Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Wychowanie techniczne przedszkolaków 10-1S-WTP
Semestr zimowy 2018/2019
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Wychowanie techniczne przedszkolaków 10-1S-WTP
Zajęcia Semestr zimowy 2018/2019 (2018Z) (zakończony)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy czwartek, 17:10 - 18:45
sala 1076/1077
Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 22
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Jan Jelinek
Strona domowa grupy: http://dzieciecafizyka.pl/
Literatura:

-- Pozycja obowiązkowa:

Jelinek J.A. (2018), Dziecko konstruktorem. Rozwijanie zadatków uzdolnień technicznych u dzieci przedszkolnych i uczniów klasach I-III, Kraków, Wydawnictwo Centrum Edukacyjne Bliżej Przedszkola

-- Pozycje uzupełniające dotyczące techniki:

Wojciechowski J. (1990) Zbliżamy dzieci przedszkolne do techniki, Warszawa, WSiP

Zajda K., Lipina S. (1984) Wychowanie techniczne w przedszkolu, Warszawa, WSiP

Drejer F. (2010) Wychowanie do techniki dzieci w młodszym wieku szkolnym, Jelenia Góra, Wyd. Kolegium Karkonoskie

Mrożkiewicz J. (1985) Kształcenie ogólnotechniczne w nauczaniu początkowym, Warszawa, PWN

Nazar J. (1975) Kształtowanie zainteresowań technicznych dzieci i młodzieży, Warszawa, Instytut Wydawniczy CRZZ

Zakres tematów:

Blok 1. Świat techniki a świat człowieka. Potrzeby współczesnego świata wobec edukacji technicznej. Krytyka współczesnej metodyki edukacji technicznej. Propozycja zmian.

Blok 2. Możliwości poznawcze małych dzieci a edukacja techniczna. Współczesne badania nad rozwojem poznawczym dzieci (m.in. kształtowanie się umysłowych reguł zachowania się przedmiotów, zadatki uzdolnień technicznych u dzieci).

Blok 3. Miejsce wychowania technicznego w programach przedszkolnych i szkolnych. Zasady, metody i formy pracy w zakresie wychowania technicznego oraz organizacja warunków pracy dzieci w przedszkolu na zajęciach technicznych. Trudności związane z jego realizacją treści wychowania technicznego. Nowa metodyka wprowadzania dzieci w świat urządzeń technicznych - od pracy rękoma do zelektryfikowanych maszyn (książka: Jelinek J.A. (2018), "Dziecko konstruktorem", Kraków, CEBP).

Blok 4. Zagadnienia wchodzące w skład wychowania technicznego: ludzka praca, transport, urządzenia i maszyny, bezpieczeństwo, eksperymenty oraz sztuki.

Blok 5. Planowanie zajęć, ich realizacja i tworzenie scenariuszy. Realizacja wybranych treści w przedszkolu.

Metody dydaktyczne:

Ponieważ zajęcia mają charakter ćwiczeń w trakcie zajęć stosowane będą następujące metody używane podczas warsztatów: metody pokazu i oparte na praktycznej działalności studenta - zajęcia praktyczne. Nie zabraknie także metod opartych na słowie: wyjaśnienie, opowiadanie i dyskusja. Będą także metody problemowe.

Metody i kryteria oceniania:

METODY I KRYTERIA OCENY

Oprócz zajęć planowana jest praca własna studenta (poza zajęciami). Będzie ona przeznaczona na zapoznanie się z literaturą przedmiotu oraz wykonaniem zadań wynikających z treści przedmiotu.

Nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe: 30

Przygotowanie się do zajęć, lektury: 10

Przygotowanie się do kolokwium: 15

Przygotowanie prac zaliczeniowych: 20

Inne formy: -

Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2

realizacja zadań: 40

przygotowanie do egzaminu: 20

Uwagi:

gr ćwiczeniowa dla III DZPEP/ WZP

Do listy studentów mają dostęp koordynatorzy przedmiotu, uczestnicy oraz prowadzący grup. Jesteś uczestnikiem, zatem masz dostęp.

wyślij wiadomość do studentów tej grupy (przez USOSmail)

Lista jest pusta
Nazwisko Imiona Stan
Lista jest pusta
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.