Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka kształcenia zintegrowanego [10-0S-MKZ] Semestr letni 2019/2020
Wykład, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metodyka kształcenia zintegrowanego [10-0S-MKZ]
Zajęcia: Semestr letni 2019/2020 [2019L] (zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 11:40 - 13:15
sala 3413
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 7
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Anna Witkowska-Tomaszewska
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Bałachowicz J., Halvorsen Vindal K., Witkowska-Tomaszewska A. (2015). Edukacja środowiskowa w kształceniu nauczycieli: Perspektywa teoretyczna : skrypt napisany na potrzeby projektu. Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej.

Bałachowicz J., (2009) Style działań edukacyjnych nauczycieli klas początkowych. Między uprzedmiotowieniem a podmiotowością. Wydawnictwo WSP TWP

Bronk D., Klus-Stańska D., Malenda A. (2011). Pedagogika wczesnej edukacji: Dyskursy, problemy, otwarcia. Wydawnictwo Akademickie Żak

Dziekońska J., Nowicka M., (2018). Współczesny uczeń a dydaktyka 2.0. Wydawnictwo Adam Marszałek.

Klus-Stańska, D. (2003). W nauczaniu początkowym inaczej: Scenariusze lekcji (Wyd. 2.). Wydawnictwo Impuls.

Klus- Stańska D., Szamański M. J., Szamański M. S., (2003) Renesans (?) nauczania całościowego. Współczesna dydaktyka wobec nauczania zintegrowanego, blokowego i przedmiotowego. Wydawnictwo „Żak”.

Klus-Stańska D., Szczepska-Pustkowska M., (2009) Pedagogika Wczesnoszkolna – dyskursy, problemy, rozwiązania. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.

Lecko, M. (2017). Motywacyjne narzędzia w praktyce nauczyciela: 49 prostych i praktycznych zasad. Synergyst.

Zimbardo, P., Johanson, R., MacCann, V. (2011). Psychologia kluczowe koncepcje. Motywacja i uczenie się. Wydawnictwo Naukowe PWN.

Literatura dodatkowa:

Pawlak-Kindler, A. (2016). Mnemotechniki w codzienności szkolnej, Nowa Szkoła, Zeszyt 3

Stasica J., 160 pomysłów na nauczanie zintegrowane w klasach I-III, Impuls, Kraków 2001

Sterna, D. (2014) Ocenianie kształtujące w praktyce : z przykładami z kursu internetowego "Akademii Szkoły uczącej się" / Danuta Sterna. –Wyd. 2. Popr, Centrum Edukacji Obywatelskiej : „Civitas

Węglińska M., (2005) Jak przygotować się do lekcji?. Wydawnictwo Impuls

Zakres tematów:

Wykłady

1. Zajęcia organizacyjne. Omówienie tematyki wykładów. Literatura obowiązkowa i dla chętnych. Zagadnienia egzaminacyjne. (1h)

2. Wprowadzenie do metodyki kształcenia zintegrowanego (2h) Holistyczna edukacja. Założenia. Uczeń aktywny -uczeń zaangażowany. Nauczyciel animator procesu uczenia się.

3. Projektowanie zajęć zintegrowanych. (4h) Sposoby organizowania procesu nauczania- uczenia się na poziomie edukacji wczesnoszkolnej. Świadomość edukacyjna nauczyciela Jakim chce być nauczycielem. Sposoby planowania własnej pracy. Wyznaczanie założeń własnej pracy, metod, przebiegu zajęć w paradygmacie pozytywistycznym i konstruktywistycznym. Prezentacja przykładowych narzędzi. <<Literatura obowiązkowa: Literatura dla chętnych:>>

4. Nowoczesne metody nauczania-uczenia się w kształceniu zintegrowanym. (4h) Mnemotechniki. Metody nauki szybkiego czytania. Design thinking. Labbooki. „Know how. Know who. Know what” Metody uczące dzieci samodzielnego zdobywania wiedzy i umiejętności. Cooperative Learning. Outdoor education itp. <<Literatura obowiązkowa: Literatura dla chętnych:>>

5. Motywowanie ucznia do rozwoju swojej wiedzy i umiejętności. (2h) Czym jest motywacja. Motywacja zewnętrzna a wewnętrzna. Metody i techniki motywowania uczniów do nauki. Przykłady z praktyki szkolnej. <<Literatura obowiązkowa: Literatura dla chętnych:>>

6. System oceniania ucznia. (2h) Ocena jako narzędzie urządzania społecznego ucznia. Rodzaje ocen. Przykłady ocen podsumowującym oraz bieżących. <<Literatura obowiązkowa: Literatura dla chętnych:>>

Metody dydaktyczne:

Metody:

Wykładowa, prezentacja multimedialna

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie wykładu:

- Test zaliczeniowy teoretyczno-praktyczny

Uwagi:

gr wykładowa II DZPC-TYF-ED

Nakład pracy studenta

uczestnictwo w zajęciach, wykład 15

Przygotowanie się do zajęć, np. lektura 15

Przygotowanie się do testu zaliczeniowego 30

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)