, Rodzina jako środowisko uczące się, Pedagogika społeczna, 2/2013, P. Forma, Kobieta w rodzinie i życiu zawodowym – czas na rozwój czy dylemat współczesności, Studia nad rodziną (45) 2017, D. Uryga, Szkoła stowarzyszeniowa jako współczesna forma szkoły środowiskowej, Pedagogika Społeczna, 2/2018, Z. Kwieciński, Sprawiedliwa nierówność czy niesprawiedliwa równość?, Implikacje edukacyjne, NAUKA 4/2007 P. Długosz, NIERÓWNOŚCI EDUKACYJNE JAKO PROBLEM SPOŁECZNY W SPOŁECZEŃSTWACH POSTTRANSFORMACYJNYCH, ZESZYTY PRACY SOCJALNEJ 22/2017, A.Olubiński A. Siły społeczne, jako kluczowa kategoria pedagogiki społecznej. [w:] S. Kawula, Pedagogika społeczna. Dokonania-aktualności-perspektywy, Wyd. Adam Marszałek, Toruń, 2007, A.Olubiński , Siły społeczne – szanse i mity [w:] A. Przecławska, W. Theiss (red.) Pedagogika społeczna – pytania o XX w., Wyd. Żak, Warszawa 2000, E. Górnikowska-Zwolak, Siły społeczne kobiet — pozytywna energia regionu, Problemy Polityki Społecznej. Studia i Dyskusje, 15/2011 B. Smolińska-Theiss, Siły ludzkie w teorii pedagogiki społecznej, Studia pedagogiczne, t. XLVI/1982, T. Pilch, Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, tom II, hasło: Kapitał społeczny, Wydawnictwo Żak, Warszawa, 2003, M. Theiss, Krewni – znajomi – obywatele. Kapitał społeczny a lokalna polityka społeczna, Wyd. A. Marszałek, Toruń 2007, (fragmenty), J. Działek, KapItał społeczny – ujęcia teoretyczne i praktyka badawcza, Studia Regionalne i Lokalne, 3(45)/2011, E. Stankiewicz, Kapitał społeczny w perspektywie interdyscyplinarnej, Kwartalnik Prawo-Społeczeńśtwo-Ekonomia, 4/2016, K. Sierocińska, KAPITAŁ SPOŁECZNY. DEFINIOWANIE, POMIAR I TYPY, Studia ekonomiczne Economic Studies nr 1 (LXVIII) 2011, M. Zakrzewska, UWARUNKOWANIA ROZWOJU KAPITAŁU SPOŁECZNEGO W POLSCE, STUDIA I PRACE WYDZIAŁU NAUK EKONOMICZNYCH I ZARZĄDZANIA NR 32/2013 |
Uwagi: |
gr ćwiczeniowa II DZPE-WPW 3 METODY KSZTAŁCENIA: wykorzystywanie platformy Microdoft Teams do komunikacji komunikacja poprzez email, kontakt telefoniczny praca zespołowa - google forms oraz różne komunikatory : Whatsapp, messenger, Wykorzystanie quizziz lub google forms do sprawdzenia wiedzy przekazanie przez aplikację Microsoft Teams materiałów do opracowania |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.