Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Podstawy i metodyka edukacji polonistycznej w klasach I-III 10-1S-PEJ
Semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 2

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Podstawy i metodyka edukacji polonistycznej w klasach I-III 10-1S-PEJ
Zajęcia Semestr letni 2019/2020 (2019L) (w trakcie)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy piątek, 13:30 - 16:05
sala 1023/1024
Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań:
2020-06-12 13:30 : 16:05 sala 1023/1024
Budynek dydaktyczny - główny A
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 19
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Ewa Lewandowska-Tarasiuk
Literatura:

Literatura:

Dziecko i poezja w kontekście wczesnej edukacji pod red. Chęcińskiej U. Szczecin 2016

Dobrowolska D. Metodyka edukacji polonistycznej Warszawa 2017

Lewandowska-Tarasiuk E. Kulturowy zwrot teorii jako nowe podejście do tekstów kultury w :zeszyty Naukowe nr 4 Polski Uniwersytet Na Obczyźnie w Londynie nr 4 Londyn 2016

Ligęza W. Co dzieci wiedzą o twórczości i tworzeniu? Kraków 2017

Markowski A. Kultura języka polskiego Warszawa 2018

Smuszkiewicz A. Literatura dla dzieci .Podręcznik dla studentów kierunków pedagogicznych Poznań 2016

Sztuka i wychowanie red. nauk. Pankowska K. Warszawa 2010

Wierzbicki P. Jak słuchać muzyki Kraków2016

Zgółkowa Halina Świat w dziecięcych słowach Poznań 2019

Zakres tematów:

Tematyka ćwiczeń (30 godz.)

• Kulturowy zwrot teorii jako nowe podejście do tekstów kultury- dyskurs akademicki

• Przeobrażenia metodyki edukacji polonistycznej wobec zmian kulturowo-cywilizacyjnych

• SŁOWO jako instrument oddziaływań pedagogicznych

• Świat w dziecięcych słowach w kontekście badań H.Zgółkowej

• Kształtowanie u dziecka wrażliwości na słowo- na różnych etapach jego rozwoju

• Gry i zabawy językowe

• Rozwiązania metodyczne , scenariusze zajęć na kanwie tekstów literackich: M .Rusinek Jaki znak twój? Wierszyki na dalsze 100 lat niepodległości Kraków 2018,S.Verde P.H. gfReynolds Ja miłość Księga współodczuwania warszawa 2019

• Atrakcyjność rozwiązań metodycznych niezbędnych dla nauczycieli języka polskiego i kultury polskiej poza Krajem

Metody i kryteria oceniania:

• Przygotowywanie scenariuszy zajęć dydaktycznych

• Aktywny udział w dyskursach metodycznych

Uwagi:

gr ćwiczeniowa II DZPE-WPW 2

• Przesyłanie wszystkim (!) studentom , merytorycznych prezentacji w Power-Poincie, skanów fragmentów tekstów literackich, opracowań naukowych i metodycznych. Przesłano już studentom ok. 100 prezentacji. Wspólne kreowanie atrakcyjnych rozwiązań metodycznych, tworzenie autorskich scenariuszy zajęć dydaktycznych i przesyłanie ich wykładowcy.

Ich ocena stanowić będzie element zaliczenia przedmiotu.

• Studenci będą otrzymywać zadania do wykonania : scenariusze zajęć, interpretacje tekstów kultury: w szczególności szeroko rozumianych tekstów literackich, tekstów literackich z elementami różnorodnych sztuk pięknych

• studenci będą przygotowywać scenariusze zajęć z retoryki dziecięcej, nauki pisania i czytania

• kontakt ze studentami będzie się odbywał droga mailową, telefoniczną oraz na platformie uczelnianej Teams

Zajęcia odbywają się zgodnie z godzinami wyznaczonymi w planie zajęć lub umówionymi ze studentami.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.