Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Seminarium dyplomowe - 2 i złożenie pracy 10-PE-LIC2a
Rok akademicki dla niestacjonarnych 2016/2017
Seminarium, grupa nr 7

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Seminarium dyplomowe - 2 i złożenie pracy 10-PE-LIC2a
Zajęcia Rok akademicki dla niestacjonarnych 2016/2017 (2016n) (zakończony)
Seminarium (SEM), grupa nr 7 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: (brak danych)
Liczba osób w grupie: 26
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Anna Mikler-Chwastek
Literatura:

- Birch A., Malim T. (l995), Psychologia rozwojowa w zarysie. Od niemowlęctwa do dorosłości, PWN, Warszawa.

- Bogdanowicz M. (1992), Leworęczność u dzieci, WSiP, Warszawa,

- Bogdanowicz M., Kasica A. (2003), Ruch Rozwijający dla wszystkich, Wydawnictwo Harmonia, Gdańsk.

- Bogdanowicz M., Rożyńska M. (2006), Lewa ręka rysuje i pisze. Ćwiczenia przygotowujące do pisania dla dzieci leworęcznych, Wydawnictwo Harmonia, Gdańsk.

Bogdanowicz M.,Kisiel B., Przesnyska M.: Metoda Weroniki Sherborne w terapii i wspomaganiu rozwoju dziecka, Warszawa WSiP 1992.

- Brazelton T. (2002), Emocjonalny i fizyczny rozwój twojego dziecka przez pierwsze trzy lata życia: punkty zwrotne, Wydawnictwo Amber, Warszawa.

Brudnik E. , MoszyńskaA. , OwczarskaB. ; Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie. Przewodnik po metodach aktywizujących, Kielce 2000.

- Cackowska M. (1984), Nauka czytania i pisania w klasach przedszkolnych, WSiP, Warszawa.

- Demel G. (1978), Minimum logopedyczne nauczyciela przedszkola, WSiP, Warszawa.

- Dmochowska M. (1990), Zanim dziecka zacznie pisać, WSiP, Warszawa.

- Dolega Z. (2003), Promowanie rozwoju mowy w okresie dzieciństwa. Prawidłowoś¬ci rozwoju, diagnozowanie i profilaktyka, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice,

Domań R., Metody pedagogiki zabawy w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym , Przedszkolak, Lublin 2003

- Dzierżanka-Wyszyńska A. (1972), Rozwój psychomotoryki małego dziecka. Kształtowanie nawyków posługiwania się przedmiotem codziennego użytku, PZWS, Warszawa.

- Eichelberger W. (2001), Ciałko, Wydawnictwo Prószyński i S-ka, Warszawa

- Eisenberg A., Murkoff H., Hathaway S. (2004), Drugi i trzeci rok życia dziecka, Wydawnictwo Rebis, Poznań.

- Eliot L. (2003), Co tam się dzieje? Jak rozwija się mózg i umysł w pierwszych pięciu latach życia, Wydawnictwo Media Rodzina, Poznań.

- Emiluta-Rozya D. (1994), Wspomaganie rozwoju mowy dziecka w wieku przedszkolnym, Centrum Pedagogiczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, Warszawa.

- Franus E. (1975), Sprawdziany rozwoju dziecka od urodzenia do 6 roku życia, Wydawnictwo Nasza Księgarnia, Warszawa.

- Froehlich A. (1998), Stymulacja od podstaw, WSiP, Warszawa.

GoźlińskaE. ; Słowniczek nowych terminów w praktyce szkolnej , Warszawa 2000.

- Grabałowska K., Jastrząb J., Mickiewicz J., Wojak M. (1994), Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa Dom Organizatora, Toruń,

- Gruszczyk-Kolczyńska E. (1994), Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki, WSiP, Warszawa.

- Gruszczyk-Kolczyńska E., K. Dobosz, E. Zielińska (1996), Jak nauczyć dzieci sztuki konstruowania gier? Metodyka, scenariusze zajęć oraz wiele ciekawych gier i zabaw, WSiP, Warszawa.

- Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E. (1997), Dziecięca matematyka. Książka dla rodziców i nauczycieli, WSiP, Warszawa.

- Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E. (2000), Dziecięca matematyka. Metodyka i scenariusze zajęć z sześciolatkami w przedszkolu, w szkole i w placówkach integracyjnych, WSiP, Warszawa.

- Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E. (2004), Wspomaganie rozwoju umysłowego czterolatków i pięciolatków, WSiP, Warszawa.

- Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E. (2004), Wspomaganie rozwoju umysłowego trzylatków i dzieci starszych wolniej rozwijających się., WSiP, Warszawa,

- Ilg F., Ames L., Baker S. (2002), Rozwój psychiczny dziecka od 0 do 10 lat, GWP, Gdańsk.

- Jacuńska M. (1979), Wychowanie małego dziecka w rodzinie [w:] Rodzina a dziecko, red. M. Ziemska, PWN, Warszawa.

- Jaczewski A. (1993), Biologiczne i medyczne podstawy rozwoju i wychowania, WSiP, Warszawa.

