Profilaktyka i ochrona zdrowia w rodzinie [20-1S-POZ]
Semestr zimowy 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Profilaktyka i ochrona zdrowia w rodzinie [20-1S-POZ] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2019/2020 [2019Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 14 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Anna Kruk | ||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura: • Brzeziński Michał, Jankowski Marek: Jak żyć aby żyć. Praktyczny miniprzewodnik, Wydawnictwo Via Medica, Gdańsk 2015. • Dworak Alina: Zdrowie i zachowania zdrowotne kobiet: Perspektywa społeczno - pedagogiczna. Wydawnictwo Edukacyjne Akapit, Toruń 2018. • Kościelak Ryszard: Poczucie umiejscowienia kontroli i przekonania o własnej skuteczności w zdrowiu i chorobie. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2010. • Zubrzycka – Nowak Monika, Rybczyńska Katarzyna: Coaching zdrowia: twoje życie w twoich rękach. GWP, Sopot 2013. Pozostała literatura zgodnie z wyborem studenta. |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Profilaktyka społeczna i medyczna - pojęcia w ramach polityki zdrowotnej państwa. Rola państwa i społeczeństwa w promocji ochrony zdrowia obywateli. 2. Zdrowie fizyczne i psychiczne. Przeciwdziałanie chorobom w rodzinie. 3. Styl życia a zdrowie. Generowanie właściwego stylu życia przez jednostkę i społeczeństwo. Rodzina i jej wpływ na zdrowie. 4. Znaczenie systemu ochrony zdrowia dla profilaktyki medycznej na rzecz obywateli. Szczepienia ochronne. Badania profilaktyczne. 5. Sport i aktywność turystyczna na rzecz ochrony zdrowia rodziny. 6. Warunki mieszkaniowe i środowiskowe jako czynniki kształtujące stan zdrowia. 7. Przeciwdziałanie chorobom psychicznym. Dbałość o zdrowie psychiczne w rodzinie. Przeciwdziałanie przemocy i destrukcji życia rodzinnego. 8. Odżywianie a zdrowie. Stosowanie diety a profilaktyka medyczna. |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody dydaktyczne: Praca projektowa, analiza materiałów zastanych, dyskusja. |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Warunki zaliczenia: • Obecność i aktywność merytoryczna na zajęciach; • Opracowanie materiałów, zdolność do samodzielnego poszukiwania informacji; • Opracowanie i wygłoszenie referatu zaliczeniowego na zajęciach. |
||||||||||||||||
Uwagi: |
gr ćwiczeniowa III DZPS-PSR Nakład pracy studenta: przygotowanie do zajęć, lektury - 15 godzin, opracowanie referatu - 5 godzin. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.