Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Metodyka kształcenia zintegrowanego 10-0S-MKZ
Semestr letni 2019/2020
Wykład, grupa nr 2

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Metodyka kształcenia zintegrowanego 10-0S-MKZ
Zajęcia Semestr letni 2019/2020 (2019L) (w trakcie)
Wykład (WYK), grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy czwartek, 11:40 - 13:15
sala 3413
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 7
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Anna Witkowska-Tomaszewska
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Bałachowicz J., Halvorsen Vindal K., Witkowska-Tomaszewska A. (2015). Edukacja środowiskowa w kształceniu nauczycieli: Perspektywa teoretyczna : skrypt napisany na potrzeby projektu. Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej.

Bałachowicz J., (2009) Style działań edukacyjnych nauczycieli klas początkowych. Między uprzedmiotowieniem a podmiotowością. Wydawnictwo WSP TWP

Bronk D., Klus-Stańska D., Malenda A. (2011). Pedagogika wczesnej edukacji: Dyskursy, problemy, otwarcia. Wydawnictwo Akademickie Żak

Dziekońska J., Nowicka M., (2018). Współczesny uczeń a dydaktyka 2.0. Wydawnictwo Adam Marszałek.

Klus-Stańska, D. (2003). W nauczaniu początkowym inaczej: Scenariusze lekcji (Wyd. 2.). Wydawnictwo Impuls.

Klus- Stańska D., Szamański M. J., Szamański M. S., (2003) Renesans (?) nauczania całościowego. Współczesna dydaktyka wobec nauczania zintegrowanego, blokowego i przedmiotowego. Wydawnictwo „Żak”.

Klus-Stańska D., Szczepska-Pustkowska M., (2009) Pedagogika Wczesnoszkolna – dyskursy, problemy, rozwiązania. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.

Lecko, M. (2017). Motywacyjne narzędzia w praktyce nauczyciela: 49 prostych i praktycznych zasad. Synergyst.

Zimbardo, P., Johanson, R., MacCann, V. (2011). Psychologia kluczowe koncepcje. Motywacja i uczenie się. Wydawnictwo Naukowe PWN.

Literatura dodatkowa:

Pawlak-Kindler, A. (2016). Mnemotechniki w codzienności szkolnej, Nowa Szkoła, Zeszyt 3

Stasica J., 160 pomysłów na nauczanie zintegrowane w klasach I-III, Impuls, Kraków 2001

Sterna, D. (2014) Ocenianie kształtujące w praktyce : z przykładami z kursu internetowego "Akademii Szkoły uczącej się" / Danuta Sterna. –Wyd. 2. Popr, Centrum Edukacji Obywatelskiej : „Civitas

Węglińska M., (2005) Jak przygotować się do lekcji?. Wydawnictwo Impuls

Zakres tematów:

Wykłady

1. Zajęcia organizacyjne. Omówienie tematyki wykładów. Literatura obowiązkowa i dla chętnych. Zagadnienia egzaminacyjne. (1h)

2. Wprowadzenie do metodyki kształcenia zintegrowanego (2h) Holistyczna edukacja. Założenia. Uczeń aktywny -uczeń zaangażowany. Nauczyciel animator procesu uczenia się.

3. Projektowanie zajęć zintegrowanych. (4h) Sposoby organizowania procesu nauczania- uczenia się na poziomie edukacji wczesnoszkolnej. Świadomość edukacyjna nauczyciela Jakim chce być nauczycielem. Sposoby planowania własnej pracy. Wyznaczanie założeń własnej pracy, metod, przebiegu zajęć w paradygmacie pozytywistycznym i konstruktywistycznym. Prezentacja przykładowych narzędzi. <<Literatura obowiązkowa: Literatura dla chętnych:>>

4. Nowoczesne metody nauczania-uczenia się w kształceniu zintegrowanym. (4h) Mnemotechniki. Metody nauki szybkiego czytania. Design thinking. Labbooki. „Know how. Know who. Know what” Metody uczące dzieci samodzielnego zdobywania wiedzy i umiejętności. Cooperative Learning. Outdoor education itp. <<Literatura obowiązkowa: Literatura dla chętnych:>>

5. Motywowanie ucznia do rozwoju swojej wiedzy i umiejętności. (2h) Czym jest motywacja. Motywacja zewnętrzna a wewnętrzna. Metody i techniki motywowania uczniów do nauki. Przykłady z praktyki szkolnej. <<Literatura obowiązkowa: Literatura dla chętnych:>>

6. System oceniania ucznia. (2h) Ocena jako narzędzie urządzania społecznego ucznia. Rodzaje ocen. Przykłady ocen podsumowującym oraz bieżących. <<Literatura obowiązkowa: Literatura dla chętnych:>>

Metody dydaktyczne:

Metody:

Wykładowa, prezentacja multimedialna

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie wykładu:

- Test zaliczeniowy teoretyczno-praktyczny

Uwagi:

gr wykładowa II DZPC-TYF-ED

Nakład pracy studenta

uczestnictwo w zajęciach, wykład 15

Przygotowanie się do zajęć, np. lektura 15

Przygotowanie się do testu zaliczeniowego 30

Do listy studentów mają dostęp koordynatorzy przedmiotu, uczestnicy oraz prowadzący grup. Jesteś uczestnikiem, zatem masz dostęp.

wyślij wiadomość do studentów tej grupy (przez USOSmail)

Lista jest pusta
Nazwisko Imiona Stan
Lista jest pusta
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.