Organizacja procesu uczenia się w przedszkolu i szkole [10-1S-OPU]
Semestr letni 2016/2017
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Organizacja procesu uczenia się w przedszkolu i szkole [10-1S-OPU] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2016/2017 [2016L]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 52 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Agnieszka Pawlak | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Podstawa programowa Ustawa Prawo oświatowe Rozporządzania MEN: w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach; w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji; w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów...; w sprawie wypoczynku dzieci i młodzieży. A. Brzezińska, K. Appelt, B. Ziółkowska, Psychologia rozwoju człowieka, Sopot 2016 (rozdz. 5: Rozwój w okresie dzeciństwa, s. 161-244) L. Eliot, Co tam się dzieje. Jak rozwija się mózg i umysł w pierwszych pięciu latach życia, Poznań 2010 (rozdz XVII: Jak wychować bystrzejsze dziecko, s. 595-626) E. Gruszczyk-Kolczyńska, E. Zielińska, Program wspomagania rozwoju, wychowania i edukacji starszych przedszkolaków (czterolatków i pięciolatków),Warszawa 2009. Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E., Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze dla dzieci, które niebawem rozpoczną naukę w szkole. Podstawy psychologiczne i pedagogiczne oraz zabawy i sytuacje zadaniowe sprzyjające intensywnemu wspomaganiu rozwoju umysłowego i kształtowaniu ważnych umiejętności, Wydawnictwo Edukacja Polska, Warszawa 2009. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Organizacja procesu uczenia się w polskim systemie oświaty Obowiązki nauczyciela Regulacje prawne i rozwiązania praktyczne Podstawa programowa - zadania przedszkola i szkoły, cele i treści edukacji Węzłowe zagadnienia wspomagania procesów uczenia się w okresie wczesnej edukacji (elementy psychologii rozwojowej, adaptacja, zabawa, zadanie, wychowanie, sytuacje szczególne, dydaktyka, relacje z rodzicami) |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
wykład, dyskusja |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Wykład zaliczony na podstawie obecności (wg Regulaminiu studiów) oraz kolokwium Punkty ECTS: godziny kontaktowe: 12h przygotowanie do zaliczenia: 18h |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa wykładowa I DZPEP/ EPW |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.