Podstawy i metodyka edukacji polonistycznej w klasach I-III [10-1S-PEJ]
Semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Podstawy i metodyka edukacji polonistycznej w klasach I-III [10-1S-PEJ] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/2020 [2019L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 19 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Ewa Lewandowska-Tarasiuk |
Literatura: |
Literatura: Dziecko i poezja w kontekście wczesnej edukacji pod red. Chęcińskiej U. Szczecin 2016 Dobrowolska D. Metodyka edukacji polonistycznej Warszawa 2017 Lewandowska-Tarasiuk E. Kulturowy zwrot teorii jako nowe podejście do tekstów kultury w :zeszyty Naukowe nr 4 Polski Uniwersytet Na Obczyźnie w Londynie nr 4 Londyn 2016 Ligęza W. Co dzieci wiedzą o twórczości i tworzeniu? Kraków 2017 Markowski A. Kultura języka polskiego Warszawa 2018 Smuszkiewicz A. Literatura dla dzieci .Podręcznik dla studentów kierunków pedagogicznych Poznań 2016 Sztuka i wychowanie red. nauk. Pankowska K. Warszawa 2010 Wierzbicki P. Jak słuchać muzyki Kraków2016 Zgółkowa Halina Świat w dziecięcych słowach Poznań 2019 |
Zakres tematów: |
Tematyka ćwiczeń (30 godz.) • Kulturowy zwrot teorii jako nowe podejście do tekstów kultury- dyskurs akademicki • Przeobrażenia metodyki edukacji polonistycznej wobec zmian kulturowo-cywilizacyjnych • SŁOWO jako instrument oddziaływań pedagogicznych • Świat w dziecięcych słowach w kontekście badań H.Zgółkowej • Kształtowanie u dziecka wrażliwości na słowo- na różnych etapach jego rozwoju • Gry i zabawy językowe • Rozwiązania metodyczne , scenariusze zajęć na kanwie tekstów literackich: M .Rusinek Jaki znak twój? Wierszyki na dalsze 100 lat niepodległości Kraków 2018,S.Verde P.H. gfReynolds Ja miłość Księga współodczuwania warszawa 2019 • Atrakcyjność rozwiązań metodycznych niezbędnych dla nauczycieli języka polskiego i kultury polskiej poza Krajem |
Metody i kryteria oceniania: |
• Przygotowywanie scenariuszy zajęć dydaktycznych • Aktywny udział w dyskursach metodycznych |
Uwagi: |
gr ćwiczeniowa II DZPE-WPW 2 • Przesyłanie wszystkim (!) studentom , merytorycznych prezentacji w Power-Poincie, skanów fragmentów tekstów literackich, opracowań naukowych i metodycznych. Przesłano już studentom ok. 100 prezentacji. Wspólne kreowanie atrakcyjnych rozwiązań metodycznych, tworzenie autorskich scenariuszy zajęć dydaktycznych i przesyłanie ich wykładowcy. Ich ocena stanowić będzie element zaliczenia przedmiotu. • Studenci będą otrzymywać zadania do wykonania : scenariusze zajęć, interpretacje tekstów kultury: w szczególności szeroko rozumianych tekstów literackich, tekstów literackich z elementami różnorodnych sztuk pięknych • studenci będą przygotowywać scenariusze zajęć z retoryki dziecięcej, nauki pisania i czytania • kontakt ze studentami będzie się odbywał droga mailową, telefoniczną oraz na platformie uczelnianej Teams Zajęcia odbywają się zgodnie z godzinami wyznaczonymi w planie zajęć lub umówionymi ze studentami. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.