Organizacja procesu uczenia się w przedszkolu i szkole
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-1S-OPU |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Organizacja procesu uczenia się w przedszkolu i szkole |
Jednostka: | Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
PEP1_W09 Rozumie analizę procesu uczenia się PEP1_W13 Wie, na czym polega wspomaganie roz-woju psychoruchowego a wychowanie i kształcenie dzieci – wzajemne zależności Zna zamierzone i niezamierzone efekty uczenia się w edukacji domowej, przed-szkolnej i szkolnej – wzajemne relacje PEP1_U03 Potrafi zastosować formy i metody proce-su uczenia się w przedszkolu i szkole Potrafi zastosować uczenie się przez za-bawę w przedszkolu i szkole Potrafi przeprowadzić zajęcia dydaktycz-ne w przedszkolu i szkole Potrafi zaprojektować wycieczki i zorga-nizować uroczystości w przedszkolu i szkole Potrafi zaplanować system kar i nagród z poszanowaniem dziecięcej godności. PEP1_K02 W swoim postępowaniu wdraża do przyjmowania postawy sprzyjającej roz-wojowi i edukacji dzieci w sytuacjach zabawy PEP1_K09 Jest świadomy tego, że organizowanie procesu uczenia się na miarę dziecka jest warunkiem prawidłowego rozwoju psy-choruchowego i edukacji dzieci (życzli-wość i stawianie wymagań) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
Wykład, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Pawlak | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Pawlak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest nabycie przez Studentów wiedzy i umiejętności z zakresu organizacji procesu uczenia się dzieci na etapie przedszkolnym i wczesnej edukacji w szkole. |
|
Pełny opis: |
Organizacja procesu uczenia się w polskim systemie oświaty Obowiązki nauczyciela Regulacje prawne i rozwiązania praktyczne Podstawa programowa - zadania przedszkola i szkoły, cele i treści edukacji Węzłowe zagadnienia wspomagania procesów uczenia się w okresie wczesnej edukacji (elementy psychologii rozwojowej, adaptacja, zabawa, zadanie, wychowanie, sytuacje szczególne, dydaktyka, relacje z rodzicami) |
|
Literatura: |
Literatura: Podstawa programowa Ustawa Prawo oświatowe Rozporządzania MEN: w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach; w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji; w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów...; w sprawie wypoczynku dzieci i młodzieży. A. Brzezińska, K. Appelt, B. Ziółkowska, Psychologia rozwoju człowieka, Sopot 2016 (rozdz. 5: Rozwój w okresie dzeciństwa, s. 161-244) L. Eliot, Co tam się dzieje. Jak rozwija się mózg i umysł w pierwszych pięciu latach życia, Poznań 2010 (rozdz XVII: Jak wychować bystrzejsze dziecko, s. 595-626) E. Gruszczyk-Kolczyńska, E. Zielińska, Program wspomagania rozwoju, wychowania i edukacji starszych przedszkolaków (czterolatków i pięciolatków),Warszawa 2009. Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E., Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze dla dzieci, które niebawem rozpoczną naukę w szkole. Podstawy psychologiczne i pedagogiczne oraz zabawy i sytuacje zadaniowe sprzyjające intensywnemu wspomaganiu rozwoju umysłowego i kształtowaniu ważnych umiejętności, Wydawnictwo Edukacja Polska, Warszawa 2009. |
|
Uwagi: |
Wykład zaliczony na podstawie obecności (wg Regulaminiu studiów) oraz kolokwium Punkty ECTS: godziny kontaktowe (wykład: 12h, ćwiczenia: 30h) praca własna studenta (przygotowanie do zaliczenia - wykł i ćw.): 50h |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.