Projekt badawczy - 2 [20-2F-PB2]
Semestr zimowy 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Projekt badawczy - 2 [20-2F-PB2] | ||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2019/2020 [2019Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 11:40 - 13:15
sala 2223/2224 Budynek biblioteczno-dydaktyczny B jaki jest adres? |
||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 12 | ||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Danuta Duch-Krzystoszek, Dominika Walczak | ||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura omawiana na ćwiczeniach: Marczewski P. (2019). Dziel, rządź, ignoruj. Polska szkoła po czterech latach braku polityki edukacyjnej PiS. Warszawa: Fundacja im. Stefana Batorego Marczewski P. (2019). Ukryta prywatyzacja w polskiej edukacji – skala i zagrożenia. Warszawa: Fundacja im. Stefana Batorego Współpraca szkół zawodowych z pracodawcami. Przykładowe rozwiązania. Warszawa: KOWEZIU. Rozdział 1, 2, 5 Przykłady współpracy szkół z pracodawcami: - SOSW Lublin - Technikum Mechaniczne nr 15 w Zespole Szkół Mechanicznych nr 1 im. Szczepana Humberta w Krakowie - Technikum w Zespole Szkół Zawodowych im. Stanisława Staszica w Wysokiem Mazowieckiem - Technikum nr 4 w Zespole Szkół Technicznych im. Wincentego Pola w Gorlicach - Zasadnicza Szkoła Zawodowa w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych im. Józefa Nojego w Czarnkowie https://www.ore.edu.pl/2018/03/wspolpraca-szkol-z-pracodawcami/ GUS (2018). Kształcenie dorosłych w 2016. Gdańsk: Główny Urząd Statystyczny Literatura dodatkowa: David Silverman. (2008). Interpretacja danych jakościowych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN |
||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Zajęcia 1. OMÓWIENIE REALIZACJI BADAŃ W TERENIE I ORGANIZACJA PRACY Zagadnienia: - doświadczenia badawcze studentów - podsumowanie realizacji badania z uczniami w szkołach zawodowych powiatu wołomińskiego - prezentacja materiałów z badań Zajęcia 2. REFORMA EDUKACJI – COŚ DOBREGO? Zagadnienia: - reforma edukacji - stan i perspektywy Zajęcia 3. KSZTAŁCENIE ZAWODOWE – WSPÓŁPRACA SZKÓŁ Z PRACODAWCAMI Zagadnienia: - stan reformy kształcenia zawodowego - współpraca szkół z pracodawcami – dobre praktyki Zajęcia 4 i 5. PRZYGOTOWANIE DO ANALIZ Zagadnienia: - powrót do scenariuszy - pytania badawcze - pytania szczegółowe - wątki tematyczne - podział na zespoły analityczne Zajęcia 6.KSZTAŁCENIE DOROSŁYCH - CO PO SZKOLE Zagadnienia: - aktywność edukacyjna Polaków - kształcenie dorosłych w systemie formalnym, pozaformalnym i nieformalnym Zajęcia 7. 8. 9. I TURA PREZENTACJI WYNIKÓW BADAŃ Zagadnienia: - prezentacja opracowań całościowych Zajęcia 10. 11. 12. II TURA PREZENTACJI WYNIKÓW BADAŃ Zagadnienia: - prezentacja opracowań całościowych - struktura raportu końcowego - prezentacja konferencyjna Zajęcia 13.PODSUMOWANIE ZAJĘĆ - PRZYGOTOWANIE DO KONFERENCJI Zagadnienia: - prezentacja konferencyjna - wersja pisemna referatu na konferencję |
||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Praca w zespołach badawczych: - analiza zebranego materiału; - opracowanie zadanego wątku w formie raportu z badania; - opracowanie zadanego wątku w formie prezentacji konferencyjnej. Praca z książką, praca z tekstem (analiza tekstów transkrypcji), burza mózgów, dyskusja |
||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Warunki zaliczenia na ocenę: - frekwencja, - udział w dyskusjach, - sporządzenie raportu końcowego z badania, - sporządzenie prezentacji na konferencję. |
||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr ćwiczeniowa III DZ/SC-SOK |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.