Szanse i bariery rozwoju. Problemy marginalizacji społecznej dzieci i młodzieży
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 20-3S-SIB |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Szanse i bariery rozwoju. Problemy marginalizacji społecznej dzieci i młodzieży |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
Wiedza - Umie podać definicje marginalizacji społecznej a także barier rozwojowych w ujęciu psychologicznym - Potrafi opisać skutki uzależnień opiekunów od substancji psychoaktywnych dla rozwoju dziecka - Jest w stanie opisać wpływ przemocy i zaburzeń psychicznych opiekunów na rozwój dziecka - Umie wskazać skutki biedy, bezrobocia i miejsca zamieszkania dla rozwoju jednostki - Jest w stanie scharakteryzować bariery rozwojowe związane ze zdrowiem fizycznym i psychicznym oraz możliwościami poznawczymi jednostki - Zna i potrafi opisać programy szkolne nakierowane na zapobieganie marginalizacji dzieci Umiejętności - Umie przeprowadzić analizę barier i szans rozwojowych danego dziecka w jego środowisku - Umie podejmować działania mające na celu włączenie społeczne dzieci zagrożonych marginalizacją Kompetencje społeczne - Potrafi współpracować w grupie zajęciowej - Postępuje zgodnie z zasadami etyki psychologa |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.