Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Szanse i bariery rozwoju. Problemy marginalizacji społecznej dzieci i młodzieży 20-3S-SIB
Semestr zimowy 2019/2020
Wykład, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Szanse i bariery rozwoju. Problemy marginalizacji społecznej dzieci i młodzieży 20-3S-SIB
Zajęcia Semestr zimowy 2019/2020 (2019Z) (zakończony)
Wykład (WYK), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy poniedziałek, 13:30 - 15:05
sala 1206
Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 16
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Wiktor Wolman
Literatura:

J. Opoka, Multimedia w edukacji, Studia i Materiały Centrum Edukacji Przyrodniczo-Leśnej, R. 10. Zeszyt 2 (17) / 2008,

A. Przelaskowski, Techniki multimedialne, Warszawa 2011,

A. Sierant, Hejt, czyli o mowie nienawiści w Internecie, 2019,

Z. Toeplitz, Problemy etyczne w badaniach i interwencji psychologicznej wobec dzieci i młodzieży, Warszawa 2001,

S. Wójcik, Ubóstwo dzieci, Warszawa, 2015,

E. Karmolińska, Młodzież ze środowisk zagrożonych marginalizacją wobec własnej przyszłości, Poznań – Leszno 2009,

W. Klimczak, G. Kubiński, E. Sikora-Wiśniewska, Wykluczenie społeczne w Polsce. Wybrane zagadnienia, Wrocław 2017,

R. Szarfenberg, Marginalizacja i wykluczenie społeczne. Wykłady, Warszawa 2006,

https://stat.gov.pl

Zakres tematów:

1. Marginalizacja (definicja, przyczyny, rodzaje, konsekwencje)

2. Dziecko (etapy, pojęcia: młodociany, młodzież, dzieciństwo)

3. Podmiotowość, osoba,

4. Przemoc instytucjonalna

5. Migracje jak element związany z marginalizacją

6. Współczesne technologie

7. Ubóstwo, bieda, niepełnosprawność

8. Standardy obowiązujące psychologa z pracą z dzieckiem i młodzieżą

Metody dydaktyczne:

wykład, prezentacja multimedialna, dyskusja

Metody i kryteria oceniania:

egzamin ustny

Uwagi:

gr wykładowa V DMPY-WIK

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.