Psychologiczne konsekwencje doświadczeń traumatycznych [20-FF-PKD4]
Semestr letni dla niestacjonarnych 2018/2019
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Psychologiczne konsekwencje doświadczeń traumatycznych [20-FF-PKD4] | ||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni dla niestacjonarnych 2018/2019 [2018Ln]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
sala 3605 Budynek z aulami C jaki jest adres?
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
sala 3605 Budynek z aulami C jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
sala 3605 Budynek z aulami C jaki jest adres? |
||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||
Liczba osób w grupie: | 17 | ||||||||
Limit miejsc: | 15 | ||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||
Prowadzący: | Ewa Odachowska-Rogalska | ||||||||
Literatura: |
iteratura obowiązkowa: Strelau, B. Zawadzki, M. Kaczmarek (2009): Psychiczne konsekwencje traumy – uwarunkowania i terapia. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR. Strelau, J. (red.), (2004). Osobowość a ekstremalny stres. Gdańsk. GWP Zdankiewicz – Ścigała, E. i Przybylska, M. (2002). Trauma. Proces i diagnoza. Mechanizmy psychofizjologiczne. Warszawa: Wydawnictwo Instytutu Psychologii PAN, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej Literatura uzupełniająca: Briere, J. i Scott, C. (2010). Podstawy terapii traumy. Diagnoza i metody terapeutyczne. Warszawa: Instytut Psychologii Zdrowia PTP. James, R.K., Gilliand, B.E. (2006). Strategie interwencji kryzysowej (57 – 102). Warszawa. Wyd. PARPA |
||||||||
Zakres tematów: |
Podejmowane w trakcie zajęć tematy to przede wszystkim: - Trauma – kryteria definicyjne. - Konsekwencje zdarzeń traumatycznych. - Kryteria diagnostyczne objawów potraumatycznych (PTSD, CPTSD oraz współwystępujących). - Socjoekonomiczne, osobowościowe i rodzinne czynniki ryzyka nasilenia objawów potraumatycznych. - Specyfika sytuacji dzieci po katastrofie. - Rola wsparcia społecznego w radzeniu sobie ze skutkami zdarzeń traumatycznych. - Pomoc psychologiczna osobom doświadczającym traumy - rodzaje i skuteczność. |
||||||||
Metody dydaktyczne: |
Wykład i praca w grupie Prezentacja przypadku |
||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
1. Opracowanie studium przypadku - projekt grupowy na ocenę zgodnie z wytycznymi omawianymi podczas zajęć 2. Obecność (dopuszczalne dwie nieobecności, z czego jedna musi być usprawiedliwiona) |
||||||||
Uwagi: |
fakultet dla V roku ZMPY-PKL |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.