Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Organizacja procesu uczenia się w przedszkolu i szkole [10-1S-OPU] Semestr letni 2016/2017
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Organizacja procesu uczenia się w przedszkolu i szkole [10-1S-OPU]
Zajęcia: Semestr letni 2016/2017 [2016L] (zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 8:00 - 9:35
sala 114
Obiekt Czerniakowska jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 52
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Agnieszka Pawlak
Literatura:

Podstawa programowa

Ustawa Prawo oświatowe

Rozporządzania MEN: w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach; w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji; w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów...; w sprawie wypoczynku dzieci i młodzieży.

A. Brzezińska, K. Appelt, B. Ziółkowska, Psychologia rozwoju człowieka, Sopot 2016 (rozdz. 5: Rozwój w okresie dzeciństwa, s. 161-244)

L. Eliot, Co tam się dzieje. Jak rozwija się mózg i umysł w pierwszych pięciu latach życia, Poznań 2010 (rozdz XVII: Jak wychować bystrzejsze dziecko, s. 595-626)

E. Gruszczyk-Kolczyńska, E. Zielińska, Program wspomagania rozwoju, wychowania i edukacji starszych przedszkolaków (czterolatków i pięciolatków),Warszawa 2009.

Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E., Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze dla dzieci, które niebawem rozpoczną naukę w szkole. Podstawy psychologiczne i pedagogiczne oraz zabawy i sytuacje zadaniowe sprzyjające intensywnemu wspomaganiu rozwoju umysłowego i kształtowaniu ważnych umiejętności, Wydawnictwo Edukacja Polska, Warszawa 2009.

Zakres tematów:

Organizacja procesu uczenia się w polskim systemie oświaty

Obowiązki nauczyciela

Regulacje prawne i rozwiązania praktyczne

Podstawa programowa - zadania przedszkola i szkoły, cele i treści edukacji

Węzłowe zagadnienia wspomagania procesów uczenia się w okresie wczesnej edukacji (elementy psychologii rozwojowej, adaptacja, zabawa, zadanie, wychowanie, sytuacje szczególne, dydaktyka, relacje z rodzicami)

Metody dydaktyczne:

wykład, dyskusja

Metody i kryteria oceniania:

Wykład zaliczony na podstawie obecności (wg Regulaminiu studiów) oraz kolokwium

Punkty ECTS:

godziny kontaktowe: 12h

przygotowanie do zaliczenia: 18h

Uwagi:

grupa wykładowa I DZPEP/ EPW

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)