Kaja B. , Zarys terapii dziecka, Bydgoszcz 1998.

- Kamińska K. (1999), Nauka czytania i pisania dziecka w wieku przedszkolnym, WSIP, Warszawa.

Karwowska - StruczykM. , Metody aktywne w przedszkolu [w:]Studia Pedagogiczne t. X1VII/85 Owczarek S.: Gimnastyka przedszkolaka, WSiP, W-wa 2001

- Kielar-Turska M., Białecka-Pikul M. (2002), Wczesne dzieciństwo [w:] Psychologia rozwoju człowieka, t. 2, red. B. Harwas-Napierała, J. Trempała, PWN, Warszawa.

Kupisiewicz Cz. Podstawy dydaktyki ogólnej, BGW, Warszawa 1996

Kutzner - Kozińska - Dbaj o prawidłową postawę ciała dziecka, WSiP W-wa 1995

- Lezine I. (1963), Pierwsze lata życia [w:] Psychologia dziecka od urodzenia do wieku młodzieńczego, red. M. Debesse, PZWS, Warszawa.

Marta Bogdanowicz „Metoda Bon-Départ i próby jej zastosowania w przedszkolu" w „Wychowanie w przedszkolu" nr7-8/1975 r.

Marta Bogdanowicz „Metoda Dobrego Startu w pracy z dzieckiem od 5-10 lat" Warszawa WSiP 1989 r.

- Mass V.F. (1998), Uczenie przez zmysły. Wprowadzenie do teorii integracji sensorycznej, WSiP, Warszawa.

- Mielimąka S. (1997), Metody kontroli rozwoju fizycznego i psychomotorycznego [w:] Wybrane metody diagnozowania i prognozowania rozwoju dziecka do lat trzech, red, M. John-Boiys, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice.

Okoń W. Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Żak, Warszawa 1995

- Olechnowicz H. (1999), Jak podtrzymać bliskość psychiczną z małym dzieckiem [w:] U źródeł rozwoju dziecka. O wspomaganiu rozwoju prawidłowego i zakłóconego, red. H. Olechnowicz, WSiP, Warszawa.

- Olechnowicz H. (1999), O elementarnym kształceniu najmłodszych dzieci [w:] U źródeł rozwoju dziecka. O wspomaganiu rozwoju prawidłowego i zakłóconego, red. H. Olechnowicz, WSiP, Warszawa.

- Olechnowicz H. (1999), Opanowanie świata rzeczy: tworzywa i zabawki [w:] U źródeł rozwoju dziecka. O wspomaganiu rozwoju prawidłowego i zakłóconego, red. H. Olechnowicz, WSiP, Warszawa.

- Pakuła Z. (1999), Wspomaganie rozwoju ruchowego [w:] U źródeł rozwoju dziecka. O wspomaganiu rozwoju prawidłowego i zakłóconego, red. H. Olechnowicz, WSiP, Warszawa.

- Piaget J. (1966), Narodziny inteligencji dziecka, PWN, Warszawa.

- Piaget J. (1992), Mowa i myślenie u dziecka, PWN, Warszawa.

- Piaget J. (1993), Psychologia dziecka, Wydawnictwo Siedmiogród, Wrocław.

- Przetacznik-Gierowska M., Makiełło-Jarża G. (1985), Psychologia rozwojowa i wychowawcza wieku dziecięcego, WSiP, Warszawa.

- Przetacznikowa M. (1973), Podstawy rozwoju psychicznego dzieci i młodzieży, PZWS, Warszawa.

- Rutkowska-Błachowiak I. (2008), Gimnastyka buzi na wesoło, Wydawnictwo Poradnii Psychologiczno-Pedagogicznej, Poznań.

- Sawa B. (1990), Dzieci z zaburzeniami mowy, WSiP, Warszawa.

- Sawicka A., O znaczeniu wczesnego dzieciństwa, „Wychowanie w przedszkolu” 1999, nr 8.

- Schaffer H.R. (1981), Początki uspołeczniania dziecka, PWN, Warszawa,

Sherborne W.: Ruch rozwijający dla dzieci, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1997.

- Stecko E. (2002) Zaburzenia mowy u dzieci, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.

- Trawińska H. (2006), Moje dziecko w żłobku. Szansa czy konieczność? Wydawnictwo Żak, Warszawa,

Zakres tematów:

Metody wspomagania rozwoju dziecka

Metody dydaktyczne:

praca indywidualna

Metody i kryteria oceniania:

ocenie podlega praca dyplomowa

Uwagi:

grupa seminaryjna dla III roku ZZ/PE i ZZ/PE-praktyczna - dr A. Mikler-Chwastek

Do listy studentów mają dostęp koordynatorzy przedmiotu, uczestnicy oraz prowadzący grup. Jesteś uczestnikiem, zatem masz dostęp.

wyślij wiadomość do studentów tej grupy (przez USOSmail)

Lista jest pusta
Nazwisko Imiona Stan
Lista jest pusta
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.