Metodyka kształcenia i wychowania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym - 2 [10-2S-MN2]
Semestr letni 2018/2019
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metodyka kształcenia i wychowania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym - 2 [10-2S-MN2] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2018/2019 [2018L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 1 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Stefan Przybylski |
Literatura: |
1. Kaja B. - „ Zarys terapii dziecka: metody psychologicznej i pedagogicznej pomocy wspomagającej rozwój dziecka” WSP Bydgoszcz 1995 2. Klaro-Celej L., Mossakowska L. (1999). „Komentarz do Programu wychowania i nauczania dzieci i młodzieży upośledzonych umysłowo w stopniu umiarkowanym i znacznym”. Warszawa: WSiP 3. Lovaas O.I. - „Nauczanie dzieci niepełnosprawnych umysłowo” WSiP 1993 4. Minczakiewicz E. „Wychowanie i nauczanie dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu umiarkowanym i znacznym” WsiP, 1985 5. Olechnowicz H. „wychowanie i nauczanie głębiej upośledzonych umysłowo” WsiP 1979 6. Olechnowicz H. - „ Wyzwalanie aktywności ...” WSiP 1995 7. Polkowska I - „ Praca rewalidacyjna w szkole życia” 8. Pileccy W.i. J. - „ Stymulacja psychoruchowa dzieci o obniżonej sprawności umysłowej” WSP Kraków 1995 9. Pilecki J. /red/ - „ Usprawnianie, wychowanie i nauczania osób z głębszym upośledzeniem umysłowym” WSP Kraków 1996 10. Podstawa programowa kształcenia ogólnego uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym w szkołach podstawowych. 11. Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół specjalnych przysposabiających do pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi. 12. Program wychowania i nauczania dzieci i młodzieży upośledzonych umysłowo w stopniu umiarkowanym i znacznym, MEN, Warszawa 1997 |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody kształcenia: dyskusja, "burza mózgów", prezentacja multimedialna. Godziny kontaktowe: ćwiczenia 12 Przygotowanie się do zajęć, lektury 30 Przygotowanie się do egzaminu 30 Inne formy 10 Sumaryczna liczba punktów ECTS 3 |
Uwagi: |
warunek |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.