Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Różnice międzykulturowe 20-2F-RMI1
Semestr letni 2017/2018
Ćwiczenia, grupa nr 2

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Różnice międzykulturowe 20-2F-RMI1
Zajęcia Semestr letni 2017/2018 (2017L) (zakończony)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każda środa, 11:40 - 13:15
sala 2223/2224
Budynek biblioteczno-dydaktyczny B jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 24
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Ryszard Radzik
Literatura:

1. Alternatywna historia Europy, [w:] Richard Hill, My Europejczycy, Warszawa 2004, s. 40 – 60.

2. Społeczne pochodzenie umysłu, [w:] R. Nisbett, Geografia myślenia. Dlaczego ludzie Wschodu i Zachodu myślą inaczej, Sopot 2009, s. 37 – 47.

3. Joanna Nowicka, Czy Europejczycy ze Wschodu i Zachodu mówią tym samym języ-kiem? *Na przykładzie polski i Francji), [w:] Komunikacja międzykulturowa. Zderze-nia i spotkania, red. A. Kapciak, L. Korporowicz, A. Tyszka, Warszawa 1996, s. 165 – 179.

4. E. Hall, Ukryty wymiar, Warszawa: PIW 1976, rozdz.: Proksemika w kontekście krzy-żowania się kultur: Japonia i świat arabski, s. 209-228.

5. E. Hall, Ukryty wymiar, Warszawa: PIW 1976, rozdz.: Proksemika w kontekście krzy-żowania się kultur: Niemcy, Anglicy, Francuzi, s. 185-211.

6. Z. Benedyktowicz, Portrety „obcego”, Kraków: Wyd. UJ 2000, s. 121-148.

7. Grzeczność na krańcach świata, red. M. Marcjanik, Warszawa 2007, rozdz.: E. Per-nal, Inaczej nie znaczy gorzej, s. 37 – 51.

8. Grzeczność na krańcach świata, red. M. Marcjanik, Warszawa 2007, rozdz.: Grzecz-ność w Chinach, s. 77 – 85 i Koreańczyk grzeczny jest, s. 109 – 126.

9. R. Kapuściński, Heban, rozdziały: Droga do Kumasi; Struktura klanu; Ja, Biały, War-szawa 2007, s. 18-48.

10. Romowie – przewodnik. Historia i kultura, red. A. Caban. G. Kondrasiuk, Radom 2009, rozdz.: s. 10-21, 32-41.

11. Żydzi, [w:] Edmund Lewandowski, Pejzaż etniczny Europy, Warszawa 2004, s. 209 – 223.

12. Ostatnia nadzieja ludzkości, [w:] T. Zalewski, Inne Stany. Czym różnią się od nas Amerykanie, Warszawa 2011, s. 45 – 55.

13. Ewa Nowicka, Tolerancja i nacjonalizmy małych narodów. Dylematy pracy antropo-loga, s. 215-223 i Aleksander Posern-Zieliński, Negocjowanie tolerancji czyli między groźbą konfliktu a dążeniem do współdziałania, s. 25 – 40, [w:] Tolerancja i jej grani-ce w relacjach międzykulturowych, pod red. Aleksandra Posern-Zielińskiego, Poznań 2004. s. 215-223 i Aleksander Posern-Zieliński, Negocjowanie tolerancji czyli między groźbą konfliktu a dążeniem do współdziałania, s. 25 – 41.

Zakres tematów:

1. Historia europejskiej różnorodności

2. Geografia myślenia: ludzie Wschodu i Zachodu

3. Europejczycy wschodu i zachodu kontynentu

4. Ukryte dystanse kulturowe

5. Ukryte dystanse kulturowe

6. Rekonstrukcja obrazu „obcego” w kulturze ludowej

7. Grzeczność na krańcach świata

8. Grzeczność na krańcach świata

9. Afrykańska specyfika

10. Swoi obcy: społeczność romska

11. Pejzaż etniczny Europy: Żydzi

12. „Ameryka” jako inny Zachód

13. Tolerancja i jej granice w relacjach międzykulturowych

Metody dydaktyczne:

Zajęcia prowadzone są w formie konwersatoriów

Metody i kryteria oceniania:

1. Obecność

2. Aktywny udział w zajęciach

3. Kolokwium (esej) na zaliczenie ćwiczeń.

Uwagi:

gr ćwiczeniowa II DZSC/ SKP2

Do listy studentów mają dostęp koordynatorzy przedmiotu, uczestnicy oraz prowadzący grup. Jesteś uczestnikiem, zatem masz dostęp.

wyślij wiadomość do studentów tej grupy (przez USOSmail)

Lista jest pusta
Nazwisko Imiona Stan
Lista jest pusta
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